Stránka 1 z 9
Jak to máte se spotřebou u New santy 2.2 CRDI ??
Napsal: 16 lis 2006, 16:48
od neon
V poslední době jezdím 3x týdně Šumperk- Brno,ale jak všichni uvádíte spotřebu kolem 7 l nafty,tak na tuto jsem se ještě nedostal ani po ujetí 12 tisíc km. Počitač ukazuje stále 8,3 nebo 8.8 ,tak nevím proč je tak vysoká ,propočítal jsem to kalkulačkou a údaj spotřeby je správný. Jedu na garančku snad se to dá seřídit . Jinak to neřeším jestli je to 7 nebo 9l,jen když si pročítám příspěvky v klubu,tak to nějak nepasuje.
Napsal: 16 lis 2006, 17:11
od Zdeněk ČB
Je to hodně "v noze". U nového SF ještě nevím, ale u starého jsem měl stálou spotřebu kolem 9,5-10l. Při hodně velkých dálkách kolem 8,5l/100 km. Pak jsem si nechal namontovat tempomat a světe div se. Najednou jsem měl kombinovanou spotřebu 7,5 - 8 l. Hodně jsem se nad sebou zamyslel a začal jezdit víc "na pohodu" o od té doby jsem neměl spotřebu nad 9l (jezdím hodně jen město).
Napsal: 16 lis 2006, 17:39
od neon
Zdeněk ČB píše:Je to hodně "v noze". U nového SF ještě nevím, ale u starého jsem měl stálou spotřebu kolem 9,5-10l. Při hodně velkých dálkách kolem 8,5l/100 km. Pak jsem si nechal namontovat tempomat a světe div se. Najednou jsem měl kombinovanou spotřebu 7,5 - 8 l. Hodně jsem se nad sebou zamyslel a začal jezdit víc "na pohodu" o od té doby jsem neměl spotřebu nad 9l (jezdím hodně jen město).
Jezdím rovněž hodně město to bylo kolem 8.3 a čekal jsem na dálku že to klesně i když musím přiznat,že po dálnici se jede 130 i více,proto možná ta spotřeba.Dík.
Napsal: 16 lis 2006, 17:57
od frica
no mě taky spotřeba moc nepotěšila, myslel jsem po dálnici že to bude mín, jezdim teda 130max a jsem zatím na dálnici přez 10, pak vjedu do prahy a než projedu tak jsem na 9,3-9,5
včera jsem schválně jel okreky mírná noha měl jsme 7,7 , ale to jsem jel opravdu hodně opatrně abych viděl kolik je možno mít.
doufám že to ještě po zajetí klesne (ted mam 900km) a hlavně že to pak klesne po čipování.
Napsal: 16 lis 2006, 20:30
od zdenek76
Dálnice tomu dá pokouřit, aerodynamika je neúprosná. Já když jedu Šumperk-Brno kolem 150km/hod, tak mám na kraji Brna kolem 11,3.
Teď jsem jel dva dny po sobě takovej okruh přes hory (kopce) 63km, když jsem jel první okruh hodně ostře tj. stále nad 4.300 ot/min, rovinky v kopci na trojku kolem 120-130, tak byla výsledná 13,2 a průměr 94km/hod. Pak jsem to jel na pohodu max do 3.500 ot, spotřeba byla 9,2 a průměr 76km/hod. Takže hodně záleží na stylu jízdy. Mně se osvědčilo jezdit kolem 3.000 a akorát na předjíždění podřazovat a jezdit v 5.000 a více. Pak se dají dálky jezdit v klidu do 9,5.
Napsal: 16 lis 2006, 22:32
od zz
,Nový Santík je hodně jiný. Je sice těžší, ale spotřeba je dost dobrá. Je sice fakt, že už nejezdím za 7,3 -7,5 jako prvních pět tisíc km, ale i těch dnešních 8,1 je vzhledem k rozměrům a váze auta a městskému provozu super. Na dálnici je to horší, protože neznám asi nikoho, kdo by alespoň nezkusil to stádečko kobylek trošku vydusit
. Ale ještě se mi nepodařilo přiblížit se v solo jízdě k desítce a s vozíkem desítku překročit. Na druhou stranu není problém, když máš trpělivost a lehkou nohu, se motat okolo sedmi litrů, ale to jsem si mohl pořídít nějaké santa Ká-čko.
Napsal: 17 lis 2006, 06:40
od zdenek76
Tam je zásadní rozdíl, že starej byl (aspoň u benzinu a prvních dieselů) trvalý 4x4, zatímco novej je u všeho 4x2 s přiřaditelným 4x4. Když si člověk zapne 4WD Lock, tak je na tom nový se spotřebou hůř jak starý.
(Je to jak koncepčně porovnávat Octavii 4x4 a Subaru/Audi Quatro. Holt luxus 4x4 se musí zaplatit minimálně ve spotřebě.
)
Na to si 4x2, co jsem četl, si stěžují hodně v Americe. Tam to testovali na sněhu a vadím jim, že se 4x4 zapíná dle libosti ale nikdy nevíš jestli se zapne nebo ne. Podařilo se jim to taky párkrát zahrabat. Takže teď jako největší trh tlačí na výrobce, aby se u benzinu vrátil ke koncepci stálé 4x4.
Napsal: 17 lis 2006, 13:13
od dream23
zdenek76 píše:Tam je zásadní rozdíl, že starej byl (aspoň u benzinu a prvních dieselů) trvalý 4x4, zatímco novej je u všeho 4x2 s přiřaditelným 4x4. Když si člověk zapne 4WD Lock, tak je na tom nový se spotřebou hůř jak starý...
U nový Santy i když zapneš 4x4 tak to funguje jen do 30ti km/h, pak se to automaticky přepne na 4x2(na přepínači furt svítí 4x4)
Napsal: 17 lis 2006, 15:45
od zz
Zatím jsem ho ještě nikde mimo cesty nezkoušel co dovede. Ale už vím, že 180 000km na třech sadách pneu ( a ta třetí byla ještě tak na 50 procent) tak jako se starým Santou asi neujedu. Stačí trošku prudší rozjezd a už to hrábne a kvikne si ráda i dvojka. Uvidíme, jestli to vypínání zadku bude v celkových nákladech na provoz vůbec nějakou úsporu znamenat.
Napsal: 17 lis 2006, 19:55
od zdenek76
dream23 píše:zdenek76 píše:Tam je zásadní rozdíl, že starej byl (aspoň u benzinu a prvních dieselů) trvalý 4x4, zatímco novej je u všeho 4x2 s přiřaditelným 4x4. Když si člověk zapne 4WD Lock, tak je na tom nový se spotřebou hůř jak starý...
U nový Santy i když zapneš 4x4 tak to funguje jen do 30ti km/h, pak se to automaticky přepne na 4x2(na přepínači furt svítí 4x4)
Aha, tak to jsem to špatně pochopil. Díky za vysvětlení. Já myslel, že když zapneš 4WDLock tak to je prostě 4x4 dokud to nevypneš. A těch 30km/hod, že je jen limit, do kterýho to jde zapnout za jízdy tj. pokud jedu do 30km/hod tak zapnutí 4WDLock za jízdy funguje, pokud jedu nad 30km/hod tak to nefunguje.
Napsal: 24 lis 2006, 17:03
od zz
Na Santovi mám 14 000 km a tak jsem si řekl, že to zase změřím. Nádrž do plna a klidná jízda bez raketových startů, průměrně dvě osoby, 50:50 město:intercity 1. a 2. třída (bez dálnice). Na počítadle to ukázalo krásných 7,2 l na stovku s tím, že hned první jízda po natankování byla meziměsto po rovině s ustálenou rychlostí 100 km/hod a to to ukazovalo trošku neuvěřitelných 5,9 l. Po vyjetí celé nádrže a dotankování už to tak optimisticky nevypadá. Přesně 900 km za 73 litry, to je 8,11. Takže počítač, ta mrcha proradná, upisuje 0,9 litrů na stovku jen proto, aby nám udělal dobře! Ale proti mému prvorozenému Santovi je to stejně úspora 40%
.
Napsal: 26 lis 2006, 20:27
od zubař santa
Nevím pánové jestli máte stejné auto jako já, je fakt že mám jenom 300 km ale spotřeba kolem 15 l a to nemám nijak těžkou nohu, sice město a nakrátko, ale přepl sem si raději na dojezd. Nemůžu na to koukat
Napsal: 26 lis 2006, 20:29
od black_sheep
zubař santa píše:Nevím pánové jestli máte stejné auto jako já, je fakt že mám jenom 300 km ale spotřeba kolem 15 l a to nemám nijak těžkou nohu, sice město a nakrátko, ale přepl sem si raději na dojezd. Nemůžu na to koukat
vis kolik sobu musi chudak santa krmit?
tak si nestezuj...
kazdopadne 300km je fakt jeste malo, ono si to sedne a bude to zrat pulku!
Napsal: 26 lis 2006, 22:41
od zz
Nebo máš auto, které z nudy na sobotní noční směně poskládali ve fabrice noční vrátní.
Můj prvorozený byl taky takového původu
Ať jsem dělal,co dělal pod 12 jsem se nedostal. Jen jednou při ultra ekojízdě to bylo okolo 11, ale tak jezdit nešlo! Když jsem se na to ptal u /-/ stánku na Brněnském autosalonu, tak mi tvrdili, že jsem to špatně zajel
. Postupně jsem vyměnil tři servisy a nikde žádnou závadu nenašli.
Ale nechci tě strašit, ber to jen jako info. Ty diesly jsou opravdu o něčem jiném.
Napsal: 26 lis 2006, 22:45
od zz
PS: pokud je ti z té spotřeby smutno, nahlídni k našim menším bráškum Tucsonům