Stránka 1 z 1

katik na sonatuY3

Napsal: 03 zář 2017, 18:25
od skaven
dobrý den , nevite zda se někde dá sehnat katík na sonatu? jde i o ten co je našroubovany hned na svodech a mám obavu že hyundai to už mět nebude...

Re: katik na sonatuY3

Napsal: 03 zář 2017, 19:48
od petr.gr
Podívejte se na odkaz.
https://www.youtube.com/watch?v=83FzAIkPsJ8
Po vymontování si musíte svařit rám, do kterého upnete starý katalyzátor za obě příruby. Po rozřezání pak služí k složení do původních rozměrů, když budete obal stehovat CO2.
Důležitý je vnitřní rozměr trubky obalu katalyzátoru pro určení typu univerzálního katalyzátoru. Předpokládám Euro 2.
https://www.autodily-pema.cz/jmj-uni-ka ... zin-kovovy

Re: katik na sonatuY3

Napsal: 03 zář 2017, 21:36
od skaven
petr.gr píše:Podívejte se na odkaz.
https://www.youtube.com/watch?v=83FzAIkPsJ8
Po vymontování si musíte svařit rám, do kterého upnete starý katalyzátor za obě příruby. Po rozřezání pak služí k složení do původních rozměrů, když budete obal stehovat CO2.
Důležitý je vnitřní rozměr trubky obalu katalyzátoru pro určení typu univerzálního katalyzátoru. Předpokládám Euro 2.
https://www.autodily-pema.cz/jmj-uni-ka ... zin-kovovy
tohle vypada že by to tam mohlo pasovat :) original to ma u svodu uplne otevřeny takže by to tam melo jit jen vsunout.... jen se bojim te delky... original ma nejakejch 15 cm a tohle 33...

Re: katik na sonatuY3

Napsal: 11 zář 2017, 19:41
od petr.gr
Proto jsem dal odkaz, jak jsem to vyráběl. Po otevření nového katalyzátoru se vyjmou obě keramické vložky, vyznačí se na nich směr proudění od kolen směrem k tlumiči, přečnívající část se listem do ruční pilky jako máslo uřeže. Samozřejmost je přesah vložky asi 5mm ven z obalu, aby se při montáži keramická vložka nemohla pohybovat. Vnější díl původního obalu katalyzátoru se přitlačí na vložku a svaří. Přípravek je důležitý pro správnou orientaci obou dílů, aby se nepotočily. Je to pak jednoduchost sama. Je vhodnější dát univerzální katalyzátor o třídu vyšší. Z Euro 2 na Euro 3.
Přečnívající konce šroubů uřežte flexou, rez docela hodně brání vyšroubování. Závitovým očkem se protáhne závit, matice z nerezu nebo mosazi. Pozor na stoupání.

Re: katik na sonatuY3

Napsal: 12 zář 2017, 18:35
od skaven
petr.gr píše:Proto jsem dal odkaz, jak jsem to vyráběl. Po otevření nového katalyzátoru se vyjmou obě keramické vložky, vyznačí se na nich směr proudění od kolen směrem k tlumiči, přečnívající část se listem do ruční pilky jako máslo uřeže. Samozřejmost je přesah vložky asi 5mm ven z obalu, aby se při montáži keramická vložka nemohla pohybovat. Vnější díl původního obalu katalyzátoru se přitlačí na vložku a svaří. Přípravek je důležitý pro správnou orientaci obou dílů, aby se nepotočily. Je to pak jednoduchost sama. Je vhodnější dát univerzální katalyzátor o třídu vyšší. Z Euro 2 na Euro 3.
Přečnívající konce šroubů uřežte flexou, rez docela hodně brání vyšroubování. Závitovým očkem se protáhne závit, matice z nerezu nebo mosazi. Pozor na stoupání.

vzhledem k LPG se dívám po kovovým katíku místo keramiky.... vhodné průměry by byly ale délka není nikde uvedena. dá se to taky nějak zakrátit? samo se dívám rovnou na euro 3/4. když sem tu litinovou sundal tak vím že je tam prostor 108 (šířka) a 97 mm (výška)

Re: katik na sonatuY3

Napsal: 12 zář 2017, 19:09
od petr.gr
Pro LPG je to horší. Musí to být kovový katalyzátor a řezat pilkou už není zrovna vhodné. Ale šlo by to velkým řezným kotoučem flexy z několika stran. Vložky by měly být uloženy v pružném odolném lůžku, jako je to u keramiky. Náchylnost k drnčení je tady velká.

Re: katik na sonatuY3

Napsal: 13 zář 2017, 08:37
od skaven
petr.gr píše:Pro LPG je to horší. Musí to být kovový katalyzátor a řezat pilkou už není zrovna vhodné. Ale šlo by to velkým řezným kotoučem flexy z několika stran. Vložky by měly být uloženy v pružném odolném lůžku, jako je to u keramiky. Náchylnost k drnčení je tady velká.
jestli se to dá bez obav zakrátit (aniž by se to případným teplem zničilo) tak sem za vodou :-)

Re: katik na sonatuY3

Napsal: 13 zář 2017, 20:08
od petr.gr
Teplem, katalyzátor? Ale kdeže. Spíše pozor na styl řezání tenkým řezným kotoučem. Šlo by to i samotným listem pilky na železo. Opatrně, aby se neohýbaly lamely katalyzátoru.

Re: katik na sonatuY3

Napsal: 19 zář 2017, 18:06
od skaven
petr.gr píše:Teplem, katalyzátor? Ale kdeže. Spíše pozor na styl řezání tenkým řezným kotoučem. Šlo by to i samotným listem pilky na železo. Opatrně, aby se neohýbaly lamely katalyzátoru.
tak sem obědnal toto http://www.evyfuk.cz/doplnky/univerzaln ... %252F1-E3/ je to typově sice na menší motor (do 1,6 ale euro 3) ale rozměry sedí dokonale (ten co je na 2,2 motor byl o 2 cm delší jinak úplně stejný) :-D . Ani tu vložku nemusím řezat. Stačí se zbavit jen obalu :-D a co by tenhle nezvládl vyčistit tak za pletencem je ještě 1 :-D (fakt nvm co je to napadlo tam cpát 2 katíky)

Re: katik na sonatuY3

Napsal: 20 zář 2017, 23:30
od petr.gr
Nechte si změřit emise před a pak po opravě.
U Sonaty NF 2,4i jsou dva katalyzátory. Ve sběrném potrubí je tzv. předkatalyzátor a dále pak další katalyzátor.

Pro info:
http://www.autolexicon.net/cs/articles/katalyzator/


https://hyundai.epcdata.ru/sonata/22848 ... lit-28950/

V odkazu je vaše Sonata. Tam je jen jeden katalyzátor.
https://hyundai.epcdata.ru/sonata/18917 ... ik-39210C/
Když jsem hledal ceny v Autokelly, tak každý katalyzátor je za cca. 30000 Kč. To je jak z pohádky...

Re: katik na sonatuY3

Napsal: 20 říj 2017, 23:31
od petr.gr
Tak jak to dopadlo ??

Re: katik na sonatuY3

Napsal: 21 led 2018, 13:49
od bladrs
Mám 2 auta na náhradní díly, pokud jste to ještě nevyřešil, napište mi zprávu.