320mm brzdy
Napsal: 12 zář 2017, 15:32
Po šííííííííííleně dlouhé době pročítání, špatných objednávkách a odhodlávání se, jsem konečně dal svému Grandeuru adekvátní přední brzdy namísto těch poddimenzovaných cosi, co tam na předek dali inženýři v
Jedná se o upgrade ze standartních 300mm jednopístkových na 320mm dvoupístkové (jsou vedle sebe, ne proti sobě), je potřeba mít minimálně 17" kola, podle internetových fór to dělaj kluci v US na Azerách nebo v Rusku úplně v pohodě, tak jsem si řekl že to taky zkusím a spíš než o brzdnej účinek mi šlo o délku brzdného účinku, protože ty origo brzdy jsem prostě nejednou přehřál a následně "zvlnil". Na začátek napíši seznam komponent a dál pak řeknu čemu se vyvarovat:
A teď přijde ta zábava s díly
Co se brzdičů týče, na těch až tak moc nesejde, důležitý jsou ale držáky (caliper bracket po americku). Brzdiče jdou sehnat z kdo ví čeho, XG30, Santa Fe a já nevím čeho, válí se toho mraky. ALE ty držáky musí být z XG350 po faceliftu, mají označení BC412 080 a v žádném jiném voze se nevyskytují.Ty jiné, co jsou v XG30, XG350 před faceliftem nebo Santa Fe příp. jinde, nebudou pasovat s tím velkým kotoučem. S malým, původním, možná jo, nezkoušel jsem jelikož sice by to vedlo k lepšímu brzdnému účinku, ale teplotně si člověk vůbec nepolepší. Co se nových týče, není problém, buď se zeptat v a nebo koupit na koraps.com, ale sehnat použité v ČR je snad nemožné, nepovedlo se mi to, v polsku jsem našel všeho všudy jeden jedinej, což je k ničemu jelikož potřebuji dva. Takže jsem je sehnal na ebay.com a vč. poštovného mě vyšli na 4500Kč, pro srovnání nové z koraps cca 7500 + DPH + celní náklady, takže kolem desítky, a v Hyundai jen za jednu stranu 9000.
Kotouče jsou na tom snad nejjednoduší (hned po brzdovce), musí mít 320mm v průměru, výška 47.5mm, 5 děr s roztečí 114.3mm, tloušťka 28.1mm, středová díra 69mm, dva upevňovací otvory. Pasuje na to kotouč z i40 s většíma brzdama - v katalogu jsou s velkýma i s malýma, tak jsem ho zvolil, myslím že tam jde i z Grandeuru HG jestli se nepletu a borci tam dávají i kotouče z ix55 akorát jelikož jsou o pár milimetrů tlustší tak se tam asi musí něco upravit, nezkoumal jsem, šel jsem na jistotu a vzal ty i40.
Destičky jdou použít ze všech modelů které mají brzdičeviz výše, nezávisle jestli je to XG350 FL nebo ne. V praxi jsem ale zjistil že existují dva druhy desek, jedny jsou použity na XG a mají výšku brzdné oblasti 56mm, druhé jsou použity v Santa Fe 2000-05 a mají výšku 58mm. V praxi to znamená že ty menší desky nebudou brzdit až úplně k vnitřnímu okraji kotouče ale bude tam menší mezera od něj, převážně estetický problém řekl bych. Ale doporučuji vzít spíš ty z Fečka.
Pokusím se ještě přidat obrázky s vyznačenýma rozdílama držáků a taky pro porovnání ty desky, kdyby byly nějaké otázky šup sem s nimi, mám to na autě zatím krátce ale nemůžu si na nic stěžovat, zatím jsem spokojenej zlepšení tam je hmatatelný.
Jedná se o upgrade ze standartních 300mm jednopístkových na 320mm dvoupístkové (jsou vedle sebe, ne proti sobě), je potřeba mít minimálně 17" kola, podle internetových fór to dělaj kluci v US na Azerách nebo v Rusku úplně v pohodě, tak jsem si řekl že to taky zkusím a spíš než o brzdnej účinek mi šlo o délku brzdného účinku, protože ty origo brzdy jsem prostě nejednou přehřál a následně "zvlnil". Na začátek napíši seznam komponent a dál pak řeknu čemu se vyvarovat:
- přední brzdiče vč. držáků z XG350 po faceliftu (2003-2005), OE čísla 58180-39A30 58190-39A30, označení držáku BC412080
- přední brzdové kotouče i40, OE 51712-2T100
- přední brzdové destičky Santa Fe 2000 - 2005, OE 58101-26A20
A teď přijde ta zábava s díly
Co se brzdičů týče, na těch až tak moc nesejde, důležitý jsou ale držáky (caliper bracket po americku). Brzdiče jdou sehnat z kdo ví čeho, XG30, Santa Fe a já nevím čeho, válí se toho mraky. ALE ty držáky musí být z XG350 po faceliftu, mají označení BC412 080 a v žádném jiném voze se nevyskytují.Ty jiné, co jsou v XG30, XG350 před faceliftem nebo Santa Fe příp. jinde, nebudou pasovat s tím velkým kotoučem. S malým, původním, možná jo, nezkoušel jsem jelikož sice by to vedlo k lepšímu brzdnému účinku, ale teplotně si člověk vůbec nepolepší. Co se nových týče, není problém, buď se zeptat v a nebo koupit na koraps.com, ale sehnat použité v ČR je snad nemožné, nepovedlo se mi to, v polsku jsem našel všeho všudy jeden jedinej, což je k ničemu jelikož potřebuji dva. Takže jsem je sehnal na ebay.com a vč. poštovného mě vyšli na 4500Kč, pro srovnání nové z koraps cca 7500 + DPH + celní náklady, takže kolem desítky, a v Hyundai jen za jednu stranu 9000.
Kotouče jsou na tom snad nejjednoduší (hned po brzdovce), musí mít 320mm v průměru, výška 47.5mm, 5 děr s roztečí 114.3mm, tloušťka 28.1mm, středová díra 69mm, dva upevňovací otvory. Pasuje na to kotouč z i40 s většíma brzdama - v katalogu jsou s velkýma i s malýma, tak jsem ho zvolil, myslím že tam jde i z Grandeuru HG jestli se nepletu a borci tam dávají i kotouče z ix55 akorát jelikož jsou o pár milimetrů tlustší tak se tam asi musí něco upravit, nezkoumal jsem, šel jsem na jistotu a vzal ty i40.
Destičky jdou použít ze všech modelů které mají brzdičeviz výše, nezávisle jestli je to XG350 FL nebo ne. V praxi jsem ale zjistil že existují dva druhy desek, jedny jsou použity na XG a mají výšku brzdné oblasti 56mm, druhé jsou použity v Santa Fe 2000-05 a mají výšku 58mm. V praxi to znamená že ty menší desky nebudou brzdit až úplně k vnitřnímu okraji kotouče ale bude tam menší mezera od něj, převážně estetický problém řekl bych. Ale doporučuji vzít spíš ty z Fečka.
Pokusím se ještě přidat obrázky s vyznačenýma rozdílama držáků a taky pro porovnání ty desky, kdyby byly nějaké otázky šup sem s nimi, mám to na autě zatím krátce ale nemůžu si na nic stěžovat, zatím jsem spokojenej zlepšení tam je hmatatelný.