Stránka 1 z 5

Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 15 zář 2017, 18:50
od Riceeater
Zdravím Vás.

Měl bych dotaz... neznáte prosím někdo místo, kde mi dokážou opravit/vyměnit svodový katalyzátor na i30?

Bohužel se mi rozsypal díky provozu na LPG... a ačkoliv byla přestavba pojištěna, pojišťovna se kroutí zaplatit celou opravu (odhad servisu na cca 36.000Kč) a hledá (a našla způsob) jak plnění krátit...

Díky :wink:

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 15 zář 2017, 21:17
od petzl62
A to chceš měnit jen katalyzátor? Myslíš,že motor zůstal v pořádku,když si nasál prach z katu???
Neblázni... :( Jedině pokud dáš nový kat a rychle s tím do AAA,ale bacha-už si na tyhle motory dávají docela pozor :shock: :roll:
Katalyzátor seženeš na polském Allegru...
http://allegro.pl/katalizator-hyundai-i ... 86248.html

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 15 zář 2017, 21:53
od tempest
Polské DPF nefungují, snad budou ty katalyzátory lepší. Byl o tom článek ve SM. Zkus změřit tlaky ve válcích, ale jak je napsáno v předchozím příspěvku, tak asi nejlepší bude rychle do AAA, nebo k p. Čížkovi, ten už na to sežene ženicha. https://www.stream.cz/autobazar/10014830-cinan-2

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 16 zář 2017, 06:04
od Riceeater
Motor měli rozebraný, poškození se nepotvrdilo. Katalyzátor není rozsypaný kompletně, jen minimálně... naštěstí.
A nasátí prý není pravidlem.

Přišel jsem na to včas tím, že jsem měl pocit, že auto jede pomaleji a v nízkých rychlostech jemně cuká. Napoprvé mě ze servisu vypoklonkovali, že o nic nejde. Za týden jsem tam byl znovu a donutil je změřit směs a ten jejich software potvrdil, že je nestandardní složení, ale lambda ani počítač nic nezaznamenali. Tak jsem se s nimi domluvil, že vymontují kat a zkouknou ho.
No a hle... mřížka katu byla ve svém středu lehce rozpadlá.

Ale 36 litrů se mi dávat nechce. Na vrakáčích bohužel nic není :cry:

Dokonce jsem se dověděl, že prý s rozpadáním katalyzátorů měl H/K dost problémů i u 1.2CVVT, kde se to sypalo i na běžný N95, pokud byl motor přetěžován... typicky dálniční jízdy obchoďáků.

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 17 zář 2017, 12:55
od tempest
Na co se vymlouvá pojišťovna?

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 22 zář 2017, 20:20
od Riceeater
Na to, že jsem nechodil na kontroly každých 10.000km... po všech dohadech mi dnes oznámili, že mi budou krátit plnění o 20% a že můžu být rád, že to není víc.

Z toho plyne jediné... že tak jako jsem v minulosti skončil s Českou pojišťovnou, tak aktuálně skončím s Kooperativou... :evil:

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 22 zář 2017, 21:33
od petzl62
Takže ono se vlastně to LPG fakt vyplatí... :wink: :(

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 23 zář 2017, 21:59
od petr.gr
V odkazu pro Sonatu jsem popsal, jak lze vyměnit svodový katalyzátor.
Trošku nechápu, jak by motor za výfukovými svody mohl nasát prach z katalyzátoru. EGR není připojený na konci katalyzátoru a ventilový rozvod výfukové části nějak neumožňuje sání, pouze výfuk. Část spalin při použití EGR ventilu jde ještě před katalyzátorem do sání a pořád je tam přetlak spalin, které se tlačí do katalyzátoru , v rozšířeném pořadí spalování 1-3-4-2.
To je tak na okraj. Jinak ve svodech je předkatalyzátor a dál je někde další katalyzátor.
Měnil jsem svodový za univerzální keramický a na emisích nejmenší problém. O druhém katalyzátoru jsem se dozvěděl později, i když mi prodejce ND tvrdil, že je tam jeden katalyzátor.
Druhý lze vyměnit ještě snadněji, než předkatalyzátor a také kolem 1600 Kč za kus.

http://www.autolexicon.net/cs/articles/katalyzator/

https://www.aaavyfuky.cz/index.php?vyfu ... atalyzator

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 23 zář 2017, 22:58
od tempest
To nasátí je myslím v důsledku víření spalin ve výfuku. Takhle se umí zasebevraždit i 1,2 HTP. Rozpadne se katalyzátor a prach vydře motor.

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 24 zář 2017, 08:19
od aldai30
Jen by me zajimalo, zda se to stalo nekomu s 1.4 73kw. Diky.

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 25 zář 2017, 07:08
od only_one
máš vesměs dvě možnosti
1) koupit originál keramický a čekat opět podobné problémy
2) výměnu za kovovovu variantu katu , odolnou teplotám LPG, přičemž se dá sehnat celý kat se svody a nebo stávající svody odřezat a nahradit univerzálním katem pro daný objem a velikost. To je ale práce dost nevděčná a dělá se s ohledem na umístění katu strašně blbě. Kovovou variantu prodává JMJ (nebo kdysi bývala kovová :-D jak to mají teď netuším

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 25 zář 2017, 09:57
od t0x!n
aldai30 píše:Jen by me zajimalo, zda se to stalo nekomu s 1.4 73kw. Diky.
Nevim jestli si nepamatujes muj pribeh s i30, ale ano stalo :D a to jsem objizdel nekolik servisu (3), aby mi ten rozsypanej kat a vydrenej motor vubec diagnostikovali, protoze nesviti kontrola motoru = vse je pane OK, ale ze ti auto kazdy rano kucka, jedes konstantni rychlosti a houpes se jak na houpacce je zcela v pohode :D

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 04 říj 2017, 15:20
od rimmer.ace
t0x!n píše:
aldai30 píše:Jen by me zajimalo, zda se to stalo nekomu s 1.4 73kw. Diky.
Nevim jestli si nepamatujes muj pribeh s i30, ale ano stalo :D a to jsem objizdel nekolik servisu (3), aby mi ten rozsypanej kat a vydrenej motor vubec diagnostikovali, protoze nesviti kontrola motoru = vse je pane OK, ale ze ti auto kazdy rano kucka, jedes konstantni rychlosti a houpes se jak na houpacce je zcela v pohode :D
Chci se zeptat, dělalo to tenhle zvuk? https://www.youtube.com/watch?v=bOYqBpO1DZE
Takový kovový vibrujicí zvuk...

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 15 úno 2018, 17:05
od BlackDog17
čaute, mam podobný problém že ráno mi trhá motor ako keby chcel zdochnúť, ked sa zohreje je všetko OK. V servisu mi povedali že mi neplatí zaruka na motorovu časť lebo auto nemá predprípravu na LPG. 1.6 LPG dovoz z CZ. Myslíte že by to tiež mohol byt problem z katalizatorom?

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 16 úno 2018, 06:27
od bianco.sabbioso
Také jsem zvažoval 1,6 CVVT na LPG. Počítal spotřeby.....Pánové 1,6CRDI jezdí na dlouhé štreky na jih zkopce dolů za 4,4 a zpět do čech dokopce za 4,6. Celkovej průměr včetně převažující D1 a pak taky města mám 5. Co se týče rychlosti tak na dálnici tachometrově cca 122 podle tempomatu. Když vezmete cenu LPG a nafty, tak jsem někde na spotřebě 10 litrů LPG přepočteno. Což je cca 1 litr LPG nahoru. 15 korun na 100 km. Jako je naftové auto na první pohled dražší. Jenže vestavba LPG ceny srovná. Se zárukou u Hyundaie je to 37.000??? nevím přesně. A jízda s CRDI kdy máte pod plynovým pedálem krásnej krouťák to je labůžo! Zeťák má 1,6 CVVT LPG i30 kombi, vím o čem píšu. Opravdu jak tady někteří radí, pošlete to rychle do AAA. Pokud by to byly starý těžký nezničitelný motory felicií nebo 1,4 16V VW, neřeknu. Ale takhle se ne vlastní vinou a je jedno jakou péči vozu věnujete, řítíte do velkého finančního problému. Opakuji ne vlastní vinou. Můj názor.