Stránka 1 z 1

Motor

Napsal: 28 zář 2017, 18:01
od Speedy25
Zdravím,
prosim o radu. Mám Santa Fe II 2.2 crdi 4x4 rok výroby 2009.
Problem mám takový, někdy se mi stane při studenem startu běží motor na 3 válce a z výfuku jde světle Šedivý kouř. Kdyz to protocim tak mi strašně zakouri garáž a pak je to v pohodě. Potom kdyz je motor teplý a chci přidat motor začne skubat a je bez výkonu. Po po vytočení je to pak v pořádku a jede jak má. Jde za plynem i akcelerace v pořádku. Někdy se stane ze i po protoceni a ujetí cca 10 km udělá znovu. Zase to protocim a jede dal. Pak treba 2-3 dny v klidu bez žádných problémů a pak znovu.
Měl jsem to v servisu nová vacka koniky i vtriky jsou dělaný. Diagnostika nic neukazuje vše v pořádku. Uz si nevim rady a ani v servisu nevědí čím by to mohlo byt. Nemá prosim Vás někdo z vás zkušenost s tímto problémem. Mockrát dekuji za rady.

Re: Motor

Napsal: 28 zář 2017, 23:15
od Richard555
při tom studeným startu asi problém žhavení, když jsem měl vadnou jednotku žhavení taky auto naskočilo, nicméně běželo chvilku nepravidelně a zakouřilo se z výfuků, po odstranění závady naskakuje pravidelně a vůbec ani v prvním okamžiku viditelně nekouří.....
ten druhej problém by mohl být EGR??? přicpanej nebo nedovíranej, něco by to mělo na diagnostice ukázat, svítí ti grilovaný kuře? Diagnostika originál ?

Re: Motor

Napsal: 28 zář 2017, 23:30
od Speedy25
Na palubce nic nesviti ani kdyz skube. Diagnostika asi nebude origo. Nebyl jsem v hyundaii. S tou jednotkou , motor mi chytne hned na první škrtnutí měl jsi to stejne?
Kdyz by to byl egr to by dělalo pravidelně? Někdy mám i 3 dny bez problému.

Re: Motor

Napsal: 29 zář 2017, 14:26
od Richard555
k tomu žhavení, motor normálně startoval na drc, akorát po nastartování běžel chvilku (10sek) nepravidelně a kouřil. Podotýkám ,že se jedná o šestiválec a tam ta pravidelnost je větší než u 4-válce. Jinak starej Santa (co je na fotce) tak ten do -15 startoval se všemi žhavícími svíčkami vadnými...... jestli kouřil nevím - startoval jsem :wink:
žhavicí svíčku vyzkoušíš nejlépe tak, že ji ťukneš na šroubku +12V když to zajiskří je dobrá - protože je k žhavičkám u :hyu: přístup jak k penězům, jde to i obráceně, přidělat drát (izolovaný) na žhavičku a škrtnout o baterku, když to zajiskří je dobrá :wink: Odpor mívá žhavička pod 1 Ohm, tak se blbě měří (v podstatě je to zkrat) příčina je jasná. Při žhavení bere jedna cca 16A tj při 12V odpor 12/16 = 0,75 Ohm......
Egr bývá příčinou cukání, ale asi by se porucha ukázala (grilovaný kuře) a v diagnostice. V zásadě EGR by měl být otevřený při částečném zatížení a na plný plyn by se měl zavřít.
Pokud ti nic obyč. diagnostika nic neukáže, bude třeba použít nějakou lepší HICOM nebo origo GDS..... ta už obvykle něco ukáže