Stránka 1 z 1

Světlo a brzdy

Napsal: 09 říj 2017, 18:30
od Libino
Ahoj všem sonáťákům.
Jsem zarytý forďák ale na starý kolena jsem si řekl,že nikdy jsem neměl v garáži japonce ani korejce tak proč to nezkusit.Odjakživa jsem byl ujetý na velké limuzíny.Nakonec jsem se rozhodoval mezi Mazdou 6 a Sonátou,vyhrála ta větší.Nebudu sem psát pro a proti při výběru ,jen bych měl na uživatele pár technických dotazů,kterých jsem se nedogůglil.
Jak sonáta svítí s obyčejnýma halogenama,kolik by stála přestavba na xenony a jaké vlastně jsou potřeba žárovky na předek?
Jak sonáta brzdí,jaké se vám osvědčily brzdové komponenty?
Je velký rozdíl v "pohodlí" na 16" nebo 17" kolech.
Jaká je antikorozní ochrana podvozku a celkově karoserie?
Jak máte vyřešeno denní svícení?
Z forda jsem zvyklý na vyhřívané přední sklo a sedačky,mají toto sonáty už ve standartu?
Bude to rok 2007,do provozu 04 2008,objem 2.4 s lpg.
Ještě by mě zajímalo,jestli korejci dělali tvrzená sedla ventilů?
To je tak vše,děkuji za váš drahocenný čas a odpovědi. Libino z Pardubic

Re: Světlo a brzdy

Napsal: 10 říj 2017, 00:25
od tslany
Ad xenony: přestavba na xenon není možná jelikož se s nimi tuším Sonata ani neprodávala, a nabastlit tam HID sadu je nesmysl a prasárna. Jestli můžu poradit tak je možné vyměnit projektory za jiné, kvalitnější s mnohem lepší geometrií světla a čirou čočkou, sice to zabere asi jeden víkend ale ten výsledek stojí za to :D prakticky se tam dají projektory navrhnuté pro xenonovou výbojku, tím pádem pěkná DOT cutoff a ne ten ECE vynález, žárovka tam pak půjde H1 a bude tam i odklápěcí clonka, jen prostě to chce vyměnit a napasovat. Zkus vyhledat G5-R nebo Mini D2S 4.0 a podívej se na fotky výstupu. Jinak tam jsou tuším v základu H7

K brzdám: pokud to nebudeš honit tak by to mělo být v pohodě, pokud bys ale přecijen chtěl fakt brzdit tak doporučuju větší brzdy viz https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=64&t=33339

Re: Světlo a brzdy

Napsal: 10 říj 2017, 13:41
od Libino
Děkuji za odpověď.Otázek mě napadlo hned několik.
Jsou skla předních světel odolná vůči poškrábání,zežloutnutí apod.?
Jsou zpětná zrcátka sklápěcí?
Kde je ve voze obd zásuvka a jestli v pohodě spolupracuje s bluetooth mini obd a appkou např.Torque?
Topí rychle a dostatečně fouká?
Ve verzi s klima displejem jsou vedle displeje tlačítka? Jsou na elektrický výhřev vepředu a vzadu nebo se jen po jejím zapnutí nasměruje do těch míst proud vzduchu?
Je rádio citlivé na signál?
U mého mondea jdou např. na d.o. otevírat a zavírat všechna okna.Co všechno umí dálkáč u Sonáty?
Omlouvám se ale chci o autu vědět co nejvíce a majitel moc sdílný není nebo nechce.Díky moc

Re: Světlo a brzdy

Napsal: 10 říj 2017, 13:57
od Mr. HYUNDAI
Skla předních světel (která nejsou skla, protože je to polykarbonát :D ) jsou proti poškrábání odolná řekl bych středně. Myčka to neorve, ale tvrdost diamantu to nemá. Žloutnutí je vlastnost materiálu, ale vyloženě zakalená světla jsem na Sonátě NF ještě neviděl.
Zrcátka jsou sklápěcí vždy, podle výbavy elektricky nebo ručně :) .
Kde je OBD zásuvka už si přesně nepamatuji, ale očekával bych jí u pojistek, tedy vlevo pod volantem.
Měl jsem motor 2,4 a neměl jsem pocit, že by topení mělo pomalý náběh, vždy záleží s čím porovnáváš.
Tlačítkem vedle displaye vlevo se směruje vzduch na čelní sklo, tlačítkem vpravo se zapíná výhřev zadního okna a zpětných zrcátek. Vyhřívání čelního skla jako Fordy žádný :hyu: nemá, ale dle výbavy existovalo vyhřívání čelního skla pod stěrači.
Rádio má anténu integrovanou do zadního okna, takže je citlivější než anténa prutová, ale není to nijak dramatické.
Dálkový ovladač umí zamknout centrál, odemknout centrál a po přidržení příslušného tlačítka otevřít pouze kufr s tím, že dveře zůstanou zamčené. Nic víc - okna nezavřeš, pokud někdo nedodělal dodatečně modul.

V prvním postu jsi se ptal na vyhřívané sedačky - dle výbavy. Základ je neměl (třeba já jsem dodělával), vyšší výbavy měly.

Re: Světlo a brzdy

Napsal: 30 kvě 2018, 07:26
od petr.gr
Plasty předních světlometů jsou ve výrobě opatřeny ochranným nástřikem pro zvýšení odolnosti. Po čase tento nástřik žloutne a někdy se i olupuje. Měl jsem právě tento problém. Světlomety lze velice snadno demontovat, smirkem pod vodou zrnitosti 1200 obrousit na čistý plast ( při broušení jde vidět, kde už nástřik není) a pak strojní bruskou přeleštit. Zkoušel jsem několik brusných past pro starý lak a nakonec jsou použil pastu v tubě z Lidlu. Při leštění jsem dosáhl originální lesklosti nového světlometu. Ale původní povrchová tvrdost samozřejmě není. Stačí jednou za půl roku lehce přeleštit.
svetla.jpg
svetla.jpg (140.04 KiB) Zobrazeno 2792 x