Stránka 1 z 1

DPF filtr

Napsal: 19 říj 2017, 16:52
od rfarsky
Zdravím
Uvažuji o koupi IX55 a nevím jestli novější s DPF nebo starší bez.Na jakém způsobu funguje DPF popřípadě jak náchylné na poruchy.
Děkuji

Re: DPF filtr

Napsal: 19 říj 2017, 19:46
od Richard555
No já jsem kupoval bez DPF a ještě jsem si to ověřoval přímo v :hyu: přes VIN jestli tam není - není. Kdyby byl nekoupil bych...... I když u IX55 nejsou motorové problémy skoro žádné.... proč si komplikovat život :wink:
Navíc pokud DPF máš, jsi trochu omezen, neměl bys jezdit převážně krátké trasy kvůli vypalování, ale to většina lidí s dieslem stejně nedělá.....
A pokud s ním budeš mít nějaký problém, tak ceny u :hyu: tě ze zeleného myšlení rychle pošlou na zem :wink:
ale pokud tam je nejde dát pryč a pokud je v háji musíš ho vyměnit........ Teda jde to, ale je to o průser

Re: DPF filtr

Napsal: 20 říj 2017, 15:46
od rfarsky
Zatím furt vybírám a upřednostňují bez DPF jezdím často krátké trasy.Na druhou stránku už je dnes spousta firem co filtry čistí za rozumný peníze

Re: DPF filtr

Napsal: 20 říj 2017, 16:11
od Richard555
Já osobně bych auto s DPF nikdy nekoupil. To už raději benzin...... Je to kurvítko a zbytečný problémy.
Nicméně na krátké trasy počítej spotřebu tak 10-11 l. Je to sice nafta , ale auto je těžký s měničovým automatem, pohonem 4x4 s aerodynamikou cihly. Výhoda je, že ho jen těžko na parkovišti před obchoďákem budeš hledat.... rozhlídneš se a kde to vyčuhuje tam zamíříš :D

Re: DPF filtr

Napsal: 20 říj 2017, 16:26
od only_one
bez filtru je nižší emisní norma Euro a to v cizině bude znamenat - vetší omezení vjezdu do měst a to docela radikálně, dražší poplatky za dálnice v D již brzy. Tak jen pozor i na tohle ať pak není "suprááááájs"

Re: DPF filtr

Napsal: 20 říj 2017, 16:45
od Richard555
Ale, jo bez filtru je EU4. S tou dálniční známkou v Německu máš pravdu, dosud jsem nepočítal na kolik u tohodle auta přijde. Ale myslím, že i kdyby byla o 100% dražší než na auto s EU6, tak případný problém s DPF bude o dost dražší. A navíc po dieselgate si nedělám iluze o ekologičnosti vozů s DPF . Dělal jsem prodejce aut a když na dvoře byla přes diagnostiku ř.j. spuštěna násilně regenerace filtru, tak na dvoře nikdo nesměl být, pokud nechtěl mít nejjemnější odstín pleti zulukaferského náčelníka a nechtěl smrdět jak kdyby se vrátil od požáru "Lovochemie"
takže asi tak :wink:
Nějak mi to nedalo a začal hledat kolik, že se to bude vlastně v Německu platit od roku 2019. Takže zadal jsem 3000 cm3 EU4 a EU5 a vyšla mi roční viněta 150EUR 2 měsíce 50EUR a 10 dní 25EUR
3000 cm3 EU6 tak to vypadá takto: rok 144EUR, 2 měsíce 50EUR a 10 dní 25 EUR

Tak to raději zaplatím za rok o 6EUR víc než mít DPF :wink: asi bude nějaké omezení do center nějakých měst, ale plaketa za EU4 je už dost vysoká......