Záměna vstřikovacích ventilů benzín
Napsal: 10 lis 2017, 16:35
Baví mě laborovat a tak jsem zkusil snížit spotřebu změnou vstřikovacích ventilů v Sonatě 2,4 i - NF.
Originální vstřikovače mají číslo 3531025200, typ EV6, konektor Denso horní klíčování. Průtokové množství je zhruba 250cc/min, což je také 23,7937 LB/hod. Průtokové množství jsem ale přímu k číslu nenašel, jsou na to kalkulačky podle výkonu, počtu válců, turbo nebo bez turba.
Hledal jsem nějaké bazarové vstřikovače a našel za pár stokorun funkční z Forda Focuse: Bosch 0280155820, typ EV6. Ty mají průtokové množství 191,8 cc/min, tedy 18,2528 LB/hod. Bosch má ale jiný konektor, nejspíše EV1.
Mechanicky jsou stejné. Pouze zajištění je na Bosch jednostrnná drážka, což nebyl problém na soustruhu udělat zápich na celodrážku pro pojistný plech. Rozdíl konektorů jsem vyřešil krátkým kablíkem s malým autokonrktorem samcem a samicí, zaizolováním smršťovací bužírkou a šup s tím do sání. Čekal jsem problém se startem a také ano. ŘJ si pamatovala z původních délku vstřiku a jak motor naskočil, chvíli se pral s otáčkami, než ŘJ upravila délku vstřiku pomocí lambdy. Pak se motor zklidnil a chvíli jsem ho nechal klapat. Při jízdě se celkem rychle ŘJ adaptovala na jiné vstřiky a motor jde normálně. Změnu jsem zaznamenal na počítadle průměrné spotřeby, která se teď pohybuje teoreticky na 18 L/100 km. Prakticky je počítač mimo, protože jemu nastavená dávka paliva za x ms je fyzicky menší. Snaží se tedy prodloužit délku vztřiků na stanovenou mez, aby ještě předstih nebyl moc veliký a motor fungoval ne na chudou směs. Vstřikovače Bosch mají menší otvory v trysce a tím nedávají více paliva, i když ŘJ prodlužuje délku vstřiků. Proto ukazuje vyšší spotřebu
Maximálně bude spotřeba stejná, což by ale měla být o rozdíl menší.
Hledal jsem na toto téma nějaké info ale našel jsem pouze zvětšování vstřikovacích ventil s množstvím až nejakých 500cc/min. v nabídce tuningových firem.
Originální vstřikovače mají číslo 3531025200, typ EV6, konektor Denso horní klíčování. Průtokové množství je zhruba 250cc/min, což je také 23,7937 LB/hod. Průtokové množství jsem ale přímu k číslu nenašel, jsou na to kalkulačky podle výkonu, počtu válců, turbo nebo bez turba.
Hledal jsem nějaké bazarové vstřikovače a našel za pár stokorun funkční z Forda Focuse: Bosch 0280155820, typ EV6. Ty mají průtokové množství 191,8 cc/min, tedy 18,2528 LB/hod. Bosch má ale jiný konektor, nejspíše EV1.
Mechanicky jsou stejné. Pouze zajištění je na Bosch jednostrnná drážka, což nebyl problém na soustruhu udělat zápich na celodrážku pro pojistný plech. Rozdíl konektorů jsem vyřešil krátkým kablíkem s malým autokonrktorem samcem a samicí, zaizolováním smršťovací bužírkou a šup s tím do sání. Čekal jsem problém se startem a také ano. ŘJ si pamatovala z původních délku vstřiku a jak motor naskočil, chvíli se pral s otáčkami, než ŘJ upravila délku vstřiku pomocí lambdy. Pak se motor zklidnil a chvíli jsem ho nechal klapat. Při jízdě se celkem rychle ŘJ adaptovala na jiné vstřiky a motor jde normálně. Změnu jsem zaznamenal na počítadle průměrné spotřeby, která se teď pohybuje teoreticky na 18 L/100 km. Prakticky je počítač mimo, protože jemu nastavená dávka paliva za x ms je fyzicky menší. Snaží se tedy prodloužit délku vztřiků na stanovenou mez, aby ještě předstih nebyl moc veliký a motor fungoval ne na chudou směs. Vstřikovače Bosch mají menší otvory v trysce a tím nedávají více paliva, i když ŘJ prodlužuje délku vstřiků. Proto ukazuje vyšší spotřebu
Maximálně bude spotřeba stejná, což by ale měla být o rozdíl menší.
Hledal jsem na toto téma nějaké info ale našel jsem pouze zvětšování vstřikovacích ventil s množstvím až nejakých 500cc/min. v nabídce tuningových firem.