Santa Fe 2003, 2.0 crdi, 83kw, špatné starty větší spotřeba
Napsal: 20 lis 2017, 22:35
Dobrý den. Mám dotaz a žádám o radu.
Vlastním Santu 9let a celou dobu jsem byl nad míru spokojen. Za poslední půl rok, po ujetí cca 260tis km, mi začal z ničeho nic hůř startovat a zvýšila se spotřeba. Auto jezdilo na dálky za 6,7 a po městě kolem 8l. Vše začalo když jsem táhl káru cca 2,2t, zastavil jsem na benzině a už nestartovalo na první škrtnutí. Motor se musí minimálně 10x otočit aby to chytlo. A ještě musí startér točit jako o život. Teď v zimě, když nechytnete na poprvé, vycucá baterií a ta je pak slabá a musím přez kabely napojit ještě jednu baterii abych dodal proud. Pak to bez problémů chytne. A od té doby se i zvýšila spotřeba na dálky na 11l. Nevěnoval jsem tomu moc pozornost a jezdil dál. Za další měsíc vozidlo začalo samo z ničeho nic při jízdě chcípat a svítila oranžová kontrolka engine. Auto jsem dal do servisu a zjistili zanesený ventil asi EGR, nebo jak se to píše. Vyčistili ho a auto už jezdí , ale problém se spotřebou a startováním přetrvává. Jiné závady na diagnostice nebyly. Filtry jsou nové, žhavicky taky, alternátor též, a vstřiky nesáknou. Nikde jinde jsem taky naftu nenašel. Prosím o radu nějakého odborníka z origo servisu. Nebo někoho znalého problémů, děkuji. Omlouvám, se píši z tel.
Vlastním Santu 9let a celou dobu jsem byl nad míru spokojen. Za poslední půl rok, po ujetí cca 260tis km, mi začal z ničeho nic hůř startovat a zvýšila se spotřeba. Auto jezdilo na dálky za 6,7 a po městě kolem 8l. Vše začalo když jsem táhl káru cca 2,2t, zastavil jsem na benzině a už nestartovalo na první škrtnutí. Motor se musí minimálně 10x otočit aby to chytlo. A ještě musí startér točit jako o život. Teď v zimě, když nechytnete na poprvé, vycucá baterií a ta je pak slabá a musím přez kabely napojit ještě jednu baterii abych dodal proud. Pak to bez problémů chytne. A od té doby se i zvýšila spotřeba na dálky na 11l. Nevěnoval jsem tomu moc pozornost a jezdil dál. Za další měsíc vozidlo začalo samo z ničeho nic při jízdě chcípat a svítila oranžová kontrolka engine. Auto jsem dal do servisu a zjistili zanesený ventil asi EGR, nebo jak se to píše. Vyčistili ho a auto už jezdí , ale problém se spotřebou a startováním přetrvává. Jiné závady na diagnostice nebyly. Filtry jsou nové, žhavicky taky, alternátor též, a vstřiky nesáknou. Nikde jinde jsem taky naftu nenašel. Prosím o radu nějakého odborníka z origo servisu. Nebo někoho znalého problémů, děkuji. Omlouvám, se píši z tel.