i20 DODO - Domácí Dodělávky
Napsal: 29 lis 2017, 15:00
Kapitola První - Ostřikovače
Ostřikovače stojí za ho...
a) První setření je prakticky na sucho.
b) Při stání stříkají na výšku jakž takž, za jízdy dostříknou sotva nad stěrače.
Co s tím?
a) Potrubí na přední ostřikovače postrádá zpětný ventil, takže kapalina může po zastavení odstředivého čerpadla vesele stékat zpět do nádržky dole v nárazníku.
Řešením je dosadit zpětný ventil - použil jsem díl z Favorita, č. n.d. 6U0955969.
Místo pro osazení je už "připravené z výroby", spojovací trubička hadiček nad pravým blatníkem, před vstupem hadičky pod plastový kryt kinematiky stěračů. Sedne tam jak zadek na hrnec. b) Samotné trysky nikterak seřizovat nejde, nicméně v otvorech, do nichž jsou zacvaknuté, mají určitou vůli. Je potřeba dosáhnout toho, aby zadní hrana tělesa trysky se co nejvíce zvedla, zatímco přední hrana zůstala dole. Provede se to podložením zadní strany trysky plastovou destičkou rozměru cca 20x5 mm tl. 1 mm ze staré telefonní nebo bankovní karty.
Přední hranu destičky je potřeba trochu zbrousit do klínu, aby se nezvedala přední strana trysky a aby šla snáze zasunout.
Jde to trochu ztuha a drží tam bez lepidla. Výsledek:
- Ostřikovač stříká na první "drbnutí".
- Dostřik je při 50 kmh na celou výšku skla, při 100 kmh cca do 1/2 až 2/3, s letní kapalinou trochu víc, se zimní o něco méně.
- Snížila se spotřeba kapaliny.
- Spokojenost 4 z 5-ti
Náklady:
R&D 3 hodiny
montáž 5 minut
cena 40 Kč
Další možnosti:
Trysky by IMHO chtělo vyklopit ještě trochu více. Musely by se odmotovat stěrače a plast pod mini, vyndat z něj trysky a trochu zbrousit zacvakávací packy. Ale přínos vs pracnost mě zatím nemotivuje.
Ostřikovače stojí za ho...
a) První setření je prakticky na sucho.
b) Při stání stříkají na výšku jakž takž, za jízdy dostříknou sotva nad stěrače.
Co s tím?
a) Potrubí na přední ostřikovače postrádá zpětný ventil, takže kapalina může po zastavení odstředivého čerpadla vesele stékat zpět do nádržky dole v nárazníku.
Řešením je dosadit zpětný ventil - použil jsem díl z Favorita, č. n.d. 6U0955969.
Místo pro osazení je už "připravené z výroby", spojovací trubička hadiček nad pravým blatníkem, před vstupem hadičky pod plastový kryt kinematiky stěračů. Sedne tam jak zadek na hrnec. b) Samotné trysky nikterak seřizovat nejde, nicméně v otvorech, do nichž jsou zacvaknuté, mají určitou vůli. Je potřeba dosáhnout toho, aby zadní hrana tělesa trysky se co nejvíce zvedla, zatímco přední hrana zůstala dole. Provede se to podložením zadní strany trysky plastovou destičkou rozměru cca 20x5 mm tl. 1 mm ze staré telefonní nebo bankovní karty.
Přední hranu destičky je potřeba trochu zbrousit do klínu, aby se nezvedala přední strana trysky a aby šla snáze zasunout.
Jde to trochu ztuha a drží tam bez lepidla. Výsledek:
- Ostřikovač stříká na první "drbnutí".
- Dostřik je při 50 kmh na celou výšku skla, při 100 kmh cca do 1/2 až 2/3, s letní kapalinou trochu víc, se zimní o něco méně.
- Snížila se spotřeba kapaliny.
- Spokojenost 4 z 5-ti
Náklady:
R&D 3 hodiny
montáž 5 minut
cena 40 Kč
Další možnosti:
Trysky by IMHO chtělo vyklopit ještě trochu více. Musely by se odmotovat stěrače a plast pod mini, vyndat z něj trysky a trochu zbrousit zacvakávací packy. Ale přínos vs pracnost mě zatím nemotivuje.