Stránka 1 z 4
Jaký motor - 1.4 nebo 1.6
Napsal: 19 pro 2010, 11:25
od mio1
Ahoj.Velice uvažuji nad koupí ix 20. Jen nevím zda 1.4 nebo 1.6 motor. Prosím o radu,zkušenosti nebo i návrhy. Jaký je rozdíl ve spotřebě?
Re: Porada
Napsal: 19 pro 2010, 22:13
od ms45
Mám 1.4 ix 20, ujel jsem s ní necelých 1000 km a s motorem jsem spokojený. Sočasně mám ještě fabii 1.4 50 kW rv. 2001 najeto 140.000 km a subjektivně je motor výrazně živější a silnější (což by i dle tech.údajů mělo odpovídat), přestože je zatím syrový. Je pravda že ty kW jsou vždy až cca v 6000 ot, 1.6 asi 6300. a stejně jezdíš 2.5 -3.000, kde je výkon podstatně nižší.
Jinak o motorech si pročti recenze u i30 nebo u KII - venga, ceed, jsou to obdobné motory, je jiné ladění a EURO.
Pokud budeš jezdit sám a občas s rodinou tak 1.4 má výkonu dost.
Pokud budeš jezdit pravidelně plně vytížený a zejména dálnice (výhoda 6) volil bych 1.6.
Ještě malý detail , oba motory mají stejné vrtání jen u 1.6 je vyšší zdvih, což znamená delší dráhy pro píst a tím i vyšší namáhání motoru (při stejných otáčkách jezdí podstatně delší dráhu).
Dobrou koupi
Re: Porada
Napsal: 20 pro 2010, 18:06
od egm
Mám hodně čerstvou ix 20 také 1.4 , zatím ujeto necelých 500 km. Vzhledem k současnému počasí a stavu na silnicích se spíš koukám nikde moc nemotat. Takže zatím spíš po nákupech, žádné delší cesty. Motor i odstupńování převodovky zatím mile překvapuje. Dříve jsem jezdil Getze 1.3, 60kW a řekl bych že 1.4 v ix20 jede lepší. Také jsem o 1.6 uvažoval, i ten 6kvalt lákal, ale pak jsem zhodnotil jak často a kam jezdím a rozhodl se pro 1.4 a zatím nelituji. Stejně si myslím že šestku do 1.6 dávají jen kvůli splnění EURO5.
Re: Porada
Napsal: 20 pro 2010, 21:30
od mio1
Děkuji za rady. Jak jste na tom se spotřebou? Vím, v tomto počasí......... Alespoň zatím.
Re: Porada
Napsal: 20 pro 2010, 22:20
od ms45
Spotřeba - spotřeba je značně závislá na okolním provozu, ale zejména na řidiči (u shodných aut !!).
Měřit na základě jedné cesty je skoro nic nevypovídající hodnota. pro příklad minulý týden jsem jel trasu 2x 52 km ve velkém provozu s předvídáním a snahou o úsporu dle PP 5,4 l, v pondělí stejnou trasu při podobném stylu a provozu za 6.0 l, ale pokud jedu ráno 5 km, pak pojížďky cca 1- 5 km a zpět 5 km (pořád se startuje studený motor), tak se se spotřebou pod 8l nedostanu. Vzhledem k tomu že s autem nemám ujeto ani 1000 km, tak nemohu nic hodnotit, PP ukazuje od počátku průměr 7,0, ale snažím se jezdit na zajetí (do 3.500 ot.,často řadit). S předchozími auty fabia 1.4 jsem ujel 140.000 a průměr za posledních 40.000 6.5 l, předtím fabia 1.4 120.000 průměr obdobný.Určitě to půjde dolů až si vše sedne až se zlepší počasí.
Hodnoty dle PP jsou také zavádějící, protože když stojím s motorem na volnoběh , tak neukazuje nic.
Znovu zdůrazňuji, že každý řidič řídí jiným stylem a tím i spotřeba bude u identických aut rozdíílná.
Re: Porada
Napsal: 23 led 2011, 12:04
od choucas
No na začiatku som mal patálie, ale teraz som s autom spokojný. Ako som tu už spomýnal, tak auto malo pár nedostatkov, ako napr. nepríjemný hluk od čelného skla ktorý je už čiastočne vyriešený prelepením skla. Síce stále tam ostal ten zvuk ale v nerušivom množstve a až od cca 130km/h. Klepanie náprav čo som tu spomýnal sa nekonala, to bol uvolnený predný nárazník a ten vydával ten blbý zvuk. Ale to bola moja chyba troska som strajchol so spodkom nárazníka o obrubník. Teraz mám najazdených 5300km a pred nedávnom absolvovala moja ix 20 obchodnu cestu do Polska. Najazdili sme za 3 dni 2300km. Musím skonštatovať, že motor je prfektný a na danú kubatúru aj celkom úsporný. Nakolko mám automatickú prevodovku s motorom 1,6 cvvt tak spotreba neprekrocila 7.5 litra - kombinovane mesto,dialnica a okresky. S tým ,že na dialnici sme uhánali 140km/h. A to je realna spotreba nie ta čo ukazuje palubný comp, tam bola paradoxne spotreba vyššia o 1 liter. Auto je nesmierne pohodlné a ak je teplota vonku pod nulou auto sa dokáže v okamihu vykúriť na požadovanú teplotu. Tam má moja fabka čo dohánať večne tam mrznem cca 12 minút od naštartovania. Sedačky sú nesmierne pohodlné a miesta v aute je neúrekom aj po 5 hodinách jazdenia človek vôbec netrpí. Čiže auto je ideálne aj na dlhé cesty. A týmto chcem povedať, že auto môžem len odporučiť.
Re: Porada
Napsal: 13 úno 2011, 09:41
od airwaves
ix20 si teď přehazují němečtí novináři v německých motoristických časopisech vydávaných u nás. Teď naposledy jsem ho objevil v auto7. Přehazují si ho a jsou podle mě zděšeni. Jejich ukol je těžký, podporovat prodej německé produkce. A teď tohle krásný a praktický auto k tomu
. Takže sledujte časáky tam se aspoň něco dočtete a uvidíte fotky. Sice se vždy dozvíte že oproti lepšímu většímu a hezčímu roomsteru
má ix20 to a to ale aspoň si ji prohlídnete na fotkách. Jinak návštěva dealera je nutnost. A ne jedna! Ještě pro zasmání. Auto7 dělá takovou anketu kde náhodní chodci hodnotí auto zde v posledním čísle ix20. A úplně náhodou všichni náhodní chodci měli tentokrát náhodou doma X5 a podobně a vyjadřovali se v tom smyslu že je to malé atd...Ale i přesto získal ix2O 80% plusovejch bodů. Nemusíte chodit napoprvé k
můžete pro posouzení kufru klidně do KIA . Venga je témeř stejná.
Re: Porada
Napsal: 13 úno 2011, 10:30
od DEE
http://www.hyundai.cz/nabizene-modely/i ... -data.html
Je tam pro ix20 psáno 570 - 440 (zadní lavice vpředu - vzadu). Obě hodnoty sou vyšší než u i30 cw (415 litrů). Krátká i30 má kufr jen 340 litrů!
U Kia Venga je psán zavazadlový prostor jen 314 litrů, ale to bude předpokládám hodnota s podlážkou nahoře, jinak si ten rozdíl nedokážu vysvětlit. Divné že ta papírová velikost kufru ještě nikoho nezarazila. Chce to vzít metr a spočítat reálnou hodnotu.
Re: Porada
Napsal: 13 úno 2011, 11:43
od S0T0
ad kufr: co jsem viděl oba auta vedle sebe, tak kufr ix20 je o dost vyšší a díky tomu má větší objem, ložná plocha mi přišla větší u cw, hlavně hloubka
Re: Porada
Napsal: 21 úno 2011, 09:32
od FISHkaa
pozor na to podle jaké metodiky je měřen objem zavazadlového prostoru - s/bez prostoru pro rezervu
Re: Porada
Napsal: 24 úno 2011, 13:41
od DEE
Včera sem byl na testovací jízdě. Prodejce měl jen ix20 s 1.4 benzínem, výbava Comfort s manuální klimou.
Moc velký usek sme sice nejeli, ale pár věcí sem postřehnul.
1) Z auta je perfektní výhled, zrcátka sou přímo gigantická.
2) Sedadla sou pohodlná, ale nic moc boční vedení.
3) S 1.4 motorem to jede. Věřím že pro běžné ježdění je dostačující, závodnička to ale opravdu není.
4) Když sem sešlápl brzdový pedál, měl sem pocit, že auto málo brzdí (přesedlal sem z Renaultu Megane II).
Jinak už mám zaplacenou zálohu ... na 1.4 CVVT, výbava Classic + man. klima v oranžové
Re: Porada
Napsal: 25 úno 2011, 13:00
od memphissk
Minule som sa bol previezt v ix20-tke s 1.4kou mimo mesta a 1.6tkou po parkovisku a po takom mini okruhu. Ten vykon 1.4ky je taky normalny avsak na obiehanie to podla mna nie je. Po meste ide clovek 50, tam nie je co obiehat. Po dialnici to clovek roztiahne na 120-130 a ide si veselo obehne to co potrebuje. Ale pokial jazdim na medzimestskych cestach a predo mnou ide kamion 80km/h tak si myslim, ze tu ma prave vyznam 1.6tka. Po zosliapnuti pedalu sa to auto bere, je to zive. Pri skusobnej jazde som isiel s 1.4kou mimo mesta do mierneho kopca a dal som pedal na podlahu, no zaznamenal som len mierne zrychlenie. Preto si myslim, ze radsej uz ist do 1.6, pretoze ked clovek potrebuje akceleraciu tak je tam citit ten zhruba 1/3 vykon navyse, a zas nemusi clovek to auto vytacat tolko ako pri 1.4ke ...
Re: Porada
Napsal: 25 úno 2011, 14:11
od DEE
Tak v mém případě bude toho klasického mimoměstského provozu minimum. Řekněme tak 85% jezdím město-dálnice-město. Na "normální" silnici zavítám opravdu jen párkrát do roka.
Aktuálně mám 1.5 dCi s 60kW. Krouťák je samozřejmě někde jinde, na rozdíl od 1.4 CVVT to táhne krásně od spodu. Při mém nájezdu do 20 tis. ročně se mi ale diesel moc nevyplatí. No a ta 1.6 nemá krouťák o tolik vyšší aby stála za řeč. Vyšší výkon bude zcela jistě znát u rychlostí nad 110 km/h, ale to už mě tak netrápí.
Re: Porada
Napsal: 27 úno 2011, 08:43
od ms45
Mé zkušenosti s 1,4 benzín, najeto 3700 km, na dálnici není vůbec žádný problém držet 130 (občas 140) na 5 kopec nekopec (cca 4000 ot/min - motor má nejvyšší kroutící moment - na rozdíl odd výkonějších 1,4 v i30, kde je stejně velký, ale až v 5000 a určitě ten motor odspodu nejte tak rychle - čerpám z testů novinářů - ix20 má větší čelní plochu, proto byl naladěný na větší krouták ospodu za cenu poklesu výkonu v max.otáčkách). I na 5 to docela slušně akceleruje ze cca 100 na 130 s výjimkou stoupání - tam se musí podřadit. Spotřeba (dle PP) 7 - 7,5 l. Ostatní komunikace s výjimkou zpomalení v obcích na 50 pořád 5. Při výjezdu z obce podřadit na 3 a během cca 3 vt mám 90 ve stoupáních max do 5 vt. Jestli někdo napíše , že se stím nedá předbíhat, tak asi neumí používat řadící páku. Předjet kamion při výjezdu z obce je otázka cca 4 vt, když se před něj zařazuji, tak již tam mám vždy přes 100, přeřadím na 5 a vychutnávám si plynulost jízdy při min. Hluku. Spořeba na trasách přes 20 km vždy max do 6,5 l. Podotýkám, že jezdím svižně s předvídáním, zbytečně nevytáčím a snažim se co nejméně brzdit a s využíváním silničních limitů daných pravidly sil.provozu (většinou i s drobným překročením)
1,6 se 6 bych doporuči jen tomu, kdo jezdí hodně a plně vytížený po dálnici, spotřeba by možná šla o trochu dolů, ale na druhé straně by asi mohla mít problémy utáhnout stoupání (krouťák není na 6 v ideální - nejvyšší hodnotě) a pak by se muselo stejně podřazovat na 5, a spotřeba by byla určitě obdobná. Jinak všude ve srovnáních píší že má 1,6 vyšší spotřebu.
Výkon má skoro o 1/3 vyšší, ale když je porovnáte v řádu 2,500-4.000, tak je skoro stejný, včetně kroutícího momentu (jen % navíc), až pak jde křivka strměji.
auto jezdí výborně, sedí jako přilepené, nenaklání se, nekýve, s uvedeným motorem je (pro mě) dostatečně výkonné,
Re: Porada
Napsal: 10 bře 2011, 17:13
od airwaves
Jak jste přebírali svoje nové objednané ix20 když už bylo u prodejců? Předem jste asi dali zálohu (5000,-) a pak? Nejdřív jeho prohlídka, testovací jízda důkladná kontrola laku a detailů které známe z diskuze (Venga -KIA klub) kde je problém, kontrola funkčnosti všech výbav a pak platba na účet? Dal Vám k tomu prodejce prostor? A když řeknu beru pak platba! Po naběhnutí částky na účet prodejci už jenom vyzvednutí auta? Nebo chtějí v salonech nejdřív peníze a pak Vás pustili k autu? Co když řeknu že je špatný lak a auto nevezmu? Nechci prudit to ne ale určitá ostražitost asi bude
. Co když najdu prohnuté plato, odehnutý plast u stěračů a třeba nedostříklé dveře dole na hraně? Asi mě ochranka vyhodí a pět táců mě propadne že
?Jaká byla Vaše praxe? Máte někdo zkušenosti?