Hyundai Tucson - BSD
Moderátor: Moderátoři
Hyundai Tucson - BSD
Funkčnosť systému monitorovania mŕtveho uhla (BSD). V spätnom zrkadle vodiča sa mi vždy, keď ma predchádza iné vozidlo, rozsvieti kontrolka BSD. V spätnom zrkadle na strane spolujazdca to tak nie je. Keď ja predchádzam iné vozidlo, tak niekedy sa kontrolka BSD rozsvieti a niekedy nie. Kedy sa má táto kontrolka rozsvietiť - vždy, keď predchádzam iné vozidlo, alebo iba za určitých podmienok? Alebo sa jedná o poruchu?
A ešte 1 otázka ohľadom automatickej prevodovky. Uvediem konkrétny príklad. Idem určitou rýchlosťou, prevodovka má zaradený určitý prevodový stupeň, chcem predbehnúť vozidlo idúce predo mnou, zošliapnem plynový pedál na podlahu, prevodovka podradí o 1 prevodový stupeň, auto zrýchli, avšak pri zvyšujúcej rýchlosti nepreradí na vyšší prevodový stupeň, stále drží ten prevodový stupeň, na ktorý podradila. Keď už nemôžem počúvať zvuk motora pri otáčkach cca. 5000 - 5500, tak mierne uberiem plynový pedál a až vtedy začne prevodovka postupne radiť smerom hore. Nemal som doteraz skúsenosti s automatickou prevodovkou, tak neviem, či je to normálny jav alebo porucha?
Za každú radu ďakujem.
A ešte 1 otázka ohľadom automatickej prevodovky. Uvediem konkrétny príklad. Idem určitou rýchlosťou, prevodovka má zaradený určitý prevodový stupeň, chcem predbehnúť vozidlo idúce predo mnou, zošliapnem plynový pedál na podlahu, prevodovka podradí o 1 prevodový stupeň, auto zrýchli, avšak pri zvyšujúcej rýchlosti nepreradí na vyšší prevodový stupeň, stále drží ten prevodový stupeň, na ktorý podradila. Keď už nemôžem počúvať zvuk motora pri otáčkach cca. 5000 - 5500, tak mierne uberiem plynový pedál a až vtedy začne prevodovka postupne radiť smerom hore. Nemal som doteraz skúsenosti s automatickou prevodovkou, tak neviem, či je to normálny jav alebo porucha?
Za každú radu ďakujem.
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi, 130 kW, 7 DCT, 4x4, Premium, White sand - 11/2017
ex
Hyundai ix35 2,0 CRDi, 100 kW, MT, 4x4, Style, Satin amber, 03/2015 - 10/2017
Citroen Xsara 1,6i, 80 kW, 03/2005 - 03/2015
ex
Hyundai ix35 2,0 CRDi, 100 kW, MT, 4x4, Style, Satin amber, 03/2015 - 10/2017
Citroen Xsara 1,6i, 80 kW, 03/2005 - 03/2015
- Reklama
Re: Hyundai Tucson - BSD
BSD by se ti měl rozsvítit vždy, když je vedle tebe auto, dokonce i když ještě není ani vedle tebe, ale v levém pruhu kousek za tebou. Pokud se rozsvití jen někdy, je to servis. Pokuď svítí a ty dáš blinkr, začne řvát, jestli jsi se nezbláznil
A co se týče automatu, tak je to zcela normální. Některé pak přeřadí rychleji, jiné čekají déle, jestli jsi si to náhodou nerozmyslel a nebudeš ještě dál akcelerovat. Proto převodovka drží motor v otáčkách ještě chvilku. Je to ale zcela normální, s tím nic neuděláš, jenom jak píšeš, říct ji, ať řadí dál, že už nechceš zrychlovat
A co se týče automatu, tak je to zcela normální. Některé pak přeřadí rychleji, jiné čekají déle, jestli jsi si to náhodou nerozmyslel a nebudeš ještě dál akcelerovat. Proto převodovka drží motor v otáčkách ještě chvilku. Je to ale zcela normální, s tím nic neuděláš, jenom jak píšeš, říct ji, ať řadí dál, že už nechceš zrychlovat
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Re: Hyundai Tucson - BSD
bsd funguje az od urcitej rychlosti a pri vozidlach vo vedlajsom pruhu. ak sa nemylim, tak je to od 30km/h. nemoze byt porblem prave s tou rychlostou, ze niekedy detekuje a niekedy nie?
spravanie prevodovky som nepochopil. je zle, ze podradi? pri maximalnom stlaceni pedalu, by mala podradit o viacej ako jeden stupen. to, ze pri zrychlovani sa pohybuje okolo maximalneho vykonu je uplne normalne, lebo vtedy ma auto najlepsie zrychlenie. ak uvolnis pedal, tak das najavo, ze nechces tak rychlo zrychlovat a potom preradi na vyssi stupen. ak drzis pedal viacej zatlaceni, znamena to pre auto, ze chces zrychlovat a preto posunie otacky do spektra, kde bude auto lepsie zrychlovat...
spravanie prevodovky som nepochopil. je zle, ze podradi? pri maximalnom stlaceni pedalu, by mala podradit o viacej ako jeden stupen. to, ze pri zrychlovani sa pohybuje okolo maximalneho vykonu je uplne normalne, lebo vtedy ma auto najlepsie zrychlenie. ak uvolnis pedal, tak das najavo, ze nechces tak rychlo zrychlovat a potom preradi na vyssi stupen. ak drzis pedal viacej zatlaceni, znamena to pre auto, ze chces zrychlovat a preto posunie otacky do spektra, kde bude auto lepsie zrychlovat...
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Re: Hyundai Tucson - BSD
@Deegr: kontrolka v ľavom spätnom, teda keď moje auto zaznamená iné vozidlo v ľavom jazdnom pruhu, signalizuje vždy. Avšak kontrolka v pravom spätnom, teda keď je iné vozidlo v pravom pruhu, raz svieti a inokedy nie.
@JoKo: Rýchlosťou to nebude. Stáva sa mi to na diaľnici, aj na okreskách. Určite mám rýchlosť vyššiu ako 30 km/h. A robí to iba na pravom spätnom zrkadle. Čo sa týka správania automatickej prevodovky - nie je problém, že podradí, ale myslel som, či nie je problém, že potom neradí na vyšší prevodový stupeň. Radí nahor až vtedy, keď uberiem plynový pedál.
@JoKo: Rýchlosťou to nebude. Stáva sa mi to na diaľnici, aj na okreskách. Určite mám rýchlosť vyššiu ako 30 km/h. A robí to iba na pravom spätnom zrkadle. Čo sa týka správania automatickej prevodovky - nie je problém, že podradí, ale myslel som, či nie je problém, že potom neradí na vyšší prevodový stupeň. Radí nahor až vtedy, keď uberiem plynový pedál.
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi, 130 kW, 7 DCT, 4x4, Premium, White sand - 11/2017
ex
Hyundai ix35 2,0 CRDi, 100 kW, MT, 4x4, Style, Satin amber, 03/2015 - 10/2017
Citroen Xsara 1,6i, 80 kW, 03/2005 - 03/2015
ex
Hyundai ix35 2,0 CRDi, 100 kW, MT, 4x4, Style, Satin amber, 03/2015 - 10/2017
Citroen Xsara 1,6i, 80 kW, 03/2005 - 03/2015
Re: Hyundai Tucson - BSD
ked je v automatickom mode, tak bude radit hore, len ju nechaj prejst az za 5 500ot/min skus si pozriet napriklad toto video https://www.youtube.com/watch?v=ppriJJnZ8sY kludne potiahne motor az k 6 000
na pravej strane som si vsimol aj ja, ze nie vzdy mi indikuje vozidlo. co som vysledoval, tak ak auto obieham rychlejsie, tak nepreblikne v spatnom diodka...
na pravej strane som si vsimol aj ja, ze nie vzdy mi indikuje vozidlo. co som vysledoval, tak ak auto obieham rychlejsie, tak nepreblikne v spatnom diodka...
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Re: Hyundai Tucson - BSD
bsd v pravom zrkadle som si odsledoval aj ja. zdalo sa mi, ze to nereaguje na kamiony. ale trosku som to odsledoval a prisiel na toto:
je to podla mna zavysle na rozdielu mojej rychlosti a rychlosti auta, ktore predbieham. samozrejme ak ide kamion 90 a ja idem 130 tak kontrolka nezasvieti. je to asi aj logicke, pretoze ho obijdem tak rychlo, ze by to ozaj iba bliklo. a ak predbieham s rozdielom tak 10 az 20, neviem presne, tak ta kontrolka sa rozsvieti vzdy. nezalezi ci kamion ci auto.
takze moj poznatok je asi takyto podla mna to asi sudruhovia takto vymysleli. neviem, skuste sa vyjadrit viaceri, ci vam to funguje tak ako mne
lave bsd je jasne, zasvieti stale ak ma niekto obieha. a inac ak sa mi stane na 3 prudovke, ze som v strede, a obehne ma nejaky mantinel z prava, tak sa prave bsd samozrejme rozsvieti tiez.
je to podla mna zavysle na rozdielu mojej rychlosti a rychlosti auta, ktore predbieham. samozrejme ak ide kamion 90 a ja idem 130 tak kontrolka nezasvieti. je to asi aj logicke, pretoze ho obijdem tak rychlo, ze by to ozaj iba bliklo. a ak predbieham s rozdielom tak 10 az 20, neviem presne, tak ta kontrolka sa rozsvieti vzdy. nezalezi ci kamion ci auto.
takze moj poznatok je asi takyto podla mna to asi sudruhovia takto vymysleli. neviem, skuste sa vyjadrit viaceri, ci vam to funguje tak ako mne
lave bsd je jasne, zasvieti stale ak ma niekto obieha. a inac ak sa mi stane na 3 prudovke, ze som v strede, a obehne ma nejaky mantinel z prava, tak sa prave bsd samozrejme rozsvieti tiez.
Tucson 1.7 DCT
Re: Hyundai Tucson - BSD
O fungovaní BSD píše aj návod ,niekedy pomôže prečítať si ho.
Systém detekce mrtvého úhlu
(BSD)
Oblast detekce je různá v závislosti
na rychlosti jízdy. Pokud jede
Vaše vozidlo rychleji než jiná vozidla,
systém Vás nebude varovat.
Systém detekce mrtvého úhlu
(BSD)
Oblast detekce je různá v závislosti
na rychlosti jízdy. Pokud jede
Vaše vozidlo rychleji než jiná vozidla,
systém Vás nebude varovat.
TUCSON PREMIUM
2.0 CRDI A/T 136kw
2.0 CRDI A/T 136kw
Re: Hyundai Tucson - BSD
a ešte
Řidič musí dávat pozor v níže uvedených situacích, protože systém nemusí za určitých podmínek detekovat
jiná vozidla nebo předměty.
- Vozidlo jede po silnici plné zatáček nebo mýtnou bránou.
- Snímač je znečistěn deštěm, sněhem, blátem atd.
- Zadní nárazník, ve kterém je umístěn snímač, je zakryt nebo blokován cizím předmětem např.
nálepkou, krytem nebo držákem jízdních kol.
- Zadní nárazník je poškozený nebo snímač je mimo přednastavenou polohu.
- Výška vozidla je nižší nebo vyšší z důvodu těžkého nákladu v zavazadlovém prostoru, nenormálnímu
tlaku vzduchu v pneumatikách atd.
- Vozidlo jede za špatného počasí jako hustý déšť nebo sněžení.
- V blízkosti vozidla je upevněn předmět jako např. zábradlí.
- Nedaleko je velké vozidlo, například autobus nebo nákladní vozidlo.
- Nedaleko je motocykl nebo jízdní kolo.
- V blízkosti je nízký přívěs.
- Pokud vozidlo nastartuje ve stejnou chvíli jako vozidlo vedle Vás a zrychlí.
- Pokud jiné vozidlo projíždí velmi vysokou rychlostí.
- Při změně jízdního pruhu.
- Při jízdě v prudkém stoupání nebo klesání, kde je rozdílná výška jízdního pruhu.
- Když se jiné vozidlo přiblíží příliš blízko.
- Když připojíte přívěs nebo vozík.
- Když je teplota zadního nárazníku velmi vysoká.
- Když jsou snímače zablokovány jinými vozidly, zdmi nebo parkovacími pilíři.
- Pokud detekované vozidlo rovněž couvá.
- V případě přítomnosti malých předmětů jako nákupních vozíků a kočárků.
- V případě nízkého vozidla, např. sportovního vozidla.
- Pokud jsou ostatní vozidla blízko Vašemu vozidlu.
- Pokud vozidlo ve vedlejším jízdním pruhu přejede dva jízdní pruhy pryč od Vás NEBO pokud vozidlo přejede
přes dva jízdní pruhy do vedlejšího jízdní pruhu
Řidič musí dávat pozor v níže uvedených situacích, protože systém nemusí za určitých podmínek detekovat
jiná vozidla nebo předměty.
- Vozidlo jede po silnici plné zatáček nebo mýtnou bránou.
- Snímač je znečistěn deštěm, sněhem, blátem atd.
- Zadní nárazník, ve kterém je umístěn snímač, je zakryt nebo blokován cizím předmětem např.
nálepkou, krytem nebo držákem jízdních kol.
- Zadní nárazník je poškozený nebo snímač je mimo přednastavenou polohu.
- Výška vozidla je nižší nebo vyšší z důvodu těžkého nákladu v zavazadlovém prostoru, nenormálnímu
tlaku vzduchu v pneumatikách atd.
- Vozidlo jede za špatného počasí jako hustý déšť nebo sněžení.
- V blízkosti vozidla je upevněn předmět jako např. zábradlí.
- Nedaleko je velké vozidlo, například autobus nebo nákladní vozidlo.
- Nedaleko je motocykl nebo jízdní kolo.
- V blízkosti je nízký přívěs.
- Pokud vozidlo nastartuje ve stejnou chvíli jako vozidlo vedle Vás a zrychlí.
- Pokud jiné vozidlo projíždí velmi vysokou rychlostí.
- Při změně jízdního pruhu.
- Při jízdě v prudkém stoupání nebo klesání, kde je rozdílná výška jízdního pruhu.
- Když se jiné vozidlo přiblíží příliš blízko.
- Když připojíte přívěs nebo vozík.
- Když je teplota zadního nárazníku velmi vysoká.
- Když jsou snímače zablokovány jinými vozidly, zdmi nebo parkovacími pilíři.
- Pokud detekované vozidlo rovněž couvá.
- V případě přítomnosti malých předmětů jako nákupních vozíků a kočárků.
- V případě nízkého vozidla, např. sportovního vozidla.
- Pokud jsou ostatní vozidla blízko Vašemu vozidlu.
- Pokud vozidlo ve vedlejším jízdním pruhu přejede dva jízdní pruhy pryč od Vás NEBO pokud vozidlo přejede
přes dva jízdní pruhy do vedlejšího jízdní pruhu
TUCSON PREMIUM
2.0 CRDI A/T 136kw
2.0 CRDI A/T 136kw
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Hyundai Tucson - BSD
Vše nej v novém roce všem a ať káry jezdí a nezlobí
Když tu tak pročítám všechny ty vychytávky, říkám fajn a pak tu vidím soupis situací, kdy ty vychytávky nemusí fungovat, říkám si jsou to vůbec pomocníci, dá se na ně spolehnout ?
Řídím od 17 let ČZ175 prase a od 18 let auto, tedy od roku 1973...... a celý život se snažím, když řídím vědět vše co se okolo mého auta šustne a děje. Zatím to stíhám, ale při jízdě netelefonuju, nehrabu se v navigaci a nenastavuju věci v menu telefonu (v autě mirorlink zatím nemám).... na to si zastavím, vše potřebné nastavím, zkontroluju a jedu dál.
Nedávno jsem sledoval v pořadu o leteckých katastrofách, jak se pilot spoléhal na autopilota, ale toho jistou sekvencí svých činností vyřadil a letadlo spadlo na nedostatek rychlosti (přece autopilot hlídá rychlost a ovládá tah motorů)..... Závěr vyšetřovací komise byl asi v tom smyslu, že vždy musí být v každém okamžiku jasné, kdo letadlo ovládá - pilot nebo autopilot !!!
Totéž si myslím i o autech, dokud má řidič plnou zodpovědnost za řízení, musí si být jist tím co dělá, proč to dělá a jaké to bude mít následky. Výmluva, že mě systém BSD neřekl, že je vedle mě auto, nikde neobstojí, zodpovědnost má vždy řidič. Až bude autonomní řízení, řidič bude sedět vzadu a číst si knihu a auto bude dělat vše samo, tak je otázka kdo bude mít zodpovědnost v tomto případě..... ale aspoň bude jasné kdo řídí !
Myslím, že je daleko spolehlivější otočit hlavu a přesvědčit se zda je vedle mě auto, než si pamatovat 30 možností, kdy systém nemusí pracovat korektně, pak vyhodnotit, zda podobná situace nenastala a říci OK systém funguje a vedle mě auto není
Když tu tak pročítám všechny ty vychytávky, říkám fajn a pak tu vidím soupis situací, kdy ty vychytávky nemusí fungovat, říkám si jsou to vůbec pomocníci, dá se na ně spolehnout ?
Řídím od 17 let ČZ175 prase a od 18 let auto, tedy od roku 1973...... a celý život se snažím, když řídím vědět vše co se okolo mého auta šustne a děje. Zatím to stíhám, ale při jízdě netelefonuju, nehrabu se v navigaci a nenastavuju věci v menu telefonu (v autě mirorlink zatím nemám).... na to si zastavím, vše potřebné nastavím, zkontroluju a jedu dál.
Nedávno jsem sledoval v pořadu o leteckých katastrofách, jak se pilot spoléhal na autopilota, ale toho jistou sekvencí svých činností vyřadil a letadlo spadlo na nedostatek rychlosti (přece autopilot hlídá rychlost a ovládá tah motorů)..... Závěr vyšetřovací komise byl asi v tom smyslu, že vždy musí být v každém okamžiku jasné, kdo letadlo ovládá - pilot nebo autopilot !!!
Totéž si myslím i o autech, dokud má řidič plnou zodpovědnost za řízení, musí si být jist tím co dělá, proč to dělá a jaké to bude mít následky. Výmluva, že mě systém BSD neřekl, že je vedle mě auto, nikde neobstojí, zodpovědnost má vždy řidič. Až bude autonomní řízení, řidič bude sedět vzadu a číst si knihu a auto bude dělat vše samo, tak je otázka kdo bude mít zodpovědnost v tomto případě..... ale aspoň bude jasné kdo řídí !
Myslím, že je daleko spolehlivější otočit hlavu a přesvědčit se zda je vedle mě auto, než si pamatovat 30 možností, kdy systém nemusí pracovat korektně, pak vyhodnotit, zda podobná situace nenastala a říci OK systém funguje a vedle mě auto není
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Hyundai Tucson - BSD
Tesat do asfaltu na každém kilometru silnic Richarde
I tak si myslím,že by to nepomohlo,protože spoustu "řidičů" tyhlety vychytávky prostě "baví" a řízení auta se stává nutným obtěžováním v době technologické
Pozoruji to tak poslední 4 roky,jak se na silnicích mění situace,do zrcátek se už málokdo při couvání(nejen) dívá-máme přece kameru atd.,atd.Samý asistent,za chvilku i asistent na záchod a já nevím na co.Nedávno jsem civěl jak debil,když mi display oznámil,že bych si měl dát kávu Se slovy-tak mi ji uvař debile- jsem to vypnul...Za chvilku nám budou auta měřit tlak,tep,teplotu,okysličení krve a sdílet to s lékaři a policií a nevím kým ještě.A radost z jízdy bude nenávratně v prd...
No i tak,je první den dalšího roku,tak si přeju,ať potkáváme co nejvíc lidí,které řízení auta baví a užívají si je i s krajinou za okny,místo filmů a nevím čeho na diplejích rádií,telefonů,tabletů a podobných vymožeností.
Vím je to celé mimo téma,ale i tak...
I tak si myslím,že by to nepomohlo,protože spoustu "řidičů" tyhlety vychytávky prostě "baví" a řízení auta se stává nutným obtěžováním v době technologické
Pozoruji to tak poslední 4 roky,jak se na silnicích mění situace,do zrcátek se už málokdo při couvání(nejen) dívá-máme přece kameru atd.,atd.Samý asistent,za chvilku i asistent na záchod a já nevím na co.Nedávno jsem civěl jak debil,když mi display oznámil,že bych si měl dát kávu Se slovy-tak mi ji uvař debile- jsem to vypnul...Za chvilku nám budou auta měřit tlak,tep,teplotu,okysličení krve a sdílet to s lékaři a policií a nevím kým ještě.A radost z jízdy bude nenávratně v prd...
No i tak,je první den dalšího roku,tak si přeju,ať potkáváme co nejvíc lidí,které řízení auta baví a užívají si je i s krajinou za okny,místo filmů a nevím čeho na diplejích rádií,telefonů,tabletů a podobných vymožeností.
Vím je to celé mimo téma,ale i tak...
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,66 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,3l/100km
Aktuálně 64500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,66 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,3l/100km
Aktuálně 64500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.