Stránka 1 z 1
i40 1,7CRDi - studený start tlačítkem
Napsal: 12 pro 2017, 10:40
od PhillMarlowe
Ahoj. Rád bych se zeptal, zda nemáte nějaké zkušenosti s motorem CRDi startovaným tlačítkem. Konkrétně mám i40 1,7 CRDi, r. 2012. V létě žádný problém. Že auto nežhaví, když je nad nulou, a přitom chytá "na škrtnutí", mne také nepřekvapuje, bylo to tak i u "klíčkového" trajeta. Ale je-li pod nulou, očekával bych, že po stisknutí startovacího tlačítka bude žhavení několik sekund žhavit, a teprve pak bude motor startovat. Nějak podobně je start popsán i v návodu. Ale skutečnost je jiná. Auto po stisknutí tlačítka start sice zobrazí kontrolku žhavení, a tedy asi žhaví, současně ale ihned po stisknutí startovacího tlačítka točí. Točí tedy cca 2-3 vteřiny, než chytne, i když v téhle době by mělo podle mého pouze žhavit. Takhle klade extrémní nároky na baterii, a to nemluvím o opotřebení startéru a rizicích pro vstřiky atp. Neměl by, prosím, někdo radu, zda je to takhle správně či špatně, popřípadě co s tím? Objednat se s takhle vágní závadou - nezávadou do značkového servisu trochu váhám, aby mně neoholili.
Díky moc. Standa email:
stanislav.neugebauer@email.cz
Re: i40 1,7CRDi - studený start tlačítkem
Napsal: 12 pro 2017, 10:50
od Hardcam
Staci nestat na spojce ale nechat kontrolky a zhaveni nabehnout, az teprve seslapnout
V pripade automatu staci nestat na brzde a opet mackat postupne. Je to stejny jako s klickem. Nez si zbytecne zadelat na problem, radeji zhavit. Motor musi samotnou radosti vyskocit a utect hodne daleko, kdyz zhavis sotva v milisekundach
Re: i40 1,7CRDi - studený start tlačítkem
Napsal: 12 pro 2017, 13:55
od Beri
Za sebe můžu říct, že když šlápnu na brzdu (automat), stisknu tlačítko, tak chvilinku žhavý (cca. 2-3sek.) a pak začne startovat. Což si myslím, že je tak jak by mělo vypadat. Moná bych to viděl na nějakou chybu čidla teploty, že si jednotka myslí, že je nad nulou apod.
A jestli se nepletu, tak i v létě dochází ke žhavení, ale k tak krátkému, že to není ani poznat.
Re: i40 1,7CRDi - studený start tlačítkem
Napsal: 12 pro 2017, 14:05
od Hardcam
Moderni auta sice maji system rychleho spusteni a u nekterych aut lze doplnkove volit predzhaveni (u koncernu atp.), nicmene, pokud ma uzivatel auto rad a chtel by ho uzivat dlouho, zdrzet se na startu par sekund muze prinest jen uzitek. Ja u benzinove i40 (resp, u vsech aut) vzdy startuju s prodlevou, v klidu nabehnou kontrolky, cerpadlo si nasuje benzin, system se pripravi.
Re: i40 1,7CRDi - studený start tlačítkem
Napsal: 12 pro 2017, 15:04
od Deegr
Jezdil jsem take s i30 CRDi s tlačítkem a skutečně, když jsem sedl do auta, hned jsem mačkal spojku a tlačítko. Auto ale hned nestartovalo, ty dvě, tři vteřinky žhavilo a až pak nastartovalo, viceméně okamžitě. Určitě by ti auto nemělo ale hned startovat, jak popisuješ.
Re: i40 1,7CRDi - studený start tlačítkem
Napsal: 12 pro 2017, 22:05
od Chasnik
To se teda musím podívat, jak dlouho to žhaví mě. Na C-maxovi i v největších mrazech max 0,5 sec. Dokonce jsem si myslel, když jsem na podzim neviděl kontrolku žhavení, že už v palubce není. Až při -10 po ránu se na pár desetinek rozsvítila, tak jsem ji našel
Re: i40 1,7CRDi - studený start tlačítkem
Napsal: 13 pro 2017, 18:52
od Hardcam
i30 dnes pujcena jako NV zhavila po nahnuti kontrolek jeste 2 sekundy (po 3h od posledni jizdy, v 6ti stupnich).
Re: i40 1,7CRDi - studený start tlačítkem
Napsal: 19 pro 2017, 10:32
od PhillMarlowe
Přátelé, děkuji Vám všem za Vaše příspěvky a rady. Potvrdili jste mi, co jsem vydedukoval z návodu. Dnes ráno -11 st. C a prodleva na nažhavení opět žádná - auto hned točilo. Po pár vteřinách sice motor naskočil, ale omlouval jsem se mu v duchu celou cestu do zaměstnání. Takže jsem na tento pátek objednán do Č. Budějovic do hyundaie a uvidíme. I40 je naprosto úžasné auto, tak se nechci nechat takovouhle lapálií otrávit. Snad se servis ukáže jako opravdoví odborníci a věc zdárně vyřeší. Jinak tlačítko START bez spojky jsem samozřejmě zkoušel, ale v takovém případě nedojde k rozsvícení kontrolek, pouze se spustí rádio a zareagují kontrolky airbagů a otevřených dveří. Žhavení ne.
Re: i40 1,7CRDi - studený start tlačítkem
Napsal: 19 pro 2017, 10:39
od PhillMarlowe
Po návštěvě servisu podám zprávu, jak jsme dopadli. Ještě si neodpustím poznámku k i40. Je to fakt nádherné svezení! Po předchozí zkušenosti s akcentem, elantrou (oboje benzin) a trajetem CRDi jsem se chtěl zase posunout kousek výš a plánoval i30 CRDi. Tahle i40 byla náhodná koupě a je to bomba. Dokonce mladík, s nímž jezdíme v rámci našich sportovních aktivit a dopravujeme zbytek týmu, velký fanda do aut a "tunič", hrdý majitel audi A4 avant, když je mně v noci přisedl do kokpitu i40, prohlásil, že ji chce namísto své audiny.
Re: i40 1,7CRDi - studený start tlačítkem
Napsal: 19 pro 2017, 10:41
od Hardcam
Musis dvakrat stisknout, az treti faze je start. Opet stejne jako s klickem, prvni faze radio atp, druha faze kontrolky, treti start.
Re: i40 1,7CRDi - studený start tlačítkem
Napsal: 20 pro 2017, 06:59
od PhillMarlowe
Všem moc děkuji, a hlavně Hardcam za radu a vysvětlení. Včera jsem se podle ní zařídil, navečer po celodenním stání v -13 - -5 st.C, druhým stiskem tlačítka bez spojky jsem aktivoval kontrolky, žhavení se rozsívitilo a zhaslo po cca 0,5 - 1 s, a auto poté naskočilo "na otočení". Dnes ráno (-2 st. C) stejná zkušenost. Takže je vyřešeno a servis ruším.
Re: i40 1,7CRDi - studený start tlačítkem
Napsal: 20 pro 2017, 19:45
od Hardcam