Stránka 1 z 1
ventilátor motoru
Napsal: 25 črc 2005, 22:53
od pates
Jezdím, krátké trasy, tak do 100 km a příliš to nehoním. Nikdy jsem zatím nezažil, že by mi běžel ventilátor motoru i po vypnutí a to jsem si myslel, že to musí být horké? Je to normální?
Napsal: 26 črc 2005, 12:48
od Hardcam
U me to normnalni je, jak behem jizdy po meste, tak po prijezdu na chastu (22km) a nekdy i po vypnuti motoru asi 30s ventilator funguje...
Napsal: 26 črc 2005, 12:54
od Návštěvník
Já jsem měl se Sonátou trošku jiný problém, nicméně jsem zajel do servisu - auto připojili na diagnostiku a zkontrolovali tak funkci všech prvků a čidel v chladicím okruhu - ventilátor, termostat apod. a tak se našla závada. Diagnostika odhalí plnou funkčnost všech částí - jestli termostat otevírá a zavírá při optimálních teplotách, ventilátor zrovna tak.
Jestli se ti ventilátor nezapne po jízdě i za opravdového horka (ne jako je letošní léto) tak bych řekl, že se motor asi příliš ochlazuje během jízdy - nedosahuje optimální pracovní teploty - možná protéká těsnění pod termostatem - ale je to jen odhad ...
ventilátor motoru
Napsal: 26 črc 2005, 13:22
od pates
jsem to asi blbě napsal, za jízdy normálně jede když je horko, spíš mě překvapovalo, že vůbec nedobíhá. Prostě přijedu domů - běží, vypnu motor neběži. OTevřu vrata a garáž (2 minuty) a nasednu zpět, nastartuju a ventilátor hned běží. Žeby nebylo zas tak velké teplo?
Napsal: 26 črc 2005, 13:50
od Návštěvník
Aha, rozumím. Nemám sice Lantru, ale systémy okolo motoru jsou si podobné - to co popisuješ je dle mého názoru a zkušeností normální ...
Napsal: 26 črc 2005, 16:31
od Hardcam
Ja jsem to taky tak myslel, vypnu motor, bezi chvili, po par minutach prijdu, nastartuju a bezi zase...normlani jev, s tim si nedelej hlavu...
Napsal: 26 črc 2005, 16:51
od Jirka
Dle mého názoru je to u Hyudaie normální. U některých aut běží ventilátor i po vypnutí motoru, ale tady si asi inženýři řekli že je to zbytečný, proč by to mělo chladit když se nejede.Asi je to napojený na elektro který vypne když nejde motor..
Napsal: 13 pro 2005, 22:25
od macháček
Jo, to sedí. Při nastartovaném motoru - běží. Když to zhasněš - přestane běžet.
Napsal: 13 pro 2005, 23:30
od ivan
macháček píše:Jo, to sedí. Při nastartovaném motoru - běží. Když to zhasněš - přestane běžet.
Jsou dva druhy zapojení čidel na saharu,bud je tzv.na přímo,to jest,že do
čidla jde přímý proud z baterie anebo je to přes spínací skřínku respektivě
přes pojistkovou skřínku,kde při vypnutí zapalování vypne do čidla přímý
proud to je jediný rozdíl,jinak princip je pořád stejný!
Napsal: 27 pro 2005, 14:15
od zzzema
měl sem trochu jinej problém.ventilátor mi sepnul třeba po hodině jízdy a po zastavení běžel i po vychladnutí motoru.dlouho mi trvalo než sem přišel jak na to.stačí otevřít krabičku s relátkama(nalevo vedle baterky) a ventilátor okamžitě vypne.relátko od ventilátoru se hřálo a kontakty se zapekali.ted už je to v pohodě.jen bych ještě potřeboval to relátko vyměnit.
Napsal: 27 pro 2005, 18:09
od ivan
zzzema píše:měl sem trochu jinej problém.ventilátor mi sepnul třeba po hodině jízdy a po zastavení běžel i po vychladnutí motoru.dlouho mi trvalo než sem přišel jak na to.stačí otevřít krabičku s relátkama(nalevo vedle baterky) a ventilátor okamžitě vypne.relátko od ventilátoru se hřálo a kontakty se zapekali.ted už je to v pohodě.jen bych ještě potřeboval to relátko vyměnit.
Aha,tak Tobě zůstalo viset relátko,to se někdy stává,to je když cívka
neodskočí,jde tam pořád 12-náct voltů a pak se to celí speče!
Jo elektrika to je bestie ach jo!