Pajk se určitě překlepl.
Pravda je,že po syntetice,můžeš nalít polosyntetiku(naopak,by se rozpustily usazeniny,ucpal filtr a šmitec-tam je nutný výplach).Pokud moc nežere olej,zůstal bych u plné syntetiky(to jsou třeba ty 5W40.Rychleji mažou i v nízkých teplotách.Pokud už žere olej,můžeš přejít na polos.(číselné označení s W-udává teplotní rozsah oleje-třeba 10W40-je optimální teplotní rozsah použití od -25C do +40C atd.).Druhá hlavní věc je podívat se na štítek,kde je označení API(mazací schopnosti..)-pro 2,0l motor je doporučeno API-SG(chceš lepší olej pro miláčka,nedívej se na značku,ale čím zvolíš vyšší písmeno v abecedě,tím je to kvalitnější olej
,třeba SH nebo ještě lepší SJ....atd.)Mě třeba dávali Shell Helix Ultra 5W40 API-SJ,já tam dávám stejně kvalitní(určitě se ozve někdo ze značkových rýpalů,ale když předloží tech.argumenty,ne jeho dojmy,na ty se nejezdí
,rád smeknu)Mogul Racing 5W40 API-SL (150Kč/l)a bez problémů(a to motor nešetřím
).
Nikde v návodu nenajdeš značku oleje(protože je to zakázané,aby výrobce určoval,jaká značka oleje se tam bude lít-musí určit jen parametry)a v každém servise ti nalejí jinou značku(záleží jen na výhodnosti nákupu servisu od dodavatele).
JEŠTĚ RADĚJI JEDNOU-VÝMĚNA SYNTETIKY ZA POLO.-------MINERÁL(tzn.z lepšího na horší)-ANO.Opačně-z polosyntetiky ma plnou syntetiku-NE,bez výplachu
To byl Pajkův překlep.
Výběr je na tobě.
Jen poznámka na konec-když ti budou argumentovat,že olej xy...má aditiva a proto je lepší
.Tak ano,přidávají se aditiva(třeba již zmiňovaný Shell)-motor má klidnější běh,lepší-hladší zvuk,ale to jen díky těmto aditivům(např.se používá chlor),které se váží na stěny válců,ale je tu jedno velké ALE
-prokazatelně,podle odborných testů,narušují,nahlodávají (koroze)stěny válců a tím je ničí.Takže žádná výhoda-jen ucho majitele je momentálně spokojenější
Můžeš mrknout k odborníkům--myslím,že to je-
www.oleje.cz a
www.olejservis.cz.Tam najdeš přehledy,ceny,E-obchod,atd. a možná i odpovědi na další své otázky.
Hodně zdaru v mazání
,přeje
Borek
.