Stránka 1 z 1
Shell V-power
Napsal: 26 črc 2005, 16:49
od pates
Bruce Lee tu zmiňoval, že nižší kroutící moment Lantry 1,8 řeší benzínem
"To kompenzuji benzínem Shell V-Pover 99."
Jaké máte zkušenosti, vyplatí se to, když je dražší? projeví se takový benzín třeba i na nižší spotřebě? Nebo to pomůže motoru. Co na to řídící jednotka (v manuálu je uveden 91 oktanů) a servisu mi doporučovali používat 95
Napsal: 26 črc 2005, 16:54
od Jirka
Nepoznal jsem rozdíl. Možná trochu živější to je, ale spotřeba stejná, aspoň u mě.. Jestli to je stejně rozdíl půl litru, tak k finančnímu rozdílu je to stejně nevýhodný..
Napsal: 27 črc 2005, 09:32
od ignorek
Diskuzí na téma použití benzínu s vyšším oktanovým číslem jsem četl už několik. Taková nejhezčí i s několika odbornými výklady byla svého času na
www.autorevue.cz. Nicméně teorie hovoří jasně:
1) použití benzínu s vyšším oktanovým číslem než na který je motor stavěn (tzn. to co je v technickém průkazu) nemá žádný vliv na výkon ani na nic jiného. Uškodit ovšem nemůže.
2) použití benzínu s nižším oktanovým číslem ..dtto.. může motor poškodit a to zvláště u starších aut, která nedokážou nižší oktanové číslo rozpoznat a přizpůsobit se tomu změnou chování řídící jednotky. Nicméně snad všechny nová auta už tohle umějí. A ty která to umějí, pak v případě použití nižšího oktanového čísla mají nižší výkon a větší spotřebu tohoto benzínu. Např. FSI motory od VW..
3) použití benzínu s aditivy jako např. Shell V-Power může teoreticky výkon zvýšit a může mít i (kladný) vliv na některé součásti motoru - a to díky ne vyššímu oktanovému číslu, ale díky aditivům.
Teorie
Napsal: 27 črc 2005, 09:40
od ignorek
A teď trochu teorie od laika..
Čím vyšší oktanové číslo, tím je vyšší bod samovznícení daného paliva. A to je vlastně celý ten princip..
Takže např. u motoru od VW 1.8T máte používat Natural 98. Pokud použijete Natural 95 (a auto se tomu nepřizpůsobí), může dojít při daném tlaku ke samovznícení paliva (tzn. dříve než směs zapálí svíčka) a to není dobré - může to poškodit motor. Prostě ve spalovacím prostoru motoru jsou takové podmínky, že to u oktanového čísla nižším než 98 může za určitých podmínek způsobit samovznícení benzínu. Pokud to auto rozpozná, řídící jednotka sníží např. tlak nebo množství vstřikovaného paliva (co já vím..
) a tak zabrání samovznícení, ale nelze dosáhnout max. výkonu co ten motor umožňuje..
Snad jsem to vysvětlil správně a srozumitelně..
oktany + filtr
Napsal: 27 črc 2005, 12:34
od pates
tož díky za vysvětlení, myslím si to podobně, takže zůstávám u 95
a vyměním palivový filtr (doufám, že to půjde svépomocí
nechce se mi do servisu.
Napsal: 27 črc 2005, 13:32
od Návštěvník
Souhlasím s tím co napsal Ignorek. Subjektivně jenom dodám, že u mé staré Sonaty jsem vypozoroval klidnější chod motoru a větší ochotu do vytáčení, ale proklamovaný nárůst výkonu je více než zavádějící ...
Napsal: 29 črc 2005, 20:29
od Nightmaster
Otázku paliva jsem před nedávnem řešil taky. Zkoušel jsem různé benzíny, od toho nejlevnějšího, ze dvora zemědělského družstva, až po Shell V-Power Racing. Na ten to sice nejelo špatně, ale nějaký větší nárůst výkonu jsem nepozoroval. Řekl bych, že Racing nepřinese tolik, kolik z peněženky odnese.
Nejlíp mi to jelo, když jsem natankoval u Aralu, ale přesto zůstávám u Shellky, kvůli Smart kartě, na které už mám pár bodíků...
Tankuji Natural 95, nebo V-Power, podle momentální finanční situace.
Napsal: 29 črc 2005, 21:02
od ignorek
Já jsem nedavno tankoval i Natural 91. Byl skoro o korunu levnější než N95, tak proč ne, když to auto na to umí jezdit. A jelo to úplně normálně. Žádný rozdíl oproti N95.. Tedy krom tý ceny a o to šlo.