Stránka 1 z 1

stálý náhon

Napsal: 09 pro 2006, 09:57
od Badyx
Pánové porádíte mi někdo. Kupuju Santu 2,2CRDi-VGE Dynamik a tam uvádějí náhon 4x4 a tady ve většině příspěvku uvádíte 4x2 tak jak to vlastně je :shock: to víte je to moje první velký auto 8)

Re: stálý náhon

Napsal: 09 pro 2006, 11:17
od Hujer
Badyx píše:Pánové porádíte mi někdo. Kupuju Santu 2,2CRDi-VGE Dynamik a tam uvádějí náhon 4x4 a tady ve většině příspěvku uvádíte 4x2 tak jak to vlastně je :shock: to víte je to moje první velký auto 8)
Santu nemam,ale vim ze dovazeji jak dvoukolku tak i ctyrkolku.
Hujer

Napsal: 09 pro 2006, 14:08
od Zdeněk ČB
......................

Napsal: 09 pro 2006, 14:10
od Felotron
4x2 je verze s pohonem POUZE prednich kol

4x4 je pohon vsech ctyr - at uz staly, nebo prirazujici se za urcitych podminek...

to Felotron - Badyx

Napsal: 09 pro 2006, 16:30
od neon
Napsáno správně

Re: to Felotron - Badyx

Napsal: 22 úno 2008, 18:51
od Prokysoft
...a v jinych zemich se vice pouzivaji nazvy AWD (all wheel drive, 4x4), FWD (forward -//- , na predek), RWD (rear -//-, na zadek). Pak se jeste zvlast oznacuji systemy co elektronicky zapojuji nahon vsech ctyr/tri podle potreby vozovky atp...:))

A mam pocit ze Badix v nazvu auta zrovna uvedl presne tu posledni moznost ... ze to dynamicky zapojuje/odpojuje nahon na vsechna 4 kola, vetsinou za tim dynamic byva napsano jeste 4x4 (dynamic 4x4) - v prekladu jako: Dynamicky nahon vsech ctyr kol :)

Ve zkratce to funguje tak ze kdyz senzor nahlasi ridici jednotce prokluz predniho kola, zapoji se do akce i zadni kola. Je samozrejme vic situaci kdy se muzou zapojit vsechna ctyry kola.

Napsal: 22 úno 2008, 20:12
od black_sheep
Felotron píše:4x2 je verze s pohonem POUZE prednich kol

4x4 je pohon vsech ctyr - at uz staly, nebo prirazujici se za urcitych podminek...
jen doplnim - tohle oznaceni znamena pocet kol x pocet pohanenych kol.. vetsina os. aut je tedy 4x2. Samozrejme jsou pak i tatry 8x8 co maj osm kol a vsecky pohaneny a motorka by pak teoreticky byla 2x1.. :lol:

Re: to Felotron - Badyx

Napsal: 22 úno 2008, 21:21
od luboš
Prokysoft píše:...a v jinych zemich se vice pouzivaji nazvy AWD (all wheel drive, 4x4), FWD (forward -//- , na predek), RWD (rear -//-, na zadek). Pak se jeste zvlast oznacuji systemy co elektronicky zapojuji nahon vsech ctyr/tri podle potreby vozovky atp...:))

A mam pocit ze Badix v nazvu auta zrovna uvedl presne tu posledni moznost ... ze to dynamicky zapojuje/odpojuje nahon na vsechna 4 kola, vetsinou za tim dynamic byva napsano jeste 4x4 (dynamic 4x4) - v prekladu jako: Dynamicky nahon vsech ctyr kol :)

Ve zkratce to funguje tak ze kdyz senzor nahlasi ridici jednotce prokluz predniho kola, zapoji se do akce i zadni kola. Je samozrejme vic situaci kdy se muzou zapojit vsechna ctyry kola.
Slovo Dynamic(k) označuje stupeň výbavy. S rozdělením pohonu (4x4, 4x2) nemá nic společného!!!
____________________________
Santa Fe 2,4i Elegance (2004)

Re: to Felotron - Badyx

Napsal: 22 úno 2008, 21:22
od luboš
Prokysoft píše:...a v jinych zemich se vice pouzivaji nazvy AWD (all wheel drive, 4x4), FWD (forward -//- , na predek), RWD (rear -//-, na zadek). Pak se jeste zvlast oznacuji systemy co elektronicky zapojuji nahon vsech ctyr/tri podle potreby vozovky atp...:))

A mam pocit ze Badix v nazvu auta zrovna uvedl presne tu posledni moznost ... ze to dynamicky zapojuje/odpojuje nahon na vsechna 4 kola, vetsinou za tim dynamic byva napsano jeste 4x4 (dynamic 4x4) - v prekladu jako: Dynamicky nahon vsech ctyr kol :)

Ve zkratce to funguje tak ze kdyz senzor nahlasi ridici jednotce prokluz predniho kola, zapoji se do akce i zadni kola. Je samozrejme vic situaci kdy se muzou zapojit vsechna ctyry kola.
Slovo Dynamic(k) označuje stupeň výbavy. S rozdělením pohonu (4x4, 4x2) nemá nic společného!!!
____________________________
Santa Fe 2,4i Elegance (2004)

Re: stálý náhon

Napsal: 23 úno 2008, 10:58
od Gurthang
Badyx píše:Pánové porádíte mi někdo. Kupuju Santu 2,2CRDi-VGE Dynamik a tam uvádějí náhon 4x4 a tady ve většině příspěvku uvádíte 4x2 tak jak to vlastně je :shock: to víte je to moje první velký auto 8)
SF se dělá ve dvou provedeních

1) 4x2 tj. "trvalá" dvoukolka - ta je nabízena pouze ve výbavě ACTIVE (základní výbava)

2) 4x4 tj. čtyřkolka, avšak nikoli trvalý náhon, ale náhon na přední nápravu a v případě prokluzu připojení náhonu na zadní nápravu. Připojení zadní nápravy je možné i přez tlačítko 4WD, avšak tato "funkce" se automaticky vypne při 50 km/h. Výrobce navíc nedoporučuje 4WD používat na suchém podkladu.
Jinak výbava DYNAMIC a ELEGANCE jsou nabízeny pouze 4x4. Výbava ACTIVE je rovněž nabízena i ve variantě 4x4.

Jak píšeš, tak máš objednanou výbavu DYNAMIC a tudíž 4x4 (stálý náhon přední nápravy s možností připojení zadní nápravy)

Re: stálý náhon

Napsal: 23 úno 2008, 12:37
od santafe007
Gurthang píše:
Badyx píše:Pánové porádíte mi někdo. Kupuju Santu 2,2CRDi-VGE Dynamik a tam uvádějí náhon 4x4 a tady ve většině příspěvku uvádíte 4x2 tak jak to vlastně je :shock: to víte je to moje první velký auto 8)
SF se dělá ve dvou provedeních

1) 4x2 tj. "trvalá" dvoukolka - ta je nabízena pouze ve výbavě ACTIVE (základní výbava)

2) 4x4 tj. čtyřkolka, avšak nikoli trvalý náhon, ale náhon na přední nápravu a v případě prokluzu připojení náhonu na zadní nápravu. Připojení zadní nápravy je možné i přez tlačítko 4WD, avšak tato "funkce" se automaticky vypne při 50 km/h. Výrobce navíc nedoporučuje 4WD používat na suchém podkladu.
Jinak výbava DYNAMIC a ELEGANCE jsou nabízeny pouze 4x4. Výbava ACTIVE je rovněž nabízena i ve variantě 4x4.

Jak píšeš, tak máš objednanou výbavu DYNAMIC a tudíž 4x4 (stálý náhon přední nápravy s možností připojení zadní nápravy)


ja dodam upresneni:
Santa Fe mel zastaralejsi zpusob prirazovani zadni napravy.
Nahon je rozdelen v pomeru 70:30 stale. Duvodem je starsi koncepce, kdy prirazeni kdy pri prirazeni v pomeru 100:0 zpusoboval podvozek neprijatelne trhnuti a nestale chovani, casto vrcholici smykem...

Ostatne castecny staly vykon na zadek maji i obe nove verze (2. a 3.) svedskeho systemu Haldex - nyni 5-15% na zadek. (a to i na asfaltu - to pro Gurthanga)

Je pravda, ze tlacitkem se da elektronice vnutit rozdeleni vykonnu v pomeru 50:50 ve prospech naprav. Funkce je to vsak elektronicka a tak neni obav, ze by na silnici doslo k uhone. system si to stejne ridi sam. Uz bez tak, ze namahani na asfaltu je nizsi, nez tereni zatez. (pokud by to tak bylo, jak tvrdi Gurthang, byl by vuz vlastne nepouzitelny a neprijatelne poruchovy...)

Nahon Santa Fe vsak neni spasou a jeho funkce a kvalita neni srovnatelna s premiovimi znackami.
A uz vubec s konceci thorsen, kterou pouziva treba Subaru, TOYOTA ci AUDI...
Zde je rozdeleni vykonnu tak dokonale v ramci technickeho reseni tohoto diferencialu, ze neni ESP pro trakci neni vubec treba. ESP zde resi vetsinou jen nasledky pretacivosti a neprimereneho chovani ridice, nez problem s trakci. Jde ale o to, je prenasen u tetro nejvyspelejsi verze 4x4 vykon i mezi jednotliva kola naprav a to at uzaverkou diferencialu pro kola: 25:25:25:25 ci treba az prenos vykonu v pomeru kol 0:0:100:0 ve prospech jednoho kola.

Jinak podle nedavneho nemeckeho testu ktereho se ucastnil sourozenec Hyundai Tucson, se prirazovani zadni napravy u toho vozu ani nevyplati, nebot pri testech se ukazal ve srovnanim s premiovymi znackami, (AUDI, BMW, Mercedes, VW-Haldex) jako neefektivni a v pomeru k cene navic za neprimereny jeho zanedbatelneho prinosu a zastaralosti...

Re: stálý náhon

Napsal: 27 úno 2008, 11:58
od Gurthang
santafe007 píše: ..............................
Ostatne castecny staly vykon na zadek maji i obe nove verze (2. a 3.) svedskeho systemu Haldex - nyni 5-15% na zadek. (a to i na asfaltu - to pro Gurthanga)

Je pravda, ze tlacitkem se da elektronice vnutit rozdeleni vykonnu v pomeru 50:50 ve prospech naprav. Funkce je to vsak elektronicka a tak neni obav, ze by na silnici doslo k uhone. system si to stejne ridi sam. Uz bez tak, ze namahani na asfaltu je nizsi, nez tereni zatez. (pokud by to tak bylo, jak tvrdi Gurthang, byl by vuz vlastne nepouzitelny a neprijatelne poruchovy...)
......................................
Dle importéra je to takto:
-při běžné jízdě náhon na předek (viz obr)
-při zatáčení jde něco i na zadní nápravu (nikde jsme nenašel %, takže nemůžu sloužit)
- při prokluzu předních kol začne elektronika rozdělovat hnací sílu na obě nápravy (dle importéra se toto děje plynule a to až do poměru 50:50)
- tlačítkem lze trvale nastavit poměr hnacích sil na nápravy 50:50

Obrázek Obrázek

Re: stálý náhon

Napsal: 28 úno 2008, 22:05
od santafe007
[quote="G
Dle importéra je to takto:
-při běžné jízdě náhon na předek (viz obr)
-při zatáčení jde něco i na zadní nápravu (nikde jsme nenašel %, takže nemůžu sloužit)
- při prokluzu předních kol začne elektronika rozdělovat hnací sílu na obě nápravy (dle importéra se toto děje plynule a to až do poměru 50:50)
- tlačítkem lze trvale nastavit poměr hnacích sil na nápravy 50:50


JA JSEM SE INFOMOVAL U AUTO PALACE SPORILOV V PRAZE, kteri jsou vlastne dcerina spolecnost Autopalace Butovice, jez jsou soukromym dovozcem znacky Hyundai do CR.
O tom, jak funguje presne 4x4 u Santa Fe jsem se zajimal od lonskeho ledna.
Konecnou infomaci mam od pana Zewela z A.P.Sporilov, ktery jako ve značce Hyundai pracuje už á 5 let (dříve myslim u Domanský) a specielně tuto informaci mi říkal krátce po školení prodejců Hyundai, a zasílal mi i email, který se pokusím najít a který vycházel z technických informací výrobce...
Podotýkám, že informace není běžně dostupná prodejci nebývají informováni. Především proto, že je to každému jedno a o přesnou funkci se nezajímá - pak také vzkají fámy...

nejsem v kanceláři, akkže nemám k dispozici přesná čísla s e-mailu, a budu psát, ci si matně vybavuji...

Náhon na zadní kola je posílán nějaký stále - přesné číslo se musím podívat, ale by to myslím 15-28%...
Do zatáček se posílá více výkonu dozadu ... a nad cca 78 km/h také á 30% pro zajištění vyšší stability a zamezení škubnutí při přepojení trakce...
Pokud je překročena rychlost tuším 45 km/h s tlačítkem 50:50, je tento poměr u vyšší rychlost upraven na základní režim - něco na předek a něco méně na zadek. U 50:50 však o elektronickou funkci, nikoli mechanickou uzávěrku diferenciálu a rozhodně podle servisu, co jsem se já opakovaně informoval !!!, neni zde jejiná servisní informace či doporučení výrobce či není omezení vedoucí při ev. nedodržení k poškození systému pohonu vozu při jízdě na asfaltu či jiném zpevněném povrchu!
Stejně, zkus to s tím i bez toho třeba v garážích s "na piskacim povrchu" a nepoznáš větší rozdíl. Důvod je, že na zadek je pořad nějaký výkon posílaný...

Ohledně Haldex jsen narazil na zajímavou věc. Dá se koupit CHIPnutá řídící jednotka výrobcem, á 30000Kč, kdy jsou sportovně upraveny křivky distribuce výkonu na zadní kola. údajně takto upravený systém efektivnější, než diferenfiál třeba v Audi. Ostatně Haldex ma třeba Bugatti Veyron...

Napsal: 29 úno 2008, 09:29
od Gurthang
Zajímavé info, díky!