Tuning
Moderátoři: Farrael, Engineer, Moderátoři
Tuning
Tohle je reakce na (bohužel už zamčenou) debatu o tuningu v sekci prodám...prostě nemůžu nereagovat
Naprosto nesouhlasim s názorem, že hliníkové křídlo je stylingová záležitost (tedy věc pouze estetického charakteru). Již při rychlosti okolo 120 km/h může mít dost značný přítlak (při extrémě špatném nastavení dokonce až několik set kg ), což v tomto případě (a v případě kterékoli předokolky) je věc naprosto nechtěná, protože dojde k zatížení zadní nápravy a odlehčení té přední (hnané), čímž dojde k výraznému zhoršení jízdních vlastností. ...to je tuning panečku
Tuning neznamená "odlišit se" ale "ladit" popřípadě přizpůsobit auto svím potřebám a požadavkům, to znamená, že pokud jsem si například jistý, že s Coupe nebudu jezdit po poli, tak na něj s klidným svědomím dám sportovní podvozek, který mi sice sníží světlou výšku auta, ale zlepší jízdní vlastnosti.
Potom taky nechápu, jak někdo může příšerně oplastovat káru (teď nenarážím na žádné konkrétní auto) a vymlouvá se na to, že na nějaký alespoň trochu padnoucí nárazníky a prahy nemá peníze, protože neni zasranej synáček bohatejch rodičů. Pokud dám na auto pěkný a dostatečně velký kola, trošku ho snížim, případně dám na okna fólie, tak mám auto 100x hezčí než když na něj narvu nějaký nesmyslný plasty, který mi pak navíc ani nedovolej se v tom autu svézt. Pochopitelně nejdřív ze všeho to chce mít auto v kupě, bez koroze a s (alespoň trochu) slušnym lakem, ale to beru jako samozřejmost.
Pro mě osobně je u auta nejdůležitější právě to svezení, nebudu nikomu tvrdit, že vždycky dodržuju rychlostní limity, ale mezi tím "užívat si jízdu" a "jezdit jako prase" je určitě rozdíl.
Naprosto nesouhlasim s názorem, že hliníkové křídlo je stylingová záležitost (tedy věc pouze estetického charakteru). Již při rychlosti okolo 120 km/h může mít dost značný přítlak (při extrémě špatném nastavení dokonce až několik set kg ), což v tomto případě (a v případě kterékoli předokolky) je věc naprosto nechtěná, protože dojde k zatížení zadní nápravy a odlehčení té přední (hnané), čímž dojde k výraznému zhoršení jízdních vlastností. ...to je tuning panečku
Tuning neznamená "odlišit se" ale "ladit" popřípadě přizpůsobit auto svím potřebám a požadavkům, to znamená, že pokud jsem si například jistý, že s Coupe nebudu jezdit po poli, tak na něj s klidným svědomím dám sportovní podvozek, který mi sice sníží světlou výšku auta, ale zlepší jízdní vlastnosti.
Potom taky nechápu, jak někdo může příšerně oplastovat káru (teď nenarážím na žádné konkrétní auto) a vymlouvá se na to, že na nějaký alespoň trochu padnoucí nárazníky a prahy nemá peníze, protože neni zasranej synáček bohatejch rodičů. Pokud dám na auto pěkný a dostatečně velký kola, trošku ho snížim, případně dám na okna fólie, tak mám auto 100x hezčí než když na něj narvu nějaký nesmyslný plasty, který mi pak navíc ani nedovolej se v tom autu svézt. Pochopitelně nejdřív ze všeho to chce mít auto v kupě, bez koroze a s (alespoň trochu) slušnym lakem, ale to beru jako samozřejmost.
Pro mě osobně je u auta nejdůležitější právě to svezení, nebudu nikomu tvrdit, že vždycky dodržuju rychlostní limity, ale mezi tím "užívat si jízdu" a "jezdit jako prase" je určitě rozdíl.
- Reklama
Tohle je právě onen zásadní rozdíl mezi tuningem a stylingem - (tohle slovo se stejně začalo používat podle mě proto, aby se odlišily funkční (tuningové) a designové (stylingové) úpravy na autě.) Jsou prostě lidi, kterým nejde o vylepšení vlastností auta, ale o to, aby to auto prostě vypadalo jinak - začalo to v 70 letech bobřím ocasem na anténě a poklicema na kolech . Jak a pomocí čeho tohoto stavu docílí, je už druhá věc... každopádně je to jen čistý styling.
Pak jsou lidi, kterým je šuma fuk, jak ta kára vypadá, ale musí to mít pokud možno lepší vlastnosti co se týče jízdy a reakcí než originál. Málokomu se to sice povede, většinou zlepšení v jedné oblasti vede ke zhoršení v té druhé - inženýři ve fabrikách taky nejsou úplní debilové, ale pokud někdo staví auto ne do provozu, ale na závody, tak jsou vlastnosti auta na prvním místě a jsou lidi, kteří to fakt umějí - a obvykle se motají okolo WRC, ostatní je oslovují pane inženýre a berou šestimístný plat. Bezhlaví chodci jsou v tomto případě až na druhém místě, mimo to se na závodní dráze běžně nevyskytují, takže ostré hrany křídel nehrají roli... Jenže řekněme si upřímě - kdo z vás má auto jen na závody a vozí ho na vleku?
No a ta třetí skupina "úpravářů" kombinuje tyhle dvě oblasti a je podle mě vedle běžných uživatelů, kteří si koupí auto a maximálně ho jednou týdně vyleští, ta nejpočetnější. Těžko říct, zda jsou to tuneři nebo styleři, oni totiž dělají obojí. A opět obojí s různými stupni kvality výsledku. Třeba poladí podvozek (tuning) a hodí to na chromové kola (styling). Jestli se ten podvozek bude chvat ve výsledku lépe, záleží na tom, kdo to dělal. Ale takovéhle a podobné úpravy jsou podle mě relativně v pořádku a souhlasím s nimi.
Já osobně neodsuzuji ani jednu skupinu, ale nemám rád lidi, kteří si je zaměňují. Přesně jak psal PETR HC. Magor, který má na předokolce na prdeli křídlo jak kráva, protože "pak to přece v zatáčce neustřelí", obvykle končí někde namotaný na stromě, protože "ono" to ustřelilo... Ovšem pokud má někdo to samý křídlo s názorem, že je to sice na hovno, ale vypadá to dobře, je to čistě jeho vkus a nechme mu jej. Jemu se nemusí líbit vaše auto. O bezpečnosti takovýchto doplňků nechť rozhodne naše "objektivní" policie při akcích Kryštof 1 2 3 4..., já osobně to moc za bezpečné nepovažuju ...
Takže vymezit na jednom autě hranice stylingu a tuningu jde ve většině případů na našich silnicích dost těžko. (Obvykle ale platí, že čím více stylingu, tím méně tuningu a naopak) Lidi, kteří dělají DOBŘE styling nebo tuning, případně obojí, jsou v pořádku. Nebezpečí představují ti, co to neumí nebo si to pletou.
A k těm finančním aspektům úprav - nejde většinou o to, kolik do toho auta vrazíte peněz. I kutil, který dělá sám v garáži, v tom může proinvestovat neskutečné peníze. Jde o lidi. Pokud je sice v balíku, ale v pohodě, není to takový vopruz jako frajírek, který se považuje za mistra světa - ať je to milionář nebo má křídlo z překližky. Bohužel to je většinou ten samý, který je o týden později omotaný kolem toho stromu...
Pak jsou lidi, kterým je šuma fuk, jak ta kára vypadá, ale musí to mít pokud možno lepší vlastnosti co se týče jízdy a reakcí než originál. Málokomu se to sice povede, většinou zlepšení v jedné oblasti vede ke zhoršení v té druhé - inženýři ve fabrikách taky nejsou úplní debilové, ale pokud někdo staví auto ne do provozu, ale na závody, tak jsou vlastnosti auta na prvním místě a jsou lidi, kteří to fakt umějí - a obvykle se motají okolo WRC, ostatní je oslovují pane inženýre a berou šestimístný plat. Bezhlaví chodci jsou v tomto případě až na druhém místě, mimo to se na závodní dráze běžně nevyskytují, takže ostré hrany křídel nehrají roli... Jenže řekněme si upřímě - kdo z vás má auto jen na závody a vozí ho na vleku?
No a ta třetí skupina "úpravářů" kombinuje tyhle dvě oblasti a je podle mě vedle běžných uživatelů, kteří si koupí auto a maximálně ho jednou týdně vyleští, ta nejpočetnější. Těžko říct, zda jsou to tuneři nebo styleři, oni totiž dělají obojí. A opět obojí s různými stupni kvality výsledku. Třeba poladí podvozek (tuning) a hodí to na chromové kola (styling). Jestli se ten podvozek bude chvat ve výsledku lépe, záleží na tom, kdo to dělal. Ale takovéhle a podobné úpravy jsou podle mě relativně v pořádku a souhlasím s nimi.
Já osobně neodsuzuji ani jednu skupinu, ale nemám rád lidi, kteří si je zaměňují. Přesně jak psal PETR HC. Magor, který má na předokolce na prdeli křídlo jak kráva, protože "pak to přece v zatáčce neustřelí", obvykle končí někde namotaný na stromě, protože "ono" to ustřelilo... Ovšem pokud má někdo to samý křídlo s názorem, že je to sice na hovno, ale vypadá to dobře, je to čistě jeho vkus a nechme mu jej. Jemu se nemusí líbit vaše auto. O bezpečnosti takovýchto doplňků nechť rozhodne naše "objektivní" policie při akcích Kryštof 1 2 3 4..., já osobně to moc za bezpečné nepovažuju ...
Takže vymezit na jednom autě hranice stylingu a tuningu jde ve většině případů na našich silnicích dost těžko. (Obvykle ale platí, že čím více stylingu, tím méně tuningu a naopak) Lidi, kteří dělají DOBŘE styling nebo tuning, případně obojí, jsou v pořádku. Nebezpečí představují ti, co to neumí nebo si to pletou.
A k těm finančním aspektům úprav - nejde většinou o to, kolik do toho auta vrazíte peněz. I kutil, který dělá sám v garáži, v tom může proinvestovat neskutečné peníze. Jde o lidi. Pokud je sice v balíku, ale v pohodě, není to takový vopruz jako frajírek, který se považuje za mistra světa - ať je to milionář nebo má křídlo z překližky. Bohužel to je většinou ten samý, který je o týden později omotaný kolem toho stromu...
Dříve: Accent 1.3i 12 V, 1998, 3dv., green metal, sem tam lehce něco jinak, než jak to bylo originál
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
Re: Tuning
Naprosto nesouhlasim s názorem, že hliníkové křídlo je stylingová záležitost (tedy věc pouze estetického charakteru).
Pokud dám na auto pěkný a dostatečně velký kola, trošku ho snížim, případně dám na okna fólie, tak mám auto 100x hezčí než když na něj narvu nějaký nesmyslný plasty, který mi pak navíc ani nedovolej se v tom autu svézt. Pochopitelně nejdřív ze všeho to chce mít auto v kupě, bez koroze a s (alespoň trochu) slušnym lakem, ale to beru jako samozřejmost.
Pro mě osobně je u auta nejdůležitější právě to svezení, nebudu nikomu tvrdit, že vždycky dodržuju rychlostní limity, ale mezi tím "užívat si jízdu" a "jezdit jako prase" je určitě rozdíl.[/quote]
myslim ze s timhle muzu docela souhlasit, proste mi nekdo nebude tvrdit ze kridlem zlepsil jizdni vlastnosti bez toho aniz by ho nekdo vyladil trebas v aerodynamickym tunelu primo na urcity auto.. coz 90% tuneru tvrdi.. pokud ma nekdo sportacek dobrej, tak bude od vyroby vyladenej tak aby na radeni bohate stacil a nepotrebuje zadny mega kridlo! a na ostatni auta, ktery rekneme sotva sedej na silnici uz vubec kridlo nepatri.. o bezpecnosti uz jsme mluvili tam je to nesporny a myslim ze bezpecnost by mela bejt dulezitejsi nez pritlak na zadni napravu, ne?
o tom jak pises to presne je, ja do auta nervu prachy do zadnejch plastu, jinejch narazniku, kridel, nafuku, vyfuku apodobnejch serepeticek nee-ee radsi mu preventivne vymenim pul motoru a podvozku, necham ho prestrikat a vypucovat, sezenu prip. origo doplnky, nazuju pekny kola, pripadne koupim sportovni podvozek a tim to konci, pak se mi auto libi nejvic.. proc si kupovat auto co se mi nelibi a pak do nej narvat sto tisic aby se mi libit zaclo, to si radsi koupim neco jinyho
Pokud dám na auto pěkný a dostatečně velký kola, trošku ho snížim, případně dám na okna fólie, tak mám auto 100x hezčí než když na něj narvu nějaký nesmyslný plasty, který mi pak navíc ani nedovolej se v tom autu svézt. Pochopitelně nejdřív ze všeho to chce mít auto v kupě, bez koroze a s (alespoň trochu) slušnym lakem, ale to beru jako samozřejmost.
Pro mě osobně je u auta nejdůležitější právě to svezení, nebudu nikomu tvrdit, že vždycky dodržuju rychlostní limity, ale mezi tím "užívat si jízdu" a "jezdit jako prase" je určitě rozdíl.[/quote]
myslim ze s timhle muzu docela souhlasit, proste mi nekdo nebude tvrdit ze kridlem zlepsil jizdni vlastnosti bez toho aniz by ho nekdo vyladil trebas v aerodynamickym tunelu primo na urcity auto.. coz 90% tuneru tvrdi.. pokud ma nekdo sportacek dobrej, tak bude od vyroby vyladenej tak aby na radeni bohate stacil a nepotrebuje zadny mega kridlo! a na ostatni auta, ktery rekneme sotva sedej na silnici uz vubec kridlo nepatri.. o bezpecnosti uz jsme mluvili tam je to nesporny a myslim ze bezpecnost by mela bejt dulezitejsi nez pritlak na zadni napravu, ne?
o tom jak pises to presne je, ja do auta nervu prachy do zadnejch plastu, jinejch narazniku, kridel, nafuku, vyfuku apodobnejch serepeticek nee-ee radsi mu preventivne vymenim pul motoru a podvozku, necham ho prestrikat a vypucovat, sezenu prip. origo doplnky, nazuju pekny kola, pripadne koupim sportovni podvozek a tim to konci, pak se mi auto libi nejvic.. proc si kupovat auto co se mi nelibi a pak do nej narvat sto tisic aby se mi libit zaclo, to si radsi koupim neco jinyho
No s tema kridlama bych byl opatrnej... O aerodynamice vi vetsina lidi uplny ho*no... Ja to mam jako jeden z predmetu (a taky o tom vim jenom nejhrubejsi zaklady) a proto si dovoluju tvrdit, ze 99,99% lidi, co si dali na auto kridlo vubec netusi, jak se to vlastne chova.
1.) Spocitat to temer nejde
2.) Odskoset v aerodynamickym tunelu - to je jediny reseni...
A kolik tech aut bylo v tunelu? ...Nema to kridlo vetsi odpor, nez ten "pritlak"...atd atd...
Kdyz uz neco ladit, tak poradne, jinak vysledek toho kridla je stejny, jak u nalepky s napisem tuning pres oboje dvere.....
1.) Spocitat to temer nejde
2.) Odskoset v aerodynamickym tunelu - to je jediny reseni...
A kolik tech aut bylo v tunelu? ...Nema to kridlo vetsi odpor, nez ten "pritlak"...atd atd...
Kdyz uz neco ladit, tak poradne, jinak vysledek toho kridla je stejny, jak u nalepky s napisem tuning pres oboje dvere.....
i30 PDe fastback 1.5 DCT
ELANTRA XD 1.6 2006
dříve:
Tucson TLe 1.6 Crdi 2019
Santa Fe DM 2.2AT 2015
i30CW GDH 2016 1.6 Crdi
i30 FD 2.0i 2011
Accent LC
Felicia 1.3
ELANTRA XD 1.6 2006
dříve:
Tucson TLe 1.6 Crdi 2019
Santa Fe DM 2.2AT 2015
i30CW GDH 2016 1.6 Crdi
i30 FD 2.0i 2011
Accent LC
Felicia 1.3
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4507
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Stačí se podívat na aféry s Audi TT,kterým se vinou špatně navržené aerodynamiky karoserie,při dosažení 200km/h zvedl předek a auta končila v těžkých haváriích(pěkný průšvih a ostuda pro "značku").Vynutilo si to nutnost doinstalování přítlačného křídla.Když si tam nějaký domácí tuner dá jiné křídlo,asi se bude cítit jako v letadle (ale nevím zda to bude příjemné,až skončí v kotrmelcích ).Koho jsem na Mimoni svezl,ví,že není problém s Coupe jet přes 200km/h a bez vznášení (bez křídel,plastů....).Holt,inženýři v Korei udělali aerodinamiku Coupe lépe,než machýrci s německou pečlivostí v 2x dražším Audi.
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4507
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Pravdu máš Dejte už s tím pokoj nebo vám to Martasz vytuní .(Takhle Martasz na ně,na tunery musíš -mrknou na tvůj tuningově upravený vůz a strachy z mistrovi nedostižné úpravy,toho nechají ).
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
- macháček
- ***
- Příspěvky: 632
- Registrován: 14 lis 2005, 23:30
- Bydliště: Strakonice
- Kontaktovat uživatele:
Ještě, že se na kombíka nedává křídlo, tak nemusím nic řešit. Samo, že to na kupátkách vypadá pěkně, ale myslím si že praktického významu to má leda tak ve formulích a WRC. Je zbytečné se dohadovat, každý má právo na svůj názor a znáte to, proti gustu ....... .
Hyundai Lantra kombi 1.5 12V GLS/r. v. 2000
Deputát!!macháček píše:Ještě, že se na kombíka nedává křídlo, tak nemusím nic řešit. Samo, že to na kupátkách vypadá pěkně, ale myslím si že praktického významu to má leda tak ve formulích a WRC. Je zbytečné se dohadovat, každý má právo na svůj názor a znáte to, proti gustu ....... .
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
A to Audi TT co tu zmiňoval Borek je podle "tvého názoru" WRC nebo F1?macháček píše:Ještě, že se na kombíka nedává křídlo, tak nemusím nic řešit. Samo, že to na kupátkách vypadá pěkně, ale myslím si že praktického významu to má leda tak ve formulích a WRC. Je zbytečné se dohadovat, každý má právo na svůj názor a znáte to, proti gustu ....... .
- macháček
- ***
- Příspěvky: 632
- Registrován: 14 lis 2005, 23:30
- Bydliště: Strakonice
- Kontaktovat uživatele:
Mě Ti to přijde od Audi jako úlet, kopírování Porsche nebo tak něco a ani se mi to TTéčko, abych pravdu řekl moc nelíbí, to je ale jen můj názor prosím nekamenujte mne . A jak píše Borek jde to i bez křídel viz. naše resp. vaše Háčka.Petr HC píše:A to Audi TT co tu zmiňoval Borek je podle "tvého názoru" WRC nebo F1?macháček píše:Ještě, že se na kombíka nedává křídlo, tak nemusím nic řešit. Samo, že to na kupátkách vypadá pěkně, ale myslím si že praktického významu to má leda tak ve formulích a WRC. Je zbytečné se dohadovat, každý má právo na svůj názor a znáte to, proti gustu ....... .
Hyundai Lantra kombi 1.5 12V GLS/r. v. 2000