Stránka 1 z 2

problem s RJ

Napsal: 20 pro 2006, 23:52
od mio
Zdravim vsetkych clenov tohoto fora, akurat som sa zaregistroval.

Vlastnim Hyundai Coupe 1. Gen 1,6 16V a mam velmi velky problem:

Auto najprv zacalo na jednotke .. dvojke pocas jazdy skakat ako zaciatocnikovi v autoskole, po asi 5km prestali uplne ist 2 valce (druhy a treti) prvy a stvrty valec ide bez problemov.

Nikto v okoli sa mi do toho nechcel pustit, tak som sa porucal swiniam nenazranym do znackoveho Hyundai servisu v jednóm juzanskom meste. Vysvetlil som co je problem, ale zda sa uz od prveho pohladu ze technicke znalosti maju vsetci na rovnakej urovni, ci uz sekretarka alebo veduci technik: znalost 0bodov.

Napichli na diagnostiku ( 660SKK za 3 minuty roboty) a tu nasleduje prepis dialogu"
Ja: "tak, kde je problem?"
Technik "Vadna cievka"
J: "aha, je to 100 percent ta cievka?"
T: "ano, vsak to ukazal pocitac, ten sa nemyli"
J: " za kolko ?"
T: "neviem takto povedat..."
J: " tak hadam odhad viete povedat?"
T: " tak, nooo, objedname a uvidime kolko pride cena zo skladu... ale hadam sa zmestime do nejakych 12 000SKK."
J: "Si robite srandu, za jednu cievku?"
T: "nie"
J: "Dovidenia..."

Nakoniec som po niekolkych hodinach objednal u nemenovaneho predajcu !original! za 2900skk. Dal som to namontovat svojmu znamemu a vysledok: auto ide na 2 valce, prekvapivo opat na 1 a 4.

Teraz uz bez dialogov a urychlene:
Naspat do Hyundai, s tym ze to ta draha cievka nebola. Znova som platil odtah, opat do napichli na pocitac, povedali ze to teda ta cievka nebola ( preco to nezistili predtym?) a ze skontroluju komplet kabelaz na vozidle. druhy den mi zavolali ze to nevyzera dobre, ze mam odidenu RIADIACU JEDNOTKU. A mam si prist pre auto ( videli ze zo mna deal na opravu nevyzmykaju ) zo srandy som sa opytal kolko ze by ma taka sranda vysla: 24 000skk + praca + ...

Vysledok : auto uz 2 tyzdne pod plachtou na dvore a ja sycim a kypim od nervov co mam robit.

uz som pred registraciou prelistoval forum, zistil som ze niekto menom CARy alebo tak nejak ( za pripadne skomolenie sa ospravedlnujem) tu ma servisny manual, je nejaka moznost aby som ho stiahol??? viete mi nejako pomoct, eventualne aspon z tychto symptomov povedat ci je to na 100percent RJ??
Uz zhanam burane Coupe s tymto motorom aby som prehodil RJ do mojho. Nebude tam problem s kodom imobilizeru eventualne nejaky podobny zadrhel???
sorry za mnozstvo otazok, ale uz som zufaly, momentalne uz auto stoji na dvore cely mesiac ( tento prispevok som skopiroval z ineho fora co som pisal uz davnejsie a veci sa nehybu tym spravnym smeron...)hladam teda pomoc tu, medzi profikmi, bratmi vlastniacimi tohoto korejskeho draka...


dakujem

mio

Napsal: 20 pro 2006, 23:56
od black_sheep
a nemas po ruce nekde poradnej autoservis co dela diagnostiku? promerit vsecko, zapalovani na osciloskopu? muze to bejt treba i vadnej zapalovaci kabel bo tak neco! v autorizovanym servisu vzdycky vybiraj nejdrazsi variantu svine :(

hm

Napsal: 20 pro 2006, 23:58
od mio
nemam, toto je jediny servis Hyundai v okoli, a nikto iny koho poznam diagnostiku na H nema... kvoli tomu som v poriadnom srabe...
:(

Re: hm

Napsal: 21 pro 2006, 00:01
od black_sheep
mio píše:nemam, toto je jediny servis Hyundai v okoli, a nikto iny koho poznam diagnostiku na H nema... kvoli tomu som v poriadnom srabe...
:(
nevadi hele, ta je stejne uprimne naprd! staci osciloskop, multimetr, znalosti a ochota pomoc a ne zdimat prachy! u nas tady jeden takovej servis je a bere vsecko, hyundai, forda, opla i skodovku :lol:

co dalej

Napsal: 21 pro 2006, 00:03
od mio
co mi teda radis??? zialbohu, kazdy v okoli vie robit so skodovkami, VW a tym to aj hasne, kazdy sa mi toho boji co i len chytit, nepoznaju ten voz. je to tu rarita, mam ho tu jediny...

Re: co dalej

Napsal: 21 pro 2006, 00:09
od ivan
mio píše:co mi teda radis??? zialbohu, kazdy v okoli vie robit so skodovkami, VW a tym to aj hasne, kazdy sa mi toho boji co i len chytit, nepoznaju ten voz. je to tu rarita, mam ho tu jediny...
Ahoj je mi líto,že máš takový trable :cry: k tomu není co dodat,možná bude opravdu pryč řídící jednotka anebo to bude zase jeden z špeků! :?
Špeky Ty já rád! :wink:
P.s Zkusím něco vyšťourat,jak a co!! Ale až zítra !! :) :wink:

dakujem

Napsal: 21 pro 2006, 00:13
od mio
dakujem vsetkym za ochotu pomoct.
btw to som tu jediny Slovak???

ma ten voz nejako vela "spekov" ? na zahranicnych forach Tiburona len tak ospevuju...

Napsal: 21 pro 2006, 00:32
od black_sheep
no hele podle me je to jedno co mas za auto, starsi auto se strikackou proste muze potrapit, je tam toho uz docela dost a kazda blbost muze znamenat hodne podivny chovani.. :( neochota servisu v tomhle smeru je hrozna :( drzim palce a moje rada zni vomrknout zapalovani od kabelu ke svickam a uvidis, prip. se poptat na dobryho servisaka co by se na to podival, zase takovej problem to neni.

a ze by byla chyba v ECU si nemyslim..

Napsal: 21 pro 2006, 07:38
od ryba
hmmm, nema tenhle motor rozdelovac?? Pokud jo, bude to pravdepodobne v nem, to je svinstvo. Takze vycistit popr. radsi vymenit palec i vicko. Ze by byly 2 kabely v haji tomu neverim. Mozna jeste zkusit svicky jestli hazej jiskru. Na spatnou RJ to nevidim, to by to ani nehleslo.

dik

Napsal: 21 pro 2006, 08:43
od mio
ja si to taktiez myslim... je to blbost aby to ze hadze iskru iba 1 a 4 a zvysok nehadzali kvoli odpalenej riadiacej jednotke...

skuste ci vas este nieco nenapadne a ja skusim niekoho zohnat c oby sa mi na to pozrel.

i ked pochybujem ze pred vianocami sa to vybavi

Napsal: 21 pro 2006, 08:58
od Tomikp
S poruchou RJ mam tu zkušenost u prvního auta co jsem měl, že po nastartování to hned chcíplo. Vlastně to ani nenastartovalo, motor jakoby naskočil ale hned chcípl. Tak to kamarád vyřešil drobným pájka tuningem v RJ (tehdá 1000 DM za novou jednotku = téměř cena celého auta), pak to jezdilo, ale spotřeba se poněkud zvýšila a i kouřivost. Takže v tvojim případě to možná RJ ani nebude. Spíš bych šel asi cestou po kabelu (směr od svíčky) než rovnou k tomu nejdražšímu. Ale nejsem mechanik, víc nepomůžu.

Napsal: 21 pro 2006, 09:55
od ryba
je to motor G4CR, to tady ma kdekdo, muze prihodit zkusenosti...ja bych to videl na ten rozdelovac, ma-li ho.

Re: co dalej

Napsal: 21 pro 2006, 12:38
od Tommas33
ivan píše:
mio píše:co mi teda radis??? zialbohu, kazdy v okoli vie robit so skodovkami, VW a tym to aj hasne, kazdy sa mi toho boji co i len chytit, nepoznaju ten voz. je to tu rarita, mam ho tu jediny...
Ahoj je mi líto,že máš takový trable :cry: k tomu není co dodat,možná bude opravdu pryč řídící jednotka anebo to bude zase jeden z špeků! :?
Špeky Ty já rád! :wink:
P.s Zkusím něco vyšťourat,jak a co!! Ale až zítra !! :) :wink:
Ivane nechceš si udělat výlet na Slovensko!Určitě by jsi nato přišel,ale podle mně to bude nějakej snímač.Měl jsem podobný trable u obou Hyundaíku.Vždy to byl špatnej kontakt na snímači.A projevovalo se to pokaždé jinak(cukání,nestartování,)

Napsal: 21 pro 2006, 13:40
od ivan
Nebojte kluci pracuju na tom,jsem stejného názoru,že pravděpodobně bude pryč jeden ze snímačů,buď to na vačce nebo na klice,signál pálení jde tak trochu jinak než by měl jít,pravděpodobně budou oba pryč,vypadá to na ,že dva cykly chybí!! :? :wink:

Napsal: 21 pro 2006, 18:16
od mio
dakujem vam velmi pekne za pomoc... s takouto snahou som sa este nestretol... dufam ze sa vam (aj mne ) na to podari prist a novy rok sa mi podari oslavit najkrajsim darcekom - pojazdnym Tiburonkem :lol: