Stránka 1 z 2

Kdo poradí ???

Napsal: 30 pro 2006, 20:26
od Bruno
Dnes večer jsem chtěl nastartovat auto, otočím klíčkem,někde z motorového prostoru se ozvalo jakesi prsk a všechno zhaslo.Co teď, otevřel jsem haubnu a spíše ze zoufalství jsem pohnul káblem na plus pólu, spíš jsem se jenom dotkl a hned všechno opět naskočilo. Kontrolu té plus svorky a káblů provedu až zítra, za světla. Jenže za jízdy jsem zjistil jednu záhadnou věc. Dříve motor běžel při stojícím vozidle na volnoběh cca 900ot, při pohybujícím se vozidle se otáčky zvedly na cca 1 000-1 100ot, dokud auto jelo tak byly prostě vyšší a klesly na 900ot, až při úplném zastavení.Také při pomalejším přeřazování otáčky neklesaly pod 1 000ot. Teď po té události otáčky při přeřazení prudce letí dolů, až cca 600ot. Za jízdy, při vyřazení rychlosti klesnou také na cca 600 ale hned vyskočí na těch cca 900ot.Ten pokles na volnoběh je najednou jaksi cítit a auto se jaksi zatřepe, tedy motor, než to vyskočí na těch 900ot, je to jen moment ale jako by auto chtělo chcípnout. Něco jako blbý rozjezd se zaplou klímou a všemi spotřebiči. Např: couvám, sundám nohu z plynu, přeřadím na jedničku a rozjíždím se. Po té zpátečce letí otáčky dolů na těch 600ot a pokud přeruším rozjed, tedy dám nohu z plynu, zase sletí dolů na 600ot a málem to chcípne.
Asi tam něco odešlo, ale co a kde to hledat? Který odborník mi poradí? Jakou to může mít souvislost s tím zhasnutím - výpadkem proudu?

Předem moc děkuji
Bruno

Napsal: 30 pro 2006, 20:43
od Topek2
no jelikož ti pravděpodobně nešel chvilku proud do el.částí v motoru,mohla se ti resetovat řídící jednotka,takže doporučuju odpojit baterku na 15min.a pak jednotku nechat zase srovnat,to bude trvat nějakejch pár desítek km.Já sem jedu vždy za město a tam jí protáhnu na všechny kvalty od spodu až co to dá,a přijde mi že se srovná celkem rychle.Jinak jestli ti odešel krokovej motorek(ten dělá volnoběh)bo lambdasonda ta řiká do řídící jednotky,bo něco jiného :roll: to ti řekne spíše nějakej elektrikář.zkus ten reset :wink:

Napsal: 30 pro 2006, 21:05
od Dastin
v každém případě se zde nenachází krokový motorek, tak že to tím určitě není. Tu řídící jednotku vyresetuj a dej k sobě plusový a mínusový kabel, aby se to stopro resetlo a nezbylo tam žádné zbytkové napětí. Potom to nech načíst po několika ujetí km jak už psal Topek2 a potom se uvidí. :wink:
______________________________________
Hyundai Lantra combi 1.6 16V 84kW 1997 LPG

Napsal: 30 pro 2006, 21:12
od Mates
Mě tohle dělal kabel od alternátoru k baterce a autou padali otáčky a někdy zhaslo. Co jsem to opravil tak přede jako kotě.

Napsal: 30 pro 2006, 23:21
od Hardcam
Cirou nahodou se mi tohle stalo cca pred 3mi dny a jeste asi pred tydnem, dotahl jsem poradne plus a minus na baterce a vse ok - zatim. A kdyz jsem chtel dat dalkovy, auto se dusilo a vyplo to radio..

Napsal: 31 pro 2006, 09:36
od weena
Hardcam píše:Cirou nahodou se mi tohle stalo cca pred 3mi dny a jeste asi pred tydnem, dotahl jsem poradne plus a minus na baterce a vse ok - zatim. A kdyz jsem chtel dat dalkovy, auto se dusilo a vyplo to radio..
Tož to se mi stalo při cestě do Zlína... :) dusilo se to a i to s těma dálkovejma... zaparkoval jsem na parkovišti kde jsem přespal do rána v autě. Pak jsem chtěl nastartovat... ouha... přístrojovka byla jak hrob... nic se nerozsvítilo. Tak jsem vylezl ven a koukám do motoru a byl povolenej + pol.. Dotáhl jsem to a už jsem drandil po Zlíně za Barumkou.. :wink:

Kdo poradí ???

Napsal: 31 pro 2006, 11:26
od Bruno
Zdravíčko vespolek,
tak jsem provedl kontrolu za světla té plus svorky a ouha, byla jakoby povolená. Vzpoměl jsem si, že mi před týdnem dělali emise a STK. Na emisích borec nemohl vytáhnout ten plastový kryt na plus svorce, zřejmě tím jemným násílím pohnul i se svorkou a ta, protože je kuželová se jízdou stále více uvolňovala.Potom při startu nesnesla ten startovací proud a kontakt se úplně ztratil. Stačilo se dotknout té svorky a už to jelo.Stříkl jsem tam WDéčko, svorku trochu povolil párkrát pootočil, naťukl jsem jí jemně na kontakt baterky a dotáhl šroub svorky, teď už to drží.Ta záležitost s tím prudkým klesáním otáček na volnoběh však zůstala.I to, že při jízdě při vyřazené rychlosti spadnou otáčky rychle na volnoběh cca 900ot. To, že otáčky volnoběhu při jízdě byly zvýšené cca 1000-1100ot už nefunguje.Mechanik kdysi tvrdil, že je to správné a že je to tak nastavené z fabriky /je tam prý nějaké čidlo/, teď už to tak nefunguje a uvidím jestli je to dobře nebo ne. Také uvidím co to udělá se spotřebou.Pukud někdo přesně ví, proč má být volnoběh při jízdě vozu zvýšený, tak poraďte.

Jinak všem děkuji za poskytnuté rady.

Celému fóru přeji veselého Silvestra a v novém roce hlavně zdraví, štěstí a pohodu
Bruno

Napsal: 31 pro 2006, 11:43
od Lukino
Pokud vím tak volnoběh při jízdě je nastaven na vyšší otáčky kvůli dobré funkci posilovače brzd ...

Napsal: 31 pro 2006, 13:05
od Tommas33
Bruno mně to něco podobnýho dělalo v létě,pak jsem zjistil,že ty otáčky se zvedají pokud třeba zapne vrtule chlazení nebo,když stojíš pootočíš volantem(servo)Možná by jsme o tom mohli hodit řeč?Když tak napiš SZ.

Napsal: 31 pro 2006, 13:50
od cypisek
Lukino: jj máš spavdu s tím posilovačem ... stačim nechat auto nastartovane na volnoběhu a ručně ho potlačit o metr a už jdou otačky nahotu ...
Bruno + ostatní .. na reset ecu nestači vypojit baterju a pak zapojit ... data v ECU zustavaji, proto ji musíš zkalibrovat .. navod je tady
http://old.prelude.cz/data/ecu_reset.htm ... a funguje to :wink:

Kdo poradí ???

Napsal: 31 pro 2006, 15:22
od Bruno
Díky za informace,
ta rekalibrace to je dost dobrý, ale přesto mi vrtá v hlavě co dává podnět ECU aby zvedla otáčky při zatížení př. ventilátor, ohřev zadního okna,rozsvícení světel nebo kdo dá informaci, že je auto v pohybu a tudíž je nutno zvednout otáčky kvůli posilovači brzd. Co je to za čidlo a kde se dá najít?Mně to po tom nechtěném resetu včera večer nereaguje na pohyb auta a volnoběžné otáčky se nezvyšují, tak jako před tím.Je čidlo někde v převodovce,nebo v tachecu nebo to řídí třeba signál z čidel ABS, to potřebuji vědět, abych mohl to s těmi vonoběžnými otáčkami vrátit do původního stavu. Já jsem na nic jiného nesahal, takže to přímo souvisí s tím nechtěným resetem.Není tu někdo autoelektrikář a ještě k tomu přes Hyundaie / co takle Ivan jak se mu to jeví?/?

Napsal: 31 pro 2006, 16:17
od Tommas33
S tím už si nedělej hlavu,postupně si to načte nové hodnoty a bude vše ok.

Napsal: 02 led 2007, 09:24
od ryba
taky si myslim, proste se smazaly adaptovany data z ridici jednotky, ona si to v prubehu casu zase nacte, neboj se to trochu tocit

Napsal: 02 led 2007, 16:17
od Bruno
Tak jsem svůj problém konzultoval s mechanikem.Údajně je v autě, konkrétně v tachometru,jakési el.magnetické čidlo, které snímá otáčky tachecu a dokud se tachec točí, tedy dokud se vozidlo pohybuje,jsou snímány impulzy a otáčky jsou zvýšené na cca 1 000-1 100ot/min., po uvedení vozidla do klidu nejsou žádné impulzy a otáčky jsou normál. volnoběžné cca 800-900ot/min. Proč se změnila tato funkce po nechtěném resetu neví a také doporučuje reset.Tak jsem to udělal, a to s těmi otáčkami se nezměnilo - zůstal stav jako po nechtěném resetu.
Takže babo raď, nebo raději, Ivane poraď !!!

Napsal: 02 led 2007, 16:28
od vipe
Je možný že ti ten snímač vodešel. Tak že se to chová jako kdyby to auto stálo. Najít podle schéma ty fousy u ECU od toho snímače a změřit při pohybu auta.