Stránka 1 z 2

Zvyseny proudovy odber pri vypnutem zapalovani

Napsal: 30 pro 2006, 23:14
od fastek
Ahoj,

mám takovýto problém: Při vypnutém zapalování (vysunuty klícek) mi z baterky jde 0,2 A, coz je nejak moc. Pokud vypojim pojistku oznacenou jako B/ALARM, tak klesne odebirany proud na 0,02 A, coz by uz asi bylo OK. Nejede pak vnitrni osvetleni vozu, neindikuje se otevreni dveri a nejede ani radio.

Radio jsem zkousel odpojit, ale nepomohlo to.

Netusite, cim by to mohlo byt, popr. co prozkoumat? Jedna se o Lantru 2.0l r.v. 2000.

Napsal: 01 led 2007, 21:50
od black_sheep
tusil bych ze to bude pamet radia.. radio si potrebuje pamatovat kde skoncilo naposled s reprodukci CD apod, naladeny stanice, nastaveni...

ale nejsem elektrikar tak nevim jiste jestli je to vono :) a projevuje se to nejak?

Napsal: 02 led 2007, 00:35
od Vita
Bez klice bere proud imobilizer, dalkovy ovladani centralu, alarm, radio, palubni hodiny a mozna jsem jeste neco zapomel.
Zalezi, co z toho tam mas ... Kdyz tak zkus vytahovat pojistky od jednotlivych zarizeni a uvidis, kdy ti ten odber spadne .. :wink:

Napsal: 02 led 2007, 10:31
od fastek
Diky za reakce.

Co se tyce radia, to jsem prave zkousel uplne odpojit, ale nebyl tam prakticky zadny pokles proudu.

Pojistky jsem zkousel vyhodit vsechny jednu po druhe, ale byl tam opet minimalni pokles, az na tu pojistku oznacenou jako B/ALARM. Po jejim odpojeni klesl proud na prijatelnou hodnotu.

Problem je, ze je na ni napojena spousta zarizeni, jako radio (to jsem vyloucil), vnitrni osvetleni kabiny (zkusil jsem vytahnout zarovky jak jsou nad ridicem, opet bez nejake odezvy), zjisteni nedovreni dveri (to nevim, jak odzkouset), hodiny (opet nevim jak odzkouset) a mozna jeste neco dalsiho (ve schematech bylo i neco s motorem, nicmene nastartovat slo).

Mam tam domontovavane dalkove ovladani, ale zkousel jsem odpojit obe jeho pojistky a opet bez ucinku.

Nejak mi prave dosly napady, co jeste by se dalo zkusit.

Napsal: 02 led 2007, 11:21
od ryba
0,2A na stroj tolik protkany elektronikou ve stad-by rezimu neni mnoho...dokonce si myslim, ze jde o standartni stav. Vsak P=U*I, takze zde se jedna o 2,4W, to je odber male zarovicky na kontrolce. Coz je na baterii min. 55Ah, s max proudem 360/400A naprosto smesna hodnota, ktery se smeje i jako vybita. Pokd se s autem aspon jednou do tydne jede a ta baterka se trochu ozivi dobijenim, nemuze byt problem.

Napsal: 02 led 2007, 16:13
od fastek
ryba píše:0,2A na stroj tolik protkany elektronikou ve stad-by rezimu neni mnoho...dokonce si myslim, ze jde o standartni stav. Vsak P=U*I, takze zde se jedna o 2,4W, to je odber male zarovicky na kontrolce. Coz je na baterii min. 55Ah, s max proudem 360/400A naprosto smesna hodnota, ktery se smeje i jako vybita. Pokd se s autem aspon jednou do tydne jede a ta baterka se trochu ozivi dobijenim, nemuze byt problem.
No me se to zda prave docela hodne, kdyz vezmem, ze baterka ma tak tech 50 Ah, tak pri proudu 0,2 A mi to vychazi na 10 dnu a to pri prakticky plne nabite baterii, v zime je kapacita daleko mensi.

Merili jsme proud na brachove aute a tam je 0,02 A, coz se mi zda akorat.

Jinak zacal jsem se o to zajimat, kdyz jsem nechal auto tyden stat venku, teploty okolo nuly a po tom tydnu jsem nenastartoval, coz byl docela sok...

Napsal: 02 led 2007, 23:06
od MartasZ
Tohle je zajímavý.. nedalo mi to a chtěl sem to taky změřit, ale nemůžu najít multimetr :D Zejtra si ho "pučim" v práci... nějak si nemyslim že by to byl až tak velkej odběr.. jsem zvědavej kolik má to moje :-

Napsal: 03 led 2007, 07:39
od ryba
fast: 2 otazky: Jak je ta baterka stara a co ma bracha za auto?

Napsal: 03 led 2007, 16:03
od fastek
2 martas -> jo tak to by me docela zajimalo, kolik nameris

2 ryba -> baterka je asi rok stara, znackova, stala pres 2 litry. Bracha ma audi a4 z roku 95. Zajimave bylo, ze po pripojeni taky brala 0,2 A a po chvilce to naraz kleslo na tech 0,02 A

Napsal: 04 led 2007, 07:30
od ryba
hm, no stejne si myslim ze je to normalni. At to teda zkusi nekdo jinej s dvoulitrem.

Napsal: 04 led 2007, 09:31
od fastek
ryba píše:hm, no stejne si myslim ze je to normalni. At to teda zkusi nekdo jinej s dvoulitrem.
No mozna jsem jenom paranoidni :) Kdyz bych neskoncil po tydnu s vymlacenou baterkou, tak bych to neresil, ale takhle me to docela stve.

Napsal: 04 led 2007, 12:39
od kokroff
Cau no mne se to jevi jako dost, 200mA kdyz je vse vypnute, jestli si meril odber pri vytazenem klicku tak immo je vypnuty, zarovicky nesviti,
jedine co ti muze odebirat je radio, palubni hodiny - nejsem si jisty ci jsou napajene pres ECU, a samotna ECU, pokud tam mas dodelavane nejake dalkove to jsou radove mA, ja ho tam mam taky, nic jineho ti brat stavu nemuze, melo by to byt off kdyz je klicek venku.zvlastni, zkusim si to taky zmerit, me po par dnech toci baterka trochu slabeji nez njormalne proto jsem uvazoval na zimu pripojeni udrzovaciho zdroje prave nejakych tech 200-400mA aby se vyrovnalo samovybijeni a spotreba auta v klidu.

Napsal: 04 led 2007, 14:05
od fastek
kokroff píše:Cau no mne se to jevi jako dost, 200mA kdyz je vse vypnute, jestli si meril odber pri vytazenem klicku tak immo je vypnuty, zarovicky nesviti,
jedine co ti muze odebirat je radio, palubni hodiny - nejsem si jisty ci jsou napajene pres ECU, a samotna ECU, pokud tam mas dodelavane nejake dalkove to jsou radove mA, ja ho tam mam taky, nic jineho ti brat stavu nemuze, melo by to byt off kdyz je klicek venku.zvlastni, zkusim si to taky zmerit, me po par dnech toci baterka trochu slabeji nez njormalne proto jsem uvazoval na zimu pripojeni udrzovaciho zdroje prave nejakych tech 200-400mA aby se vyrovnalo samovybijeni a spotreba auta v klidu.
jj meril jsem to pri vypnutem klicku, radeji jsem kontroloval jestli treba nesviti svetlo v kufru, ale nikde nic. Nechal jsem to i nekolik hodin zamcene s pripojenym multimetrem, ale stale tam bylo kolem tech 0,2 A. Neco tam musi odebirat, ale netusim, co :/

Dodelavane dalkove tam mam, ale zkousel jsem vypojit jeho pojistky a nic, tak leda, ze by tam byl jeste nejakej okruh mimo tyto pojistky, ale to snad ne.

Napsal: 06 led 2007, 13:23
od kokroff
No znas to nekdy ne vse je zapojene tak jak ma :roll: ale nejlepsi by bylo kdyby jsi meril postupne vetve nez cely odber, vis co tim myslim, staci vyndat treba pojistku a misto ni pripojit Ametr, malo by to fungovat

Napsal: 06 led 2007, 13:23
od kokroff
No znas to nekdy ne vse je zapojene tak jak ma :roll: ale nejlepsi by bylo kdyby jsi meril postupne vetve nez cely odber, vis co tim myslim, staci vyndat treba pojistku a misto ni pripojit Ametr, malo by to fungovat.