Stránka 1 z 2

GETZ diesel

Napsal: 02 srp 2005, 12:27
od DYK
Copak tady není nikdo kdo má naftu? Nebo je to špatná volba.

Napsal: 02 srp 2005, 12:55
od mylys
Pro me to byla spatna volba - a to jsem mohl mit diesla za cenu benzinu.
3 valcovy chrochtomotor a auto ktery je cca o 110 kg tezsi. Pro toho kdo najezdi cca tech 15 000 km rocne jako ja to neni zajimave.
Ale taky se celkem divim, ze tady na foru jeste nikdo nema naftaka . . .

Napsal: 02 srp 2005, 13:38
od Hardcam
Ja jsem s chrochtackem jezdil cca 4 dny, spotreba 4 litry me nadchla, jelo to i 160 a na 3 valec to bylo slusny, je to Common Rail, coz svedci o tom, ze ten motor neco vydrzi...za sebe doporucuju.Mimochodem, tichy to zrovna neni:/ ve srovnani treba s Fabii 1.4 TDI (taky 3valec) je Getz hlucnejsi.Kdo chce jezdit skoro zadarmo a obzvlast ve meste, tak doporucuju, jinak spis tu 1.3.

Vice info

Napsal: 04 srp 2005, 17:54
od Petr H.
Mam moznost koupit rok stareho diesela za dobrou cenu. Myslel sem, ze je to dobra prilezitost. Zaralazily me ale ponekud vlazne - zde uvedene - ohlasy. Muzete prosim rici, v cem jeste spocivaji uskali Getze diesela (vedle hlucnosti)? Moc dik

Napsal: 04 srp 2005, 20:20
od Návštěvník
No vlažné ohlasy. Ono těžko říct. Ona vlažnost ohlasů možná tkví v tom, že Hyundai je v těchto vodách nováčkem, pokud tedy vím nejstarší dieslové motory H montoval do H100 a Galloperu což je poněkud jiná kategorie než Getz ... Časem se teprve ukáže jaké H umí diesly ... kupříkladu Sonata vlajková loď značky (XG nyni nepočítám) na diesel teprve čeká i když jej značka již avizuje ...

Napsal: 05 srp 2005, 08:50
od DYK
Petře, jestli je ta tvoje možnost nákupu opravdu fin. dobrá, tak neváhej. Nemnohé zkušenosti s G diesel plynou z pořizovací ceny auta. Já osobně prostě nemůžu mít benzínové auto od doby, kdy jsem čuchl k naftě. Je to zcela indiv. záležitost, ale mě to prostě apsolutně vyhovuje a to naftu kupuju normálně u pumpy- u dobrých pump. Takže nějaké extra finanční výhody žádné. Co vým o motorech používaných v H (co jsem slyšel). V Elantrách 4válec je prý konstrukce MB a ty 3válce je totéž, akorát o jeden vál kratší+ vynažovací hřídel. Moderní vsřikování ala čerpadlo triska -PD -Comonn rail nebo jak se to píše. Já bych neváhal, ale rozvaž sám. Každopádně jsem neslyšel o nějaké poruchovosti těchto mototů. Informace mám od mechnika s Hyu. se kterým dám občas řeč -co to či ono. Není to chlap který chválí svoje peří, ale bere to jak to je. Takže GOOO diesel.

Napsal: 05 srp 2005, 14:57
od Benji
Taky jsem uvažoval o dieselu, protože druhé auto mám Vectru 2.2DTi. Ale odradilo mě to, že se jedná o 3-válec; vždy problém s vyvažováním - z toho pramení vyšší hlučnost motoru bez ohledu na to, jestli je to diesel nebo benzín (viz VW/Škoda 1.2HovnoToPojede).
A pak i výše zmíněná skutečnost, že Hyundai nemá valné zkušenosti s diesely, natož pak s maoobjemovými. To, že nejsou žádné negativní zkušenosti kromě hluku je jasné - ten motor existuje asi 2 roky a to většinou závady nenastávají, projeví se až později.
Jinak pokud nejezdíš alespoň 15tis km ročně, asi se diesel nevyplatí. Jistě, ušetříš za PHM i teď, kdy je nafta stejně drahá jako benzín, protože ta spotřeba je o 25% nižší. Ale zase ty peníze vrazíš jinam (olej, filtry, opravy naft. motoru jsou neskutečně drahé) a pořizovací cena je významně vyšší. Takže ve výsledku to vyjde dráž - vím, o čem mluvím, a to jezdím s Vectrou 20tis. ročně. Nehledě na to, že benzín je živější, auto o 100kg lehčí...

Nafta

Napsal: 20 zář 2005, 11:20
od Návštěvník
Mám Getze naftu a jsem spokojenej, spotřeba 5,5 město. Hlučnější je pouze když ho točíš, ale nafta to nepotřebuje tý stačí 2300 ot. A jsem rád že jsem nezvolil 1,1. Nafta je nafta :D

Napsal: 22 zář 2005, 21:10
od Cemar
Do nového Getze (po faceliftu) mají dávat diesel 1,5 čtyřválec - dávaj ho už do Matrixe - a co jsem četl hodnocení, je výrazně lepší než zmiňovaný tříválec :!:

Napsal: 28 zář 2005, 00:53
od Krtek
Jasne nafta je nafta spotreba 5 - 5,5 pruznej motor, dobrej kroutak (da se rozjet i na volnobeh a bez plynu). Ted mne uslapete ale jede to i 180 :oops: . Je to hlucnejsi motor hlavne za studena ale po ohrati se to zlepsi. Pri klidne jizde a lehke noze se da ujet i 850 km na jednu nadrz a to rezerva teprve problikava - 50/50 mesto a dalnice.

Napsal: 10 pro 2005, 16:08
od Miguel
Pred dvema dny jsem mel moznost se vozit v Getziku Crdi...a uprime me to nadchlo......znam htp Fabku a ta je hrozna...tohle me maximalne prekvapilo.Kdo zna tak musi uznat ze ta fabie je takova no proste mi to pripomina starou Jawu 350.....nez ji roztocis tak si uvaris kafe v prekapavaci a nez z tech otacek spadne tak to kafe vychladne a da se vypit..je to takovy tezkopadny........U toho Getzika neni ten jeden chybejici valec tolik znat...........Jede to proste jako svine .....samozrejme ze oproti Fabii to ma turbo a vetsi kroutak to ano,ale neni tolik znat ta nevyvazenost toho trivalce a to je Dieselovej....

Napsal: 10 pro 2005, 16:13
od Miguel
Cemar píše:Do nového Getze (po faceliftu) mají dávat diesel 1,5 čtyřválec - dávaj ho už do Matrixe - a co jsem četl hodnocení, je výrazně lepší než zmiňovaný tříválec :!:
Jo to jsem se taky nekde dohledal a melo by mit promenou geometrii lopatek turba a melo by to mit cca. 110 koniku......to budou Okináři koukat az se okolo nich prozene splasenej Getz s timhle motorem......to bude trochu narez.......

Napsal: 10 pro 2005, 18:21
od ivan
Miguel píše:
Cemar píše:Do nového Getze (po faceliftu) mají dávat diesel 1,5 čtyřválec - dávaj ho už do Matrixe - a co jsem četl hodnocení, je výrazně lepší než zmiňovaný tříválec :!:
Jo to jsem se taky nekde dohledal a melo by mit promenou geometrii lopatek turba a melo by to mit cca. 110 koniku......to budou Okináři koukat az se okolo nich prozene splasenej Getz s timhle motorem......to bude trochu narez.......
Moc zase nechval,Já v práci dělám většinou dieselové motory a vím co
dokáží a jak se chovají za každé situace atd.!!
Ale zrovna turbodmychadlo s proměnou geometrií lopatek,tak to je docela
pro motor zkáza než kdyby tam bylo turbo starší konstrukce!!
Zrovna Wolksvagen a jeho sestry Seat a Škoda dávají turbo s proměnnou
geometrií lopatek a každou chvíly někdo přijede s vychrochtaným ložiskem anebo upadlou lopatkou a je to zatraceně drahý na opravu!! :wink:
Vždycky nějaká hlava něco vymyslí a pak máš takový starosti!!
Jako turba typu KKK K14 nebo GARETT T2,tak ty se docela povedly a vydrží dost dlouho a při pravidelné výměně oleje ,tak vydrží dost dlouho!!
Další věc,každý si myslí,že když to má turbo,tak cihlu na plyn a hurá!!
Jenže to turbo je tam kvůli síle a to znamená,na bezpečné předjíždění a hlavně do větších kopců!!!Naftový motor není benzínový motor!!!
Kdo chce jezdit dost rychle,tak je v hodnější benzín!!!

getz diesel

Napsal: 11 pro 2005, 17:28
od bubák
... já mám Getz diesel rok, mám najeto 75 tisíc kilometrů bez jediné závady. Spotřeba v normě, maximálně 7 litrů při hodně razantní jízdě po dálnici, jinak pod 5l. Je to určitě jeden z nejlepších dieslů ne našem trhu, co se týče poměru cena/výkon. 8) a táhne jako ďábel :twisted: , mohu jen doporučit :D

Re: GETZ diesel

Napsal: 29 pro 2005, 04:00
od Kutas.K
Zdravím mám naftu 15 crdi a nemužu si ji vynachválit jezdím za 5.5l na 100km.Ted jsem přidal chip z 82ps na 113ps je to takovej malej dabel.. :lol: