Stránka 1 z 2
automaticka prevodovka v kolone
Napsal: 25 pro 2017, 22:31
od sairik
ahojte. mam dotaz ako spravne zaobchadzat s automatom.
na semafore je mi jasne, ze radsej nechat v D ako vyradzovat do N.
ale co v pripade, ze som napr na kontrolovanom hranicnom prechode ? kde stojim aj napriklad 5 minut a troska sa pohnem a opat stojim ? davat to do N na tu dobu alebo dokonca P ?
vdaka za radu
Re: automaticka prevodovka v kolone
Napsal: 26 pro 2017, 07:39
od milan74ma
ja to riesim automatickou parkovacou brzdou - zapnem a neriesim, prave preto tam je - pre taketo pripady
Re: automaticka prevodovka v kolone
Napsal: 26 pro 2017, 08:09
od Chasnik
Funkce "Auto brake" vyřazuje na neutrál? Teď přesně nevím. Ale pokud někde stojíš s automatem víc než pár desítek vteřin, je lepší vyřadit na neutrál.
A na tom hraničním přechodu, při tak dlouhém stání, to už je na občasné vypnutí motoru.
Re: automaticka prevodovka v kolone
Napsal: 26 pro 2017, 10:28
od Richard555
No jestli máš automat s měničem - auto po odbrždění se samo rozjede na cca 5-10km/h Tak při delším stání na semaforech (spíš při opravách silnic než na křižovatce) je lepší dát "N" měnič zbytečně zatěžuje motor a ten musí na udržení volnoběhu vynakládat více paliva.....
Dokonce pokud místa uzavírek znáš můžeš do stojící kolony na "N" doplachtit. Pokud na místě při potřebě popojet dáš "D" nic se neděje vše OK.....
Ale špatné je v klasickém automatu s měničem z kopce řadit "N" a pak pod kopcem třeba v 90km řadit "D" to převodovku namáhá a poškozuje......
Nejvíc převodovku poškozuje řazení. Proto přesun z P do D je třeba provést rychle a plynule. Pokud se přesun provede pomalu a ještě třeba s malým zastavením v jednotlivých polohách, tak ještě než se rozjedete stačí převodovka zbytečně zařadit R N D tedy min. 2X zbytečně
Pokud se pohybuješ někde, kde převodovka má tendenci měnit třeba mezi 3 a 4 stupněm (typický případ je Blanka s omezením na 50 od Troje)
v tomto případě je schopná převodovka řadit každých cca 200 m je lepší použít manuální režim a dát tam třeba 3 a projet celý tunel bez řazení......
Re: automaticka prevodovka v kolone
Napsal: 26 pro 2017, 11:24
od Samo01
sairik píše:ahojte. mam dotaz ako spravne zaobchadzat s automatom.
na semafore je mi jasne, ze radsej nechat v D ako vyradzovat do N.
ale co v pripade, ze som napr na kontrolovanom hranicnom prechode ? kde stojim aj napriklad 5 minut a troska sa pohnem a opat stojim ? davat to do N na tu dobu alebo dokonca P ?
vdaka za radu
Nepíšeš akú prevodovku máš, menič alebo dvojspojku. Menič, keď stojíš na mieste, je stále v zábere. Keď dlhšie stojíš je lepšie dať N alebo ako píše Milan, použiť AUTO HOLD. Dvojspojka po cca 2 sekundách rozpojí spojku, takže stačí iba stáť na brzde. Keď ma to nebaví alebo stojím dlhšie tak dám AUTO HOLD.
Re: automaticka prevodovka v kolone
Napsal: 26 pro 2017, 13:51
od CEVETE
Samo01 píše:sairik píše:ahojte. mam dotaz ako spravne zaobchadzat s automatom.
na semafore je mi jasne, ze radsej nechat v D ako vyradzovat do N.
ale co v pripade, ze som napr na kontrolovanom hranicnom prechode ? kde stojim aj napriklad 5 minut a troska sa pohnem a opat stojim ? davat to do N na tu dobu alebo dokonca P ?
vdaka za radu
Nepíšeš akú prevodovku máš, menič alebo dvojspojku. Menič, keď stojíš na mieste, je stále v zábere. Keď dlhšie stojíš je lepšie dať N alebo ako píše Milan, použiť AUTO HOLD. Dvojspojka po cca 2 sekundách rozpojí spojku, takže stačí iba stáť na brzde. Keď ma to nebaví alebo stojím dlhšie tak dám AUTO HOLD.
Ano, přesně tak to je
Re: automaticka prevodovka v kolone
Napsal: 26 pro 2017, 20:07
od sairik
jaaaj pardon
mam dvojspojku v Tucsone
ale ta sa tiez sprava po uvolneni tak, ze sa zacne auto hybat
cize mam pouzivat "auto hold" a nechat to v D ? ked sa spojka rozopne tak nie je pod tlakom ? ci ?
Re: automaticka prevodovka v kolone
Napsal: 27 pro 2017, 10:34
od Richard555
No tak to co jsem ti napsal můžeš zapomenout - když máš dvouspojku
tu tvojí převodovku si představ jako že máš za motorem "rozdvojku" na 2 spojky a dvě převodovky (jedna pro liché stupně druhá pro sudé) a pak zas spojku do jednoho diferenciálu. Spojky obou převodovek jsou ovládány hydraulicky olejem. takže když stojíš na "D" určitě jsou obě rozepnuty, tedy obě po celou dobu stání pod tlakem
Po celou dobu jízdy je jedna ze spojek rozpojena rozepnutá tedy vždy při jízdě se nějaká více opotřebovává
A teď se rozhodni jak to budeš řešit...... Já osobně bych při předpokládaném delším stání vyřadil na "N"
Re: automaticka prevodovka v kolone
Napsal: 27 pro 2017, 12:52
od JoKo
na dvojspojke mi pri autoholde, alebo pri zaradeni rucnej {paka v polohe D} radi na neutral, vidno to napriklad aj na otackach motora, kedy klesnu oproti staniu na brzde. pocas dna pouzivam autohold, v noci pouzivam el. parkovaciu brzdu, aby som nevypaloval oci vidocovi za mnou...
Re: automaticka prevodovka v kolone
Napsal: 27 pro 2017, 14:44
od idam.i
Díky,na to som hódne alergický.
Re: automaticka prevodovka v kolone
Napsal: 27 pro 2017, 20:52
od Chasnik
Vidíš, to mě ani nepadalo, že při Auto HOLD svítí brzdovky. Já měl za to, že když pustím brzdu, tak ty brzdovky zhasnou. Mno, je dobré to vědět...
Re: automaticka prevodovka v kolone
Napsal: 27 pro 2017, 22:39
od sairik
takze je to uplne jedno ci auto HOLD alebo vyradit do N ? stale budu spojky pod tlakom nie ?
Re: automaticka prevodovka v kolone
Napsal: 26 srp 2020, 16:51
od chammeleonnn
Tak já se zeptám taky
co je nejlepší pro DCT 7° po vyjetí z garáže. Do teď to dělám tak, že po vyjetí přesunu na P a stlačím el. park. brzdu. Není lepší dát na N a park brzdu a nebo je to úplně jedno.
Re: automaticka prevodovka v kolone
Napsal: 27 srp 2020, 06:20
od chammeleonnn
Myslím tím, že vyjedu z garáže, nechám běžet motor vylezu a jdu zavřít vrata.
Re: automaticka prevodovka v kolone
Napsal: 27 srp 2020, 10:52
od stanKon
Pokud nezavíráš vrata půl hodiny, tak je to jedno, ALE pokud máš jenom trošku sklon, nenechával bych nikdy auto jenom na ručce
Zvlášť, tak těžký jako Tuky.