Stránka 1 z 1

podrobnější specifikace motoru i10 1,0 DOHC D–CVVT

Napsal: 07 led 2018, 22:49
od marselino
Prosím nevíte někdo kde by se daly sehnat přesnější a hlavně podrobnější specifikace motoru i10 1,0 DOHC D–CVVT LPG r.v. 2017?
Zajímá mně zda: je tam rozvodový řemen či řetěz, zda je to přímovstřik, má proměnné časování ventilů, má hydroštely nebo je nutno ventilovou vůli časem seřizovat, je olejový filtr jako celek nebo se mění jen vložka, kolika ventilový ten tříválec vlastně je, filtr kabinový (papír nebo čistitelné síto), popř další.
Děkuji

Re: podrobnější specifikace motoru i10 1,0 DOHC D–CVVT

Napsal: 08 led 2018, 07:20
od tomasko007
marselino píše:Prosím nevíte někdo kde by se daly sehnat přesnější a hlavně podrobnější specifikace motoru i10 1,0 DOHC D–CVVT LPG r.v. 2017?
Zajímá mně zda: je tam rozvodový řemen či řetěz, zda je to přímovstřik, má proměnné časování ventilů, má hydroštely nebo je nutno ventilovou vůli časem seřizovat, je olejový filtr jako celek nebo se mění jen vložka, kolika ventilový ten tříválec vlastně je, filtr kabinový (papír nebo čistitelné síto), popř další.
Děkuji
Moje odpovede budu strucne a lepsie info sa urcite dozvies z tychto odkazov (ten druhy je priam dokonaly popis tohto motora)

Kód: Vybrat vše

https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Kappa_engine

Kód: Vybrat vše

https://www.fsb.unizg.hr/miv/MSUI/KonMot/KonMot_2014/MTZ-2011-07_The_new_Hyundai-Kia_1,0_L_Three-Cylinder_Gasoline_Engine.pdf
rozvodový řemen či řetěz -> retaz
přímovstřik -> NIE, iba GDI su priamovstekove
proměnné časování ventilů -> ANO
má hydroštely nebo je nutno ventilovou vůli časem seřizovat -> ???
olejový filtr jako celek nebo se mění jen vložka -> klasicky olejovy filter - celok
kolika ventilový ten tříválec vlastně je -> 3x4= 12
filtr kabinový (papír nebo čistitelné síto) -> klasicky ako u vsetkych modernych aut

Re: podrobnější specifikace motoru i10 1,0 DOHC D–CVVT

Napsal: 08 led 2018, 22:19
od marselino
Ahoj, díky za odpověď.
Ty hydroštely jsou hydraulické ventilové zdvihátka, které samy vymezují ventilové vůle.

Re: podrobnější specifikace motoru i10 1,0 DOHC D–CVVT

Napsal: 09 led 2018, 09:50
od Richard555
Marselino, myslím, že většina zde diskutujících ví co jsou "hyrdoštely" většina starších se se s nimi určitě setkala, ale dnes se bohužel na spolehlivost a minimální servisní náklady nehraje. Koukal jsem na řez motorem co je výše uveden a zdá se mi, že tam hydroštely nejsou, jen nějaké kloboučky mezi vačkou a ventilem. Právě tam se bude odehrávat ta vůle. Bohužel se šetří na materiálech jak sedla, tak i ventilu a tak se dá předpokládat, že se provozem bude vůle zmenšovat (ventily se zaklepou) pak bude třeba sundat vačky a ten klobouček zřejmě obrousit aby se vůle obnovila.... :cry: ale to je dnes zcela běžné :cry:
Měl jsem u Moskviče celohliníkový motor OHC 1,5 8V a tam byly klasický zdvihátka, které z jedné strany ovládala vačka a na druhé byl seřizovací šroub vůle ventilu s jistící matkou. Jednoduché, asi i bezproblémově účinné (motor točil 5800 ot) a v těchto podmínkách to stačilo a fungovalo.... hydroštely např. u má Nubiry byly o lvl výš,
Tam jsem se o ventily vůbec nestaral, motor točil taky cca 5500 ot a problémy s nestíháním ventilů z důvodu setrvačnosti těžšího ventilového mechanismu jsem nezaznamenal. Dnes auta točí stejně, ale sází se na úsporu, takže zbouchat to dohromady ať je to co nejlevnější a uživateli starej se....
Jde to dokonce tak daleko, že např. u Subaru je také u ventilů použit klobouček s seřizovacími položkami, ale nedá se k tomu dostat bez kompletní demontáže motoru :roll: a výrobce při provozu na LPG předepisuje kontrolu vůlí ventilů každých 40000km :roll:

Re: podrobnější specifikace motoru i10 1,0 DOHC D–CVVT

Napsal: 10 led 2018, 22:50
od marselino
Děkuji za vyčerpávající odpověď. Měl jsem až donedávna Felicii a tam se štelovala vůle klíčem a šroubovákem po demontáži víka ventilů potom pomocí lístkové měrky. měl jsem za to, že už u všech moderních motorů jsou hydroštely a v návodu taky píšou, že po studeném startu je motor hlučnější kvůli naplnění olejových cest. No a to samé mám u Peugeota 307, kde to trochu klepe po startu a po pár vteřinách to přestane. Tam zase psali o naplnění hydroštelů.
Prosím kde jsi se díval na ten řez motorem?

Díky

Re: podrobnější specifikace motoru i10 1,0 DOHC D–CVVT

Napsal: 11 led 2018, 09:43
od Richard555
tady : https://www.fsb.unizg.hr/miv/MSUI/KonMo ... Engine.pdf

To v návodu asi myslí tak, že než se motor natlakuje olejm je trochu hlučnější - ono je to s ventily tak že ohřátím vůle zmizí, proto je motor po startu hlučnější a pak utichá
Ano na Feldě seřizovací šroub, na Fabii 1,4 MPI už hydroštely a nyní zas návrat k jednoduchým kloboučkům.
Při umístění vaček tak, že ovládají ventily přímo bez zdvihátek se při seřizování vůle musí vačky sundat a v těch kloboučcích použít podložky o vhodné tloušťce, nebo je nechat ofrézovat.... Prostě to co jsi dříve udělal za 10 minut s klíčem a šroubovákem dnes bez rozebrání půlky motoru a speciálního vybavení už neuděláš :roll: