Stránka 1 z 2
Těsnění pod víkem ventilů
Napsal: 15 led 2018, 18:21
od kyrmon
Tak abych toho neměl málo na opravu, tak jsem si všiml, že mi trochu prosakuje olej pod víkem
Přijde mi to poměrně brzy na to, že to auto má 82k km
Tak bych se Vás rád zeptal, jestli jste ho už někdo na new accentovi (nikde jsem to tu nenašel) již měnil? A požádat o rady, pokud jste to dělali tzv doma na koleni... na co si dát pozor, jaký to těsnění vybrat (co jsem tak hledal, tak jsem našel 2 typy, lišící se akorát vybraním. viz foto
- To druhé mé tohle vybrání směrem ven.
- tesneni.PNG (106.64 KiB) Zobrazeno 2888 x
Otázkou je, jestli se do toho pustit sám, nebo to přenechat servisu? Když servis, tak nechat udělat celkovou generálku motoru?
Re: Těsnění pod víkem ventilů
Napsal: 15 led 2018, 19:23
od Zbyněk Hanáček
Tohle tě čeká:
https://www.youtube.com/watch?v=IfPZKWZ9wAA
Kup si tubu silikonu na motory a normálně to staré těsnění podtmel. Na stávající odmaštěné těsnění naprď tmel a slož to. Prď na city a dej se do toho.
Re: Těsnění pod víkem ventilů
Napsal: 15 led 2018, 19:58
od kyrmon
Takže chápu správně, že potřebuji bezprašnou garáž a momenťák? (věděl jsem, že ho časem budu muset koupit, ale furt to tak nějak odkládám..)
Re: Těsnění pod víkem ventilů
Napsal: 15 led 2018, 20:09
od mikodim
Staci poriadne dotiahnut veko a zase to nejaký čas bude OK
Re: Těsnění pod víkem ventilů
Napsal: 15 led 2018, 20:10
od Zbyněk Hanáček
Momenťák a ani bezprašnou garáž nepotřebuješ. Stačí obyčejná garáž a gola sada.
V tom těsnění jsou zatavené bronzové podložky přes které to více utáhnout nejde. Tak jen tahem ruky utáhneš ty šroubky, však je nepotrháš, cítíš jak dotahuješ s citem. V tom výdejku na to jde moc vědecky, sice se to tak má, ale dělá to jen málo lidí, ani já ne.
A silikon černý, červený by tam svítil do dálky a je to nevzhledné.
Re: Těsnění pod víkem ventilů
Napsal: 15 led 2018, 20:18
od Zbyněk Hanáček
Re: Těsnění pod víkem ventilů
Napsal: 15 led 2018, 22:59
od kyrmon
Děkuji za rady, to první video je lip zpracovaný
Jak důležitý je ten silikon, když dám to těsnění nový? Jak se znám, tak bych tam dal víc silikonu, než je zdravo a ten by se mi následně s mojí šikovnosti dostal do motoru..
Re: Těsnění pod víkem ventilů
Napsal: 10 črc 2020, 13:53
od kyrmon
Tak těsnění přesně po 40 tisích km (aktuální stav 122 xxxkm) a 2 letech provozu začalo opět propouštěť
Jsem jediný, komu to přijde skutečně brzy?
Re: Těsnění pod víkem ventilů
Napsal: 10 črc 2020, 14:53
od mikodim
Noo aj ja uz mám kupene nove, len neni cas sa do toho pustit . Mam 170tis km a este nebolo menené.. ale uz musim obcas poutierať, aby mi nezababral olej motor z boku.
Re: Těsnění pod víkem ventilů
Napsal: 10 črc 2020, 17:52
od kyrmon
mikodin: Já si právě vůbec nemyslel, že ho budu muset měnit 2x ... By mělo vydržet déle než 40tisíc
Ale je fakt, že se mi motor nechutně hřeje (na krytu motoru neudržím ruku a to už v zimě, což tuším nebylo [ale nechci kecat]) ale teplota vody je pořád dobrá.. ale to je zas do jiného vlákna
Re: Těsnění pod víkem ventilů
Napsal: 10 črc 2020, 19:10
od mikodim
https://autoride.sk/vysoky-tlak-oleja-c ... o-problemu nechcem strašiť ale skontroluj si či nemáš vysoký tlak oleja.
Re: Těsnění pod víkem ventilů
Napsal: 10 črc 2020, 19:33
od kyrmon
Když nechceš, tak nestraš
Ale je fakt, že když mám nastartováno a sundám víčko olejové nádrže, tak ten motor tlačí hodně vzduchu ven skrz hrdlo.. ale olej to snad ještě neplive
V pátek to v servisu proberu s
Hujerem
Re: Těsnění pod víkem ventilů
Napsal: 10 črc 2020, 19:58
od mikodim
Nechcel som strašiť, len radšej preventívne skontrolovať , ako neskôr riešiť napáchané škody . Možno bolo len nekvalitné tesnenie a treba zase vymeniť.
Uvidím ja koľko vydrží mne po výmene. Len sa mi dajak nechce do toho púšťať, vyberat vstreky atď. Pribúdajúcim vekom som stále lenivejsi a nechce sa mi veko dávať dole
Re: Těsnění pod víkem ventilů
Napsal: 10 črc 2020, 20:01
od kyrmon
To moc dobře znám.. proto se na tom domluvím v pátek s Hujerem... Nastal opět čas ho zkusit přemluvit na generálku
Re: Těsnění pod víkem ventilů
Napsal: 11 črc 2020, 09:09
od Georges
Taky jsem se s tím svého času trápil. Prostě to občas začalo rosit, i když jsem dal nové těsnění.
Nakonec jsem pod něj i na něj dal silikonový tmel Lukopren S 9780, který je trvale odolný teplotám do 250 stupňů. Je to asi 5 let, od té doby ani kapka.
Accent 1.5 CRDi 2009