i30 Nafta tece do oleje

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

mikaccz
*
Příspěvky: 20
Registrován: 21 led 2018, 15:32
Bydliště: Roudnice nad Labem

i30 Nafta tece do oleje

Příspěvek od mikaccz »

Zdar chlapi, prosim o pomoc, koupil sem i30 2011 1.6crdi 66kw .. kdyz sem auto privezl po tydnu jsem zjistil ze mam prelity olej tak 1,5-2cm nad maximem..nechal jsem ho vymenit i s filtrama ,po dalsim tydnu mi zacalo skakat do nouzaku.. obcas jelo normalne obcas skocilo do nouzaku..zjistilo se ze je ucpany dpf filtr(ale zadna kontrolka dpf nesvitila)..takze jsem vyhledal firmu na vycisteni .. po vycisteni filtru vsechno ok jede normalne ale ted po 5000km od te poslední vymeny oleje jsem zjistil zase stav cca 1.5cm nad max ryskou... voda se neztraci a olej smrdi naftou takze se mi dostava nafta do oleje .. nevite nekdo cim by to mohlo byt? Jezdim do prace v pondeli a z prace v patek cca 15km..obcas po meste obcas dalnice ... diky moc za odpovědi
Hyundai Tucson 2016 2.0 CRDi 100kw, 4WD
Hyundai i30 1.6 crdi 2011
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11632
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: i30 Nafta tece do oleje

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Nedokončené regenarece DPF filtru. Vedlejším efektem je kontaminace oleje naftou. Velmi zjednodušeně řečeno :( .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
mikaccz
*
Příspěvky: 20
Registrován: 21 led 2018, 15:32
Bydliště: Roudnice nad Labem

Re: i30 Nafta tece do oleje

Příspěvek od mikaccz »

Mr. HYUNDAI píše:Nedokončené regenarece DPF filtru. Vedlejším efektem je kontaminace oleje naftou. Velmi zjednodušeně řečeno :( .
A jak tedy poznam ze se dpf regeneruje abych to neprerusil? To budu muset menit olej kazdych 5000 km? Docetl jsem se ze muze byt i spatny vstrik nebo gumicky na vstrikach..
Hyundai Tucson 2016 2.0 CRDi 100kw, 4WD
Hyundai i30 1.6 crdi 2011
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: i30 Nafta tece do oleje

Příspěvek od Hardcam »

Nez resit nasledky, je lepsi problemum s modernimi diesely predchazet, napr. nekoupit si naftaka na 15km tydne, to je uplne stejny jako dat nepriteli klice od auta se slovy "jed s tim na krosovou drahu".
Budes mit nedokonceny regenerace, motor nedokaze pri takovych trasach ani efektivne pracovat, sotva ho zacnes ohrivat, uz zase vychlada,. Trpi komponenty, ktere maji pracovat (vstriky, cerpadlo). Jak se rika, "auto, ktere jezdi, funguje".
Pochopil bych, kdybys tohle auto dostal, zdedil, ale co Te probohla vedlo ke koupi naftaku? Vzdyt nemas jedinou sanci usetrit, naopak hodne prodelat. Moje jedina rada zni PRODAT.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
mikaccz
*
Příspěvky: 20
Registrován: 21 led 2018, 15:32
Bydliště: Roudnice nad Labem

Re: i30 Nafta tece do oleje

Příspěvek od mikaccz »

Koupil jsem ho z rodiny za par korun..tak proto
Hyundai Tucson 2016 2.0 CRDi 100kw, 4WD
Hyundai i30 1.6 crdi 2011
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11632
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: i30 Nafta tece do oleje

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Příčin samozřejmě může být víc, ale nedokončené regenerace spolu s opotřebením filtru jsou nejčastější příčina. Auto nijak započatou rege nehlásí. Pár lidí tu uvádělo, že to poznají podle změny zvuku, já to nepoznám nikdy.
Právě kvůli dominanci krátkých tras jsem se po přestěhování dieselu zbavil, abych tento problém nemusel řešit...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: i30 Nafta tece do oleje

Příspěvek od Chasnik »

Dvakrát za nádrž udělat delší trasu, jinak to prostě nejde. Rege probíhá každých cca 300 - 500 km. Při 15 km pojížďkách není možnost, jak ten filtr vypálit, na to musí být delší jízda.
A až problémy ustanou, tak prodat a pořídit benzína...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20300
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: i30 Nafta tece do oleje

Příspěvek od Axel.Foley »

Bohužel... za chvíli budou stejné problémy i u benzínu (myšleno vypalování DPF).
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: i30 Nafta tece do oleje

Příspěvek od Chasnik »

To víš... tlak na pořizování elektrovozítek... to půjde ze všech stran. No tak si potom ti, co jezdí krátké trasy, musí domu pořídit masivní zvedák hnané nápravy, pak se zvedlýma kolama nastaratovat, zařadit trojku, šprajcnout plyn na dané otáčky a nechat to vyblafat :evil:

Že bych to začal vyrábět a prodávat :-k :mrgreen:
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
mikaccz
*
Příspěvky: 20
Registrován: 21 led 2018, 15:32
Bydliště: Roudnice nad Labem

Re: i30 Nafta tece do oleje

Příspěvek od mikaccz »

Chasnik píše:Dvakrát za nádrž udělat delší trasu, jinak to prostě nejde. Rege probíhá každých cca 300 - 500 km. Při 15 km pojížďkách není možnost, jak ten filtr vypálit, na to musí být delší jízda.
A až problémy ustanou, tak prodat a pořídit benzína...
Na nadrz urcite jedu 3-4x dalnici cca 30km po dalnici k rodičům
Hyundai Tucson 2016 2.0 CRDi 100kw, 4WD
Hyundai i30 1.6 crdi 2011
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: i30 Nafta tece do oleje

Příspěvek od Chasnik »

No tak cca po těch 30 km (plus mínus) by se ti mohla regenerace spustit, ale těžko dokončit. Na mém autě se většinou rege spustí cca 25 - 35 km po startu jízdy a trvá cca 20 minut, což je při mimoměstském provozu více než 30 km samotná regenerace. Z práce domů to mám 75 km a regenerace filtru skončí většinou 5 - 20 km před cílem.
Na trasách pod 50 km (v létě možná méně, auto se rychleji zahřeje) je obtížné dosáhnout spuštění a dokončení regenerace DPF, alespoň podle mých zkušeností.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
mikaccz
*
Příspěvky: 20
Registrován: 21 led 2018, 15:32
Bydliště: Roudnice nad Labem

Re: i30 Nafta tece do oleje

Příspěvek od mikaccz »

Chasnik píše:No tak cca po těch 30 km (plus mínus) by se ti mohla regenerace spustit, ale těžko dokončit. Na mém autě se většinou rege spustí cca 25 - 35 km po startu jízdy a trvá cca 20 minut, což je při mimoměstském provozu více než 30 km samotná regenerace. Z práce domů to mám 75 km a regenerace filtru skončí většinou 5 - 20 km před cílem.
Na trasách pod 50 km (v létě možná méně, auto se rychleji zahřeje) je obtížné dosáhnout spuštění a dokončení regenerace DPF, alespoň podle mých zkušeností.
Ok diky za info, a jeste spotreba podle pc prumerna 7.3 je u tohoto motoru normalni?
Hyundai Tucson 2016 2.0 CRDi 100kw, 4WD
Hyundai i30 1.6 crdi 2011
Martinsp
****
Příspěvky: 1400
Registrován: 25 zář 2010, 09:59
Bydliště: Č. Budějovice

Re: i30 Nafta tece do oleje

Příspěvek od Martinsp »

Né každá sleva se vyplatí, ale ještě hodně lidí se musí spálit při koupě nafťáka na ježdění krátkých tras. Já mám u benzína o litr nižší spotřebu a jezdím většinou couračky 10 km a jednou až dvakrát za nádrž 50 tam a 50 zpět. Když by takové ježdění nafťáku nevadilo, tak ho mám taky.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: i30 Nafta tece do oleje

Příspěvek od Chasnik »

Taková spotřeba je dost. Ale je to dáno těmi neúspěšnými regeneracemi. Když se vypaluje filtr, tak řídící jednotka přidává další vstřik paliva, které odchází ve fázi výfuku a při zahoření v oxidačním katalyzátoru za motorem pomáhá zvyšovat teplotu spalin tak, aby docházelo k zapálení a vyhoření částic právě v onom zapeklitém DPF.
No a samozřejmě v režimu vypalování při dodatečném vstřiku je spotřeba vyšší (ŘJ dávkuje více paliva). Takže pokud se motor ve tvém autě neustále pokouší regenerovat filtr, tak je zvýšená spotřeba bohužel logická.
Běžná spotřeba dle režimu jízdy by se nejčastěji pohybuje mezi 5 a 6 litry, viz odkaz:
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... power_e=70
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Georges
**
Příspěvky: 346
Registrován: 05 bře 2009, 15:16

Re: i30 Nafta tece do oleje

Příspěvek od Georges »

Taky jezdím krátké trasy i do 10 km. Protože mám najeto přes 100 000 km, jistě se DPF nejmíň 100 x vypálil, možná 200 x. Jenže já jsem to fakt vůbec nikdy nepoznal, i když jsem jel třeba 500 km v jednom zátahu. Naftu jsem v oleji zatím nikdy neměl. Po městě mám spotřebu 5,3, na dálku i teď v zimě 4,7 - 4,8.
Olej + filtr měním klasicky po 15 000 km, bez průběžného dolévání. A před každým tankováním přidávám VIF. S tou naftou v oleji jste mě docela vystrašili, takže to jdu hned zkontrolovat ...
Accent 1.5 CRDi r.v. 2009
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“