Stránka 1 z 2
i30 Nafta tece do oleje
Napsal: 21 led 2018, 15:42
od mikaccz
Zdar chlapi, prosim o pomoc, koupil sem i30 2011 1.6crdi 66kw .. kdyz sem auto privezl po tydnu jsem zjistil ze mam prelity olej tak 1,5-2cm nad maximem..nechal jsem ho vymenit i s filtrama ,po dalsim tydnu mi zacalo skakat do nouzaku.. obcas jelo normalne obcas skocilo do nouzaku..zjistilo se ze je ucpany dpf filtr(ale zadna kontrolka dpf nesvitila)..takze jsem vyhledal firmu na vycisteni .. po vycisteni filtru vsechno ok jede normalne ale ted po 5000km od te poslední vymeny oleje jsem zjistil zase stav cca 1.5cm nad max ryskou... voda se neztraci a olej smrdi naftou takze se mi dostava nafta do oleje .. nevite nekdo cim by to mohlo byt? Jezdim do prace v pondeli a z prace v patek cca 15km..obcas po meste obcas dalnice ... diky moc za odpovědi
Re: i30 Nafta tece do oleje
Napsal: 21 led 2018, 15:58
od Mr. HYUNDAI
Nedokončené regenarece DPF filtru. Vedlejším efektem je kontaminace oleje naftou. Velmi zjednodušeně řečeno
.
Re: i30 Nafta tece do oleje
Napsal: 21 led 2018, 20:13
od mikaccz
Mr. HYUNDAI píše:Nedokončené regenarece DPF filtru. Vedlejším efektem je kontaminace oleje naftou. Velmi zjednodušeně řečeno
.
A jak tedy poznam ze se dpf regeneruje abych to neprerusil? To budu muset menit olej kazdych 5000 km? Docetl jsem se ze muze byt i spatny vstrik nebo gumicky na vstrikach..
Re: i30 Nafta tece do oleje
Napsal: 21 led 2018, 20:22
od Hardcam
Nez resit nasledky, je lepsi problemum s modernimi diesely predchazet, napr. nekoupit si naftaka na 15km tydne, to je uplne stejny jako dat nepriteli klice od auta se slovy "jed s tim na krosovou drahu".
Budes mit nedokonceny regenerace, motor nedokaze pri takovych trasach ani efektivne pracovat, sotva ho zacnes ohrivat, uz zase vychlada,. Trpi komponenty, ktere maji pracovat (vstriky, cerpadlo). Jak se rika, "auto, ktere jezdi, funguje".
Pochopil bych, kdybys tohle auto dostal, zdedil, ale co Te probohla vedlo ke koupi naftaku? Vzdyt nemas jedinou sanci usetrit, naopak hodne prodelat. Moje jedina rada zni PRODAT.
Re: i30 Nafta tece do oleje
Napsal: 21 led 2018, 20:24
od mikaccz
Koupil jsem ho z rodiny za par korun..tak proto
Re: i30 Nafta tece do oleje
Napsal: 21 led 2018, 20:25
od Mr. HYUNDAI
Příčin samozřejmě může být víc, ale nedokončené regenerace spolu s opotřebením filtru jsou nejčastější příčina. Auto nijak započatou rege nehlásí. Pár lidí tu uvádělo, že to poznají podle změny zvuku, já to nepoznám nikdy.
Právě kvůli dominanci krátkých tras jsem se po přestěhování dieselu zbavil, abych tento problém nemusel řešit...
Re: i30 Nafta tece do oleje
Napsal: 22 led 2018, 21:56
od Chasnik
Dvakrát za nádrž udělat delší trasu, jinak to prostě nejde. Rege probíhá každých cca 300 - 500 km. Při 15 km pojížďkách není možnost, jak ten filtr vypálit, na to musí být delší jízda.
A až problémy ustanou, tak prodat a pořídit benzína...
Re: i30 Nafta tece do oleje
Napsal: 23 led 2018, 11:57
od Axel.Foley
Bohužel... za chvíli budou stejné problémy i u benzínu (myšleno vypalování DPF).
Re: i30 Nafta tece do oleje
Napsal: 23 led 2018, 17:21
od Chasnik
To víš... tlak na pořizování elektrovozítek... to půjde ze všech stran. No tak si potom ti, co jezdí krátké trasy, musí domu pořídit masivní zvedák hnané nápravy, pak se zvedlýma kolama nastaratovat, zařadit trojku, šprajcnout plyn na dané otáčky a nechat to vyblafat
Že bych to začal vyrábět a prodávat
Re: i30 Nafta tece do oleje
Napsal: 23 led 2018, 17:47
od mikaccz
Chasnik píše:Dvakrát za nádrž udělat delší trasu, jinak to prostě nejde. Rege probíhá každých cca 300 - 500 km. Při 15 km pojížďkách není možnost, jak ten filtr vypálit, na to musí být delší jízda.
A až problémy ustanou, tak prodat a pořídit benzína...
Na nadrz urcite jedu 3-4x dalnici cca 30km po dalnici k rodičům
Re: i30 Nafta tece do oleje
Napsal: 23 led 2018, 18:27
od Chasnik
No tak cca po těch 30 km (plus mínus) by se ti mohla regenerace spustit, ale těžko dokončit. Na mém autě se většinou rege spustí cca 25 - 35 km po startu jízdy a trvá cca 20 minut, což je při mimoměstském provozu více než 30 km samotná regenerace. Z práce domů to mám 75 km a regenerace filtru skončí většinou 5 - 20 km před cílem.
Na trasách pod 50 km (v létě možná méně, auto se rychleji zahřeje) je obtížné dosáhnout spuštění a dokončení regenerace DPF, alespoň podle mých zkušeností.
Re: i30 Nafta tece do oleje
Napsal: 23 led 2018, 18:33
od mikaccz
Chasnik píše:No tak cca po těch 30 km (plus mínus) by se ti mohla regenerace spustit, ale těžko dokončit. Na mém autě se většinou rege spustí cca 25 - 35 km po startu jízdy a trvá cca 20 minut, což je při mimoměstském provozu více než 30 km samotná regenerace. Z práce domů to mám 75 km a regenerace filtru skončí většinou 5 - 20 km před cílem.
Na trasách pod 50 km (v létě možná méně, auto se rychleji zahřeje) je obtížné dosáhnout spuštění a dokončení regenerace DPF, alespoň podle mých zkušeností.
Ok diky za info, a jeste spotreba podle pc prumerna 7.3 je u tohoto motoru normalni?
Re: i30 Nafta tece do oleje
Napsal: 23 led 2018, 19:28
od Martinsp
Né každá sleva se vyplatí, ale ještě hodně lidí se musí spálit při koupě nafťáka na ježdění krátkých tras. Já mám u benzína o litr nižší spotřebu a jezdím většinou couračky 10 km a jednou až dvakrát za nádrž 50 tam a 50 zpět. Když by takové ježdění nafťáku nevadilo, tak ho mám taky.
Re: i30 Nafta tece do oleje
Napsal: 23 led 2018, 19:31
od Chasnik
Taková spotřeba je dost. Ale je to dáno těmi neúspěšnými regeneracemi. Když se vypaluje filtr, tak řídící jednotka přidává další vstřik paliva, které odchází ve fázi výfuku a při zahoření v oxidačním katalyzátoru za motorem pomáhá zvyšovat teplotu spalin tak, aby docházelo k zapálení a vyhoření částic právě v onom zapeklitém DPF.
No a samozřejmě v režimu vypalování při dodatečném vstřiku je spotřeba vyšší (ŘJ dávkuje více paliva). Takže pokud se motor ve tvém autě neustále pokouší regenerovat filtr, tak je zvýšená spotřeba bohužel logická.
Běžná spotřeba dle režimu jízdy by se nejčastěji pohybuje mezi 5 a 6 litry, viz odkaz:
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... power_e=70
Re: i30 Nafta tece do oleje
Napsal: 24 led 2018, 10:19
od Georges
Taky jezdím krátké trasy i do 10 km. Protože mám najeto přes 100 000 km, jistě se DPF nejmíň 100 x vypálil, možná 200 x. Jenže já jsem to fakt vůbec nikdy nepoznal, i když jsem jel třeba 500 km v jednom zátahu. Naftu jsem v oleji zatím nikdy neměl. Po městě mám spotřebu 5,3, na dálku i teď v zimě 4,7 - 4,8.
Olej + filtr měním klasicky po 15 000 km, bez průběžného dolévání. A před každým tankováním přidávám VIF. S tou naftou v oleji jste mě docela vystrašili, takže to jdu hned zkontrolovat ...
Accent 1.5 CRDi r.v. 2009