Coze ze?
Jaka nafta?
Tak si to video probereme podrobně.
zapneš klíček svítí kontrolky, startuješ a nic, navíc všechno (kontrolky a PP) zhasne! Pokud by video ted skončilo, je to jasně vadná baterie. Startert u naftáku je fakt zátěž má 2kW příkon při 12V! ( jen pro zajímavost, starter benzínu je s polovičním příkonem) To vadná baterka nezvládne. Úplně vadná baterka by nezvládla ani zapnutí klíčku, kdy jde hned žhavení (cca 32A) a předehřev vzduchu v sání (dalších cca 20A).
Ovšem video pokračuje a před koncem je vidět že se starter chytne, tedy auto začne startovat. To by se u vadné baterky nepovedlo, takže není v tvém případě vadná, ale jen nenabitá. Ale auto nestartuje, točí, nechytá, ale nestartuje. OK?
dle videa nestartuje (beru, že žhavení ve všech válcích je OK. To zjistíš lehce ampérmetrem. Vyndáš rele a změříš proud. Nad 30A jsou všechny OK.
Takže problém bude jinde. Nevím jak dalece znáš jak funguje naft.motor. Pro úspěšný start je třeba splnit i další věc, ne jen žhavení a to min otáčky startéru! A ty rozhodně na videu nejsou! A i malej rozdíl zapříčíní nenastartování a to z důvodu pomalého náběhu tlaku ve válcích. A čím má motor toho víc za sebou, tím jsou otáčky startéru rozhodující.
Protože jak píšeš, jezdíš, navíc nájezd km/ rok máš slušnej, tak jezdíš a pokud se za tu dobu menila baterka je to jasný, někde mezi startérem a baterkou je něco povoleného. kontakt + na baterce je fakt naprd, nesmí se pootočit, když za něj chytneš. To jsi sem nenapsal zda je toto OK.
Takže, řešíš to od konce. Na naftu zatím zapomen a napřed vyřeš elektriku. Bez elektriky ti nafta ve válcích fakt nepomůže
Co myslíš, že udělají v servisu?
nastartují auto přes kabely, dobijou baterku, změří ji při zátěři (jen lepší servis, ten horší koukne na datum výroby a rovnou ti řeknou-novou si kupte pane, prodáme, 4 tis. nám dejte, přitom by určitě ještě rok dala), dotáhnou spoje od baterky ke startéru a řeknou si o ticku. A to rozhodně zvládneš sám i v tom mrazu co je ted venku
a zadara. Vem nabíječku, dobij baterku, vem 10 klíč a dotáhni kontakty na baterce (předpokládám, že nejsou zoxidované)a po dotažení, i když jsou nadoraz (zelené šipky) s kontaktem nelze pootočit, jezdíš dál. U naftáku jsem musel udělat úpravu, tady je foto benzínu (nafták je s manželkou v práci) kde stačilo vložit jen kus měděného pásku (hnědá šipka) a tím se to povedlo dotáhnout.
a jezdíš zase dál.....
At se daří....