Stránka 1 z 2

Dlouhodoby provoz na kratke trasy 1.6GDI

Napsal: 02 bře 2018, 10:56
od ulthar
Tak to tak vypada, ze budu donucen jezdit celkem casto jezdit kratke trasy - cca 5km.
Proto ted premyslim, jak autu a hlavne motoru ulehcit.

Nejvetsi ulehceni vidim v tom, ze nejakym zpusobem zahreju motor (hlavne olej).
Protoze budu jezdit v predem znamych casovych intervalech a auto mam v garazi pripada v uvahu i nejaky el. predehrev.

V soucasne dobe uvazuju nad nekolika moznostma:
1) nastartovat motor a chvili to nechat klepat na volnobeh - tzn koupit nejake zarizeni, ktere bude schopne dalkove nastartovat motor (napriklad: http://www.bluetuning.cz/autoalarmy/aut ... 870_as.htm
2) webasto
3) el. predehrev motoru pres cerpadlo v chladicim systemu - http://docs.wixstatic.com/ugd/3c1b62_43 ... b6a402.pdf
4) el. predehrev pres mraz. zatku http://docs.wixstatic.com/ugd/3c1b62_d0 ... 3a8a8b.pdf
5) el. predehrev olej. vany - http://www.mynetcar.eu/my-net-car/eshop ... -Wolverine

co byste zvolili vy a proc?

zkusim se trochu rozepsat o jednotlivych moznostech.
1) Bylo by asi idealnim resenim pokud by to z konstrukcniho hlediska motoru nevadilo. Tady mam trochu pochyby, protoze jsem v mnoha diskuzich a od mnoha lidi cetl, ze dnesni motory maji na volnobeh temer nedostatecne mazani, proto neni dobre je nechavat dlouho nastartovane ve volnobeznych otackach a pokud si dobre pamatuju, cetl jsem o tom i zminku v uzivatelskem manualu.
2) Ma obrovskou vyhodu v tom, ze neni zavisle na el. pripojce, ale bere palivo primo z nadrze. Coz na druhou stranu prinasi komplikace pri montazi a proti hovori taky cena, ktera je 20000+.
3) Toto primarne ohriva vodu - takze by trvalo dlouho nez by to ohralo olej, o ktery mi jde predevsim.
4) Nejsou univerzalni a nevim jestli se pro GDi delaji a vzhledem k tomu, ze to ohriva blok motoru, nejsem si jisty jak dlouho bude trvat nez to ohreje olej.
5) Se jevi jako zajimave reseni v pripade, ze bych to prilepil zespod na olej. vanu a mohl bych docilit kyzeneho efektu - ohreje to olej a trochu blok motoru. Vodu uplne neresim, protoze ta se mi zahreje do 2min jizdy.

Taky v souvislosti s celym resenim si rikam, ze by me zajimalo jak rychle se olej normalni jizdou zahreje a jak dlouho to trva na volnobeh. Coz je u GDi trochu slozitejsi zjistit, protoze GDi nema cidlo teploty oleje, takze vymyslim, jak to zmerit. Jestli ma vyznam merit teplotu olej. vany zvenci nebo je potreba nejakym zpusobem propasovat cislo az do oleje ve vane.


Pozn. bokem: Mam v planu zkratit casovy interval vymeny oleje na 6m.

Re: Dlouhodoby provoz na kratke trasy 1.6GDI

Napsal: 02 bře 2018, 11:46
od mikodim
Má zmysel toto riesiť? GDi nemá filter častic a teda kratke trasy by nemali byt ziadny problem. Skrátit vymenu oleja napr. na kazdych 8 až 10tis km a auticko bude bez problemov fungovat..

Re: Dlouhodoby provoz na kratke trasy 1.6GDI

Napsal: 02 bře 2018, 11:50
od Hardcam
Vubec bych se timhle nezabyval, max pridaval aditiva.

Re: Dlouhodoby provoz na kratke trasy 1.6GDI

Napsal: 02 bře 2018, 13:03
od motorol
Webasto bych vynechal- většinou píšou, ze jízda po vyhráli má trvat min tak dlouho jako to vyhrejvani- jinak to dlouhodobě nedá baterka ... jinak v létě se to zahřeje v pohodě... a v zimě pokud se tomu dá občas delší jízda tak taky v pohodě. Bastelnim vyhrejvatek max prijdes o záruku.

Re: Dlouhodoby provoz na kratke trasy 1.6GDI

Napsal: 02 bře 2018, 13:29
od jjenda
Řešení: Mikodim + Hardcam a občas bych mrknul na baterku jestli se stačí dobít.

Re: Dlouhodoby provoz na kratke trasy 1.6GDI

Napsal: 02 bře 2018, 13:42
od mikodim
Ja s CRDi !!! niekedy aj cely tyzden jazdim len 1km do prace rano, potom na obed domov a zase spet . Cize 4 aj 5 startov denne../niekedy aj viac/ Vikendy cca 200km, a za 5 rokov com mam :hyu: som bateriu 1x nabijal aj to len preventivne.. a po merani asi pred mesiacom je baterka OK.. Ale v jeho pripade je podla mna menej narocne raz za mesiac preventivne nabijat baterku , ako riesit komplikovanejesi ohrev atd..

Re: Dlouhodoby provoz na kratke trasy 1.6GDI

Napsal: 02 bře 2018, 13:43
od ulthar
Do auta liju jenom Vervu100, ktera pokud si dobre pamatuju obsahuje VIF.
Olej jsem doted menil co rok pri najezdu cca 10k km, ted mam v planu zkratit interval na 6 mes, tzn. cca 5k km.
Vzhledem k tomu, ze na tyto kratke trasy jsem doted pouzival starickou felicii, jsem navyknuty baterku tak jedou mesicne svihnout na nabijecku.

A prave uvazuju jestli ma smysl dodatecne investovat do nejakeho vyhrivani oleje prave abych snizil opotrebeni castymi studenymi starty.

Autem samozrejme budu jezdit i delsi useky, krome techto kratkych jizd, ale zatim to vypada, ze tyto kratke jizdy budou prevazovat.

Re: Dlouhodoby provoz na kratke trasy 1.6GDI

Napsal: 02 bře 2018, 13:48
od mikodim
Dnesne oleje zabezpecuju dostatocne mazanie jak za studena tak za tepla, takze ak sa studený motor nejak nevytaca a nepodtaca nic sa mu nestane.. Dlhsie trasy dobijú bateriu takze ani toho by som sa nebal.. a hodit obcas baterku na nabijacku nieje ziadny problem..

Re: Dlouhodoby provoz na kratke trasy 1.6GDI

Napsal: 03 bře 2018, 07:53
od Axel.Foley
ulthar: Dovolím si poznámku k webastu - známý poptával nezávislé topení do Tucsona 1,7CRDi (taky jsem o něm uvažoval), nabídnuta cena včetně montáže "lidových" 50.000,- Kč. Takže za mně ne.

Souhlasím s mikodim-em a Hardem, nemá význam řešit. Netlač na pilu se studeným motorem, častěji vyměň olej, občas projeď delší trasu. Mělo by to být ok.

Re: Dlouhodoby provoz na kratke trasy 1.6GDI

Napsal: 03 bře 2018, 11:26
od shawt
A ja bych jeste dodal, az se motor zahreje, tak tlac na pilu, klidne k 6000 otacek, je at se ten karbon vypali =D>

Re: Dlouhodoby provoz na kratke trasy 1.6GDI

Napsal: 03 bře 2018, 14:49
od ulthar
shawt píše:A ja bych jeste dodal, az se motor zahreje, tak tlac na pilu, klidne k 6000 otacek, je at se ten karbon vypali =D>
hehe, shawte neboj, skoro omezovac muj otackomer potkava celkem pravidelne :-)

btw. kdyz uz jsme u tech otacek... mel jsem tedka pujcenou mazdu 6 s 2.5l benzin atmo v automatu a pri 50 tempomatovych ten motor tocil jenom 1100 ot! coz me tak vede k zamysleni jestli pri jizde ustalenou rychlosti po rovince pro muj motor je v pohode pokud bych ho nechal brumlat pod 2000ot. (typicky pri 50kmh misto 4.st mit zarazeno 5. nebo dokonce 6.)
Obecne pod 2000 ot. nejdu, protoze jsem nauceny ze starych slabych benzinu, kde ten motor nemel dostatecny vykon a ten motor se trapil.

Re: Dlouhodoby provoz na kratke trasy 1.6GDI

Napsal: 03 bře 2018, 14:54
od Mirus30
Na petku jet 50km/h neni pro GDI sebemensi problem....

Re: Dlouhodoby provoz na kratke trasy 1.6GDI

Napsal: 03 bře 2018, 15:02
od ulthar
koukam tedka na graf prubehu vykonu a pri
4. stupni:
2000 rpm: 131 Nm / 96.6 lb-ft / 27.4 kW / 37.3 PS / 36.8 hp
5. st.
1600 rpm: 117 Nm / 86.3 lb-ft / 19.6 kW / 26.7 PS / 26.3 hp

coz by teoreticky na 5. mohlo byt jeste v pohode. Akorat si rikam, jestli uz to pro ten motor neni dost nizko, aby to nekarbonovalo. Asi budu muset nekdy napichnout OBD a zjistit zatizeni motoru na ruzne stupne pri 50kmh :-)

Re: Dlouhodoby provoz na kratke trasy 1.6GDI

Napsal: 03 bře 2018, 15:21
od Axel.Foley
Pro 50 km/hod. doporučuji 4ku. Jsem naučený, že raději o něco vyšší otáčky než podtáčení.

Re: Dlouhodoby provoz na kratke trasy 1.6GDI

Napsal: 03 bře 2018, 15:49
od harvi
Naco to podtacat...palivo sa realne neusetri, dynamika nikde.. pri naznaku kopca aj tak treba radit.