Dlouhodoby provoz na kratke trasy 1.6GDI
Napsal: 02 bře 2018, 10:56
Tak to tak vypada, ze budu donucen jezdit celkem casto jezdit kratke trasy - cca 5km.
Proto ted premyslim, jak autu a hlavne motoru ulehcit.
Nejvetsi ulehceni vidim v tom, ze nejakym zpusobem zahreju motor (hlavne olej).
Protoze budu jezdit v predem znamych casovych intervalech a auto mam v garazi pripada v uvahu i nejaky el. predehrev.
V soucasne dobe uvazuju nad nekolika moznostma:
1) nastartovat motor a chvili to nechat klepat na volnobeh - tzn koupit nejake zarizeni, ktere bude schopne dalkove nastartovat motor (napriklad: http://www.bluetuning.cz/autoalarmy/aut ... 870_as.htm
2) webasto
3) el. predehrev motoru pres cerpadlo v chladicim systemu - http://docs.wixstatic.com/ugd/3c1b62_43 ... b6a402.pdf
4) el. predehrev pres mraz. zatku http://docs.wixstatic.com/ugd/3c1b62_d0 ... 3a8a8b.pdf
5) el. predehrev olej. vany - http://www.mynetcar.eu/my-net-car/eshop ... -Wolverine
co byste zvolili vy a proc?
zkusim se trochu rozepsat o jednotlivych moznostech.
1) Bylo by asi idealnim resenim pokud by to z konstrukcniho hlediska motoru nevadilo. Tady mam trochu pochyby, protoze jsem v mnoha diskuzich a od mnoha lidi cetl, ze dnesni motory maji na volnobeh temer nedostatecne mazani, proto neni dobre je nechavat dlouho nastartovane ve volnobeznych otackach a pokud si dobre pamatuju, cetl jsem o tom i zminku v uzivatelskem manualu.
2) Ma obrovskou vyhodu v tom, ze neni zavisle na el. pripojce, ale bere palivo primo z nadrze. Coz na druhou stranu prinasi komplikace pri montazi a proti hovori taky cena, ktera je 20000+.
3) Toto primarne ohriva vodu - takze by trvalo dlouho nez by to ohralo olej, o ktery mi jde predevsim.
4) Nejsou univerzalni a nevim jestli se pro GDi delaji a vzhledem k tomu, ze to ohriva blok motoru, nejsem si jisty jak dlouho bude trvat nez to ohreje olej.
5) Se jevi jako zajimave reseni v pripade, ze bych to prilepil zespod na olej. vanu a mohl bych docilit kyzeneho efektu - ohreje to olej a trochu blok motoru. Vodu uplne neresim, protoze ta se mi zahreje do 2min jizdy.
Taky v souvislosti s celym resenim si rikam, ze by me zajimalo jak rychle se olej normalni jizdou zahreje a jak dlouho to trva na volnobeh. Coz je u GDi trochu slozitejsi zjistit, protoze GDi nema cidlo teploty oleje, takze vymyslim, jak to zmerit. Jestli ma vyznam merit teplotu olej. vany zvenci nebo je potreba nejakym zpusobem propasovat cislo az do oleje ve vane.
Pozn. bokem: Mam v planu zkratit casovy interval vymeny oleje na 6m.
Proto ted premyslim, jak autu a hlavne motoru ulehcit.
Nejvetsi ulehceni vidim v tom, ze nejakym zpusobem zahreju motor (hlavne olej).
Protoze budu jezdit v predem znamych casovych intervalech a auto mam v garazi pripada v uvahu i nejaky el. predehrev.
V soucasne dobe uvazuju nad nekolika moznostma:
1) nastartovat motor a chvili to nechat klepat na volnobeh - tzn koupit nejake zarizeni, ktere bude schopne dalkove nastartovat motor (napriklad: http://www.bluetuning.cz/autoalarmy/aut ... 870_as.htm
2) webasto
3) el. predehrev motoru pres cerpadlo v chladicim systemu - http://docs.wixstatic.com/ugd/3c1b62_43 ... b6a402.pdf
4) el. predehrev pres mraz. zatku http://docs.wixstatic.com/ugd/3c1b62_d0 ... 3a8a8b.pdf
5) el. predehrev olej. vany - http://www.mynetcar.eu/my-net-car/eshop ... -Wolverine
co byste zvolili vy a proc?
zkusim se trochu rozepsat o jednotlivych moznostech.
1) Bylo by asi idealnim resenim pokud by to z konstrukcniho hlediska motoru nevadilo. Tady mam trochu pochyby, protoze jsem v mnoha diskuzich a od mnoha lidi cetl, ze dnesni motory maji na volnobeh temer nedostatecne mazani, proto neni dobre je nechavat dlouho nastartovane ve volnobeznych otackach a pokud si dobre pamatuju, cetl jsem o tom i zminku v uzivatelskem manualu.
2) Ma obrovskou vyhodu v tom, ze neni zavisle na el. pripojce, ale bere palivo primo z nadrze. Coz na druhou stranu prinasi komplikace pri montazi a proti hovori taky cena, ktera je 20000+.
3) Toto primarne ohriva vodu - takze by trvalo dlouho nez by to ohralo olej, o ktery mi jde predevsim.
4) Nejsou univerzalni a nevim jestli se pro GDi delaji a vzhledem k tomu, ze to ohriva blok motoru, nejsem si jisty jak dlouho bude trvat nez to ohreje olej.
5) Se jevi jako zajimave reseni v pripade, ze bych to prilepil zespod na olej. vanu a mohl bych docilit kyzeneho efektu - ohreje to olej a trochu blok motoru. Vodu uplne neresim, protoze ta se mi zahreje do 2min jizdy.
Taky v souvislosti s celym resenim si rikam, ze by me zajimalo jak rychle se olej normalni jizdou zahreje a jak dlouho to trva na volnobeh. Coz je u GDi trochu slozitejsi zjistit, protoze GDi nema cidlo teploty oleje, takze vymyslim, jak to zmerit. Jestli ma vyznam merit teplotu olej. vany zvenci nebo je potreba nejakym zpusobem propasovat cislo az do oleje ve vane.
Pozn. bokem: Mam v planu zkratit casovy interval vymeny oleje na 6m.