Stránka 1 z 1

Tempomat 1,6 T-GDI 4x4

Napsal: 19 bře 2018, 17:34
od Denda
Pěkný den všem na tomto fóru :-). Jsem zde sice nováček, a zaregistroval jsem se jako majitel nového Tucsonu - vlastně již starého, protože má 4 měsíce :-). Rád bych s majiteli stejné motorizace (a možná i motorizace 1,6 GDI?) zkonzultoval problém s tempomatem, který jsem "reklamoval" a následně požádal o vyjádření společnost Hyundai. Budu citovat z mého e-mailu pro Hyundai:

Při běžném provozu se mi stalo, že při při jízdě, kdy automobil "dojíždí" z nějaké vyšší rychlosti s vyřazenou rychlostí a řidič, aniž by si to uvědomil, zmáčkne (při zapnutém tempomatu) tlačítko SET-, dojde k vytočení motoru do maximálních otáček. Při návštěvě servisu a reklamaci jsem zjistil, že dieselové motorizace tento "problém" nemají. Nejsem žádný začátečník, a takovou reakci jiného auta jsme nikdy v minulosti nezaznamenal. Odkaz, že je v návodu na str. 5-117 a 5-122 uvedeno, že nemá dojít při jízdě k vyřazení rychlosti "bez vyšlápnutí spojky" je v tomto případě irelevantní, i když se systém zachová v konečném důsledku stejně. Já jsem uvedený problém zaznamenal v okamžiku, kdy jsem to naprosto nečekal a jen okamžité vymáčknutí spojky zabránilo aktivaci omezovače otáček. Proto se ptám, kdo bude zodpovědný za poškození motoru, který není zahřátý na provozní teplotu a bude náhle vytočený do maximálních otáček?? Tady žádný odkaz na návod k obsluze nepomůže, protože jako dodavatel, nebo výrobce máte - ve vlastním zájmu, povinnost nepřipustit, aby k takové situaci vůbec došlo!

A po delší době jsem se dočkal odpovědi:

...děkujeme za Vaši zprávu a za podanou informaci. Vámi uvedenou skutečnost jsme ihned prověřili v rámci několika zkušebních jízd a Vámi uváděný jev se nám podařilo zaznamenat.

Tento projev jsme konzultovali mimo jiné i s výrobním závodem, který nám nicméně potvrdil, že se nejedná o závadu vozidla. Dále nám bylo potvrzeno, že se nejedná o nestandartní projev, ale pouze o nestandartní zacházení s vozidlem ze strany uživatele, které není plně v souladu s uživatelským návodem.

V Návodu k obsluze je popsáno, jak správně zacházet s vozidlem, které je vybaveno zařízením sloužícím k udržování nastavené rychlosti vozidla. Postup, který uvádíte, je velmi nestandartní a proto Vám doporučujeme, abyste zmíněného systému tímto způsobem nevyužíval, jinak může dojít k jeho poškození v důsledku špatného zacházení.

Závěrem uvádíme, že u dnešních moderních benzínových motorů se nedoporučuje jezdit s vyřazeným rychlostním stupněm. Když nemáte zařazený rychlostní stupeň a jedete s vozidlem, tak dochází k tomu, že vozidlo je provozováno v bohaté zápalné směsi a zvyšuje se tím i spotřeba vozidla. Proto se u dnešních vozidel s novými benzínovými motory doporučuje jezdit vždy se zařazeným rychlostním stupněm. Při vyřazeném rychlostním stupni už vůbec nemůže být využit výše zmíněný systém pro udržování nastavené rychlosti, který se i tak pokouší rychlost udržet.

Věříme, že naše vysvětlení přijmete s pochopením a k uváděnému jevu nebude v rámci standartního používání uvedeného systému při provozu vozidla docházet.

S přáním hezkého dne...

Mno..., takže se přiznám, že mne to vyjádření poněkud dostalo, a ač je Tucson z mého pohledu zdařilé auto (proto jsem si jej koupil :-) ), tak mne zajímá, co si o tom myslíte Vy?

Díky za reakci.

Re: Tempomat 1,6 T-GDI 4x4

Napsal: 19 bře 2018, 20:52
od Richard555
No , dle mého se jedná o zvláštní souhru náhodných neobvyklých příkazů, tempomat ani žádný další jízdní asistent není "blbuvzdorný" jen dělá to co má (někdy taky ne) .

Vem to logicky.... jedeš... máš vyřazeno.... tempomat je připravený..... v okamžiku kdy omylem nebo náhodou zmáčkneš SET nebo REC tempomat zareaguje a přidá plyn, aby se buď vrátil na původní rychlost, nebo přidá plyn aby udržel tu nastavenou, ale kvalt tam není, tedy to začne řvát a omezovač zamezí přetočení motoru.

Udělá úplně to samý, jako když ty zapomeneš, že plachtíš z kopce na N a chceš třeba předjíždět - přidáš a než si uvědomíš chybu je tam omezovač :-k

Ukončil bych to citátem z filmu Jáchyme hoď ho do stroje : Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let. Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
:wink:

Re: Tempomat 1,6 T-GDI 4x4

Napsal: 19 bře 2018, 21:43
od kolicek
Rad bych videl kdo ten temponat programoval ](*,) ](*,) ](*,) nesmyslne chovani, chybejici ukazatel nastaveni na budicich atd.

Re: Tempomat 1,6 T-GDI 4x4

Napsal: 22 bře 2018, 19:23
od Chasnik
Denda: ten neutrál vyřazuješ se spojkou nebo natvrdo?

Re: Tempomat 1,6 T-GDI 4x4

Napsal: 25 bře 2018, 21:57
od Axel.Foley
kolicek píše:Rad bych videl kdo ten temponat programoval ](*,) ](*,) ](*,) nesmyslne chovani, chybejici ukazatel nastaveni na budicich atd.
Proč jsi si to auto teda kupoval? :mrgreen:

Re: Tempomat 1,6 T-GDI 4x4

Napsal: 26 bře 2018, 16:20
od Denda
Chasnik píše:Denda: ten neutrál vyřazuješ se spojkou nebo natvrdo?
Ten neutrál vyřadím samozřejmě se spojkou. Jak jsem popsal výše - dojíždíš třeba na dálnici na omezení rychlosti - z vyšší rychlosti vyřadíš se spojkou, necháš samovolně snížit rychlost auta, a pak zmáčneš "set-" aniž si uvědomíš, že tam ta rychlost není zařazena a otáčky motoru vyletí nahoru. Vymáčknutím spojky to zrušíš. Zkrátka ta funkce "nesmí" jít v neutrálu zapnout! Stejně jako nejde zapnout u vznětového motoru u Tucsonu - což je ověřeno, takže tvrzení spol. Hyundai, že je to "vlastnost" auta je nesmysl. Pak by to měla dělat všechna, ne? Ostatně v servisu na to taky koukali, že to není normální. A zajímaly by mne postřehy ostatních, jak motorů 1,6 GDI bez turba, a také u obou benzínových motorizací dvojkolek? Díky.

Re: Tempomat 1,6 T-GDI 4x4

Napsal: 26 bře 2018, 19:37
od kolicek
Axel.Foley píše:
kolicek píše:Rad bych videl kdo ten temponat programoval ](*,) ](*,) ](*,) nesmyslne chovani, chybejici ukazatel nastaveni na budicich atd.
Proč jsi si to auto teda kupoval? :mrgreen:
Kdybych to vedel tak bych do toho nesel :wink: :wink: :wink: