Tempomat 1,6 T-GDI 4x4
Napsal: 19 bře 2018, 17:34
Pěkný den všem na tomto fóru . Jsem zde sice nováček, a zaregistroval jsem se jako majitel nového Tucsonu - vlastně již starého, protože má 4 měsíce . Rád bych s majiteli stejné motorizace (a možná i motorizace 1,6 GDI?) zkonzultoval problém s tempomatem, který jsem "reklamoval" a následně požádal o vyjádření společnost Hyundai. Budu citovat z mého e-mailu pro Hyundai:
Při běžném provozu se mi stalo, že při při jízdě, kdy automobil "dojíždí" z nějaké vyšší rychlosti s vyřazenou rychlostí a řidič, aniž by si to uvědomil, zmáčkne (při zapnutém tempomatu) tlačítko SET-, dojde k vytočení motoru do maximálních otáček. Při návštěvě servisu a reklamaci jsem zjistil, že dieselové motorizace tento "problém" nemají. Nejsem žádný začátečník, a takovou reakci jiného auta jsme nikdy v minulosti nezaznamenal. Odkaz, že je v návodu na str. 5-117 a 5-122 uvedeno, že nemá dojít při jízdě k vyřazení rychlosti "bez vyšlápnutí spojky" je v tomto případě irelevantní, i když se systém zachová v konečném důsledku stejně. Já jsem uvedený problém zaznamenal v okamžiku, kdy jsem to naprosto nečekal a jen okamžité vymáčknutí spojky zabránilo aktivaci omezovače otáček. Proto se ptám, kdo bude zodpovědný za poškození motoru, který není zahřátý na provozní teplotu a bude náhle vytočený do maximálních otáček?? Tady žádný odkaz na návod k obsluze nepomůže, protože jako dodavatel, nebo výrobce máte - ve vlastním zájmu, povinnost nepřipustit, aby k takové situaci vůbec došlo!
A po delší době jsem se dočkal odpovědi:
...děkujeme za Vaši zprávu a za podanou informaci. Vámi uvedenou skutečnost jsme ihned prověřili v rámci několika zkušebních jízd a Vámi uváděný jev se nám podařilo zaznamenat.
Tento projev jsme konzultovali mimo jiné i s výrobním závodem, který nám nicméně potvrdil, že se nejedná o závadu vozidla. Dále nám bylo potvrzeno, že se nejedná o nestandartní projev, ale pouze o nestandartní zacházení s vozidlem ze strany uživatele, které není plně v souladu s uživatelským návodem.
V Návodu k obsluze je popsáno, jak správně zacházet s vozidlem, které je vybaveno zařízením sloužícím k udržování nastavené rychlosti vozidla. Postup, který uvádíte, je velmi nestandartní a proto Vám doporučujeme, abyste zmíněného systému tímto způsobem nevyužíval, jinak může dojít k jeho poškození v důsledku špatného zacházení.
Závěrem uvádíme, že u dnešních moderních benzínových motorů se nedoporučuje jezdit s vyřazeným rychlostním stupněm. Když nemáte zařazený rychlostní stupeň a jedete s vozidlem, tak dochází k tomu, že vozidlo je provozováno v bohaté zápalné směsi a zvyšuje se tím i spotřeba vozidla. Proto se u dnešních vozidel s novými benzínovými motory doporučuje jezdit vždy se zařazeným rychlostním stupněm. Při vyřazeném rychlostním stupni už vůbec nemůže být využit výše zmíněný systém pro udržování nastavené rychlosti, který se i tak pokouší rychlost udržet.
Věříme, že naše vysvětlení přijmete s pochopením a k uváděnému jevu nebude v rámci standartního používání uvedeného systému při provozu vozidla docházet.
S přáním hezkého dne...
Mno..., takže se přiznám, že mne to vyjádření poněkud dostalo, a ač je Tucson z mého pohledu zdařilé auto (proto jsem si jej koupil ), tak mne zajímá, co si o tom myslíte Vy?
Díky za reakci.
Při běžném provozu se mi stalo, že při při jízdě, kdy automobil "dojíždí" z nějaké vyšší rychlosti s vyřazenou rychlostí a řidič, aniž by si to uvědomil, zmáčkne (při zapnutém tempomatu) tlačítko SET-, dojde k vytočení motoru do maximálních otáček. Při návštěvě servisu a reklamaci jsem zjistil, že dieselové motorizace tento "problém" nemají. Nejsem žádný začátečník, a takovou reakci jiného auta jsme nikdy v minulosti nezaznamenal. Odkaz, že je v návodu na str. 5-117 a 5-122 uvedeno, že nemá dojít při jízdě k vyřazení rychlosti "bez vyšlápnutí spojky" je v tomto případě irelevantní, i když se systém zachová v konečném důsledku stejně. Já jsem uvedený problém zaznamenal v okamžiku, kdy jsem to naprosto nečekal a jen okamžité vymáčknutí spojky zabránilo aktivaci omezovače otáček. Proto se ptám, kdo bude zodpovědný za poškození motoru, který není zahřátý na provozní teplotu a bude náhle vytočený do maximálních otáček?? Tady žádný odkaz na návod k obsluze nepomůže, protože jako dodavatel, nebo výrobce máte - ve vlastním zájmu, povinnost nepřipustit, aby k takové situaci vůbec došlo!
A po delší době jsem se dočkal odpovědi:
...děkujeme za Vaši zprávu a za podanou informaci. Vámi uvedenou skutečnost jsme ihned prověřili v rámci několika zkušebních jízd a Vámi uváděný jev se nám podařilo zaznamenat.
Tento projev jsme konzultovali mimo jiné i s výrobním závodem, který nám nicméně potvrdil, že se nejedná o závadu vozidla. Dále nám bylo potvrzeno, že se nejedná o nestandartní projev, ale pouze o nestandartní zacházení s vozidlem ze strany uživatele, které není plně v souladu s uživatelským návodem.
V Návodu k obsluze je popsáno, jak správně zacházet s vozidlem, které je vybaveno zařízením sloužícím k udržování nastavené rychlosti vozidla. Postup, který uvádíte, je velmi nestandartní a proto Vám doporučujeme, abyste zmíněného systému tímto způsobem nevyužíval, jinak může dojít k jeho poškození v důsledku špatného zacházení.
Závěrem uvádíme, že u dnešních moderních benzínových motorů se nedoporučuje jezdit s vyřazeným rychlostním stupněm. Když nemáte zařazený rychlostní stupeň a jedete s vozidlem, tak dochází k tomu, že vozidlo je provozováno v bohaté zápalné směsi a zvyšuje se tím i spotřeba vozidla. Proto se u dnešních vozidel s novými benzínovými motory doporučuje jezdit vždy se zařazeným rychlostním stupněm. Při vyřazeném rychlostním stupni už vůbec nemůže být využit výše zmíněný systém pro udržování nastavené rychlosti, který se i tak pokouší rychlost udržet.
Věříme, že naše vysvětlení přijmete s pochopením a k uváděnému jevu nebude v rámci standartního používání uvedeného systému při provozu vozidla docházet.
S přáním hezkého dne...
Mno..., takže se přiznám, že mne to vyjádření poněkud dostalo, a ač je Tucson z mého pohledu zdařilé auto (proto jsem si jej koupil ), tak mne zajímá, co si o tom myslíte Vy?
Díky za reakci.