Zdravím,
Kdysi hodně dávno jsme v rodině měli Hyundai a bylo to dobrý a spolehlivý auto. Teď jsem si na tu značku vzpomněl a chtěl bych se k ní možná vrátit. Momentálně mám BMW e46, naftovej 2 litr, ale už z něj nějak vyrůstám a chtěl bych něco co je trošku větší, má na naše silnice trošku měkčí podvozek, ale při tom je spolehlivý, levný a nenáročný na údržbu jako je moje e46.
Nedávno jsem šel po ulici a zalíbila se mi Hyundai Sonata, něco jsem o ní četl na internetu a celkem se mi zdá že je to solidní auto.
Hledal bych něco kolem 100 - 150,000 kč, mezi rokama 2005 a 2008 a benzín aby tam nebyli žádný drahý čerpadla, dvou hmotový setrvačníky atd...
Začneme z nejdůležitějšího:
- Jaký motor je v tomhle autě nejlepší?
- Kolik baští na 100km po městě / dálnici? Jaký jsou náklady na jeho provoz?
- Co je v tom motoru třeba pravidelně dělat a kolik to stojí?
- Kolik km ten motor najede?
- Jsou v tom motoru nějaký známý závady / náchylnosti k poruše který se časem projeví?
- Je ten motor vhodnej na opravovaní svépomocí?
Převodovka:
- Jak spolehlivý jsou v těhle autech převodovky? Je lepší manuál nebo automat?
- Kolik km najedou?
- Jsou v nich nějaký známý závady / náchylnosti k poruše který se časem projeví?
Podvozek:
- Je podvozek u Sonaty vhodnej na naše silnice?
- Kolik stojí jeho údržba, a co nejčastěji odchází?
Karoserie:
- Jak dobrý karoserie má Hyundai? Rezne to? Loupe se lak?
Výbava:
Nejsem moc náročnej, chci aby to mělo tempomat, vyhřívaný zrcátka, všechny 4 elektrický okna, rádio. Bylo by dobrý mýt elektricky sklápěcí a zrcátka, vyhřívaný sedačky a automaticky zatmavující zpětný zrdcátko. S jakým balíkem by bylo dobrý shánět auto (jako má škodova Elegance atd...)?
Celkově:
- Jaký jsou roční náklady na tohle auto?
- Jsou na to drahý díly? Je těžký najít dílý?
- Kolik stojí pěknej kus? S jakým nájezdem mám hledat?
- Kde je nejlepší místo kde tyhle auta sehnat?
- Kolik km tyhle auta najedou?
- Jak jste s tím spokojený vy?
Díky
Koupě Sonata 2005+
Moderátoři: Farrael, Lantra Luke, Moderátoři
- Reklama
Re: Koupě Sonata 2005+
Ahoj,
sonatu NF mám mimo jiné doma, momentálně s ní jezdí manželka, kupováno cca před pěti lety, najeto mělo kolem 170 tisíc. Momentálně jí táhne na 290, myslím, že za pět let a 120tisíc kilometrů pár poznatků o které se můžu podělit mám. Jedná se tedy o 2,4 r.v. 2005 (to je ale datum uvedení do provozu, spousta z těchto ročníků je z tzv. předprodukce a fakticky jsou vyrobené v roce 2004) Moje poznatky se tedy vztahují k výše uvedenému, neber to jako gró, spíš jako zkušenosti jednoho konkrétního uživatele.
"Hledal bych něco kolem 100 - 150,000 kč, mezi rokama 2005 a 2008 a benzín aby tam nebyli žádný drahý čerpadla, dvou hmotový setrvačníky atd..."
Asi tě zklamu, ale zrovna 2,4 dvouhmotu má. Nám třeba pořád drží, ale když jsem měnil spojkový ložisko, chtěl jsem udělat spojku komplet a ta cena...?! To nechceš Někdy v roce myslím 2006 se ale tenhle model láme, a jsou na něj dostupnější některé díly. Z mého pohledu bych tedy vybíral od roku 2007.
- Jaký motor je v tomhle autě nejlepší?
zkušenosti mám pouze s 2,4 118kw - jestli je nejlepší nevím, ale jezdit se s tím dá pěkně.
- Kolik baští na 100km po městě / dálnici? Jaký jsou náklady na jeho provoz?
od začátku mám předěláno na LPG (což se nedoporučuje ). Nejsem úplně typ, co by si vedl evidenci spotřeby, ale střeleno od boku pravýho mýho, baští kolem 11 litrů plynu/100. Tím ale neříkám, že by se s tím nedalo jezdit za 8, nebo naopak za 15...
- Co je v tom motoru třeba pravidelně dělat a kolik to stojí?
těhle motorů je spousta na prodej zadřených.... Proč ti nepovím, ze začátku výroby = předprodukce jsem se dočetl, že mají nějaký špatný kanálky, čili to špatně maže a když se dostaneš s olejem pod půlku, nekompromisně se zadře. Jinde zase píšou, že za to může olejový čerpadlo... No... prostě měním olej po deseti tisících a každých cca 2,5 tisíce se podívám na měrku a doleju. Trochu si vezme, za těch 10tis od výměny k výměně dolejvám cca litr. Čili kdybych mohl poradit, hned po koupi udělat rozvody, včetně řetízku olej čerpadla, nebo co to je a pravidelně měnit olej. Každopádně radit se mi to radí, ale my jezdíme na rozvody původní......
- Kolik km ten motor najede?
Těžko říct, jak už jsem psal, za chvíli oslavíme 300tisíc a nezdá se že by motor mlel z posledního
- Jsou v tom motoru nějaký známý závady / náchylnosti k poruše který se časem projeví?
tak hlavně to mazání, nejsem jediný který řešil spojku klimatizace. Projdi si tadý chlívek se sonatama a možná se dozvíš o něco víc. Moc nás tady ale není....
- Je ten motor vhodnej na opravovaní svépomocí?
to asi záleží na tom, kolik té své pomoci zvládneš. Ale vzhledem k tomu, že mi to udržuje klučina s obyčejnou garáží a jámou, tak myslím, že zdatný jedinec na tom autě zvládne dost.
Převodovka:
- Jak spolehlivý jsou v těhle autech převodovky? Je lepší manuál nebo automat?
neumím odpovědět, máme manuál a stále řadí. Jak už jsem ale psal, sem tam tu někdo řešil dvouhmotu a na ten ročník 2005 je originál darda a druhovýroba nejni. Každopádně by šlo asi jít cestou repase, jestli si dobře vzpomínám, mělo by to koštovat kolem 15tis.
- Kolik km najedou?
minimálně 290tisíc zdá se
- Jsou v nich nějaký známý závady / náchylnosti k poruše který se časem projeví?
těžko říct... asi ta dvouhmota možná, někdy, někomu, časem....
Podvozek:
- Je podvozek u Sonaty vhodnej na naše silnice?
podle mě vhodnější než např. oktávka. Auto je to měkčí, spíš na pohodu, než na závodění. Při razantní jízdě spíš narazíš na limity podvozku, než na výkon motoru. Celkově to auto není závoďák, ale to už asi při pohledu na něj lze předpokládat. Tím nechci říct, že se s tím nedá jezdit svižně, to jako ani náhodou.
- Kolik stojí jeho údržba, a co nejčastěji odchází?
Myslím, že na nic konkrétního netrpí.... ve 250 tisících jsem dělal přední nápravu, ale jelikož jsem puntíčkář a nemám rád řešení věcí napůl, ačkoliv byl v kelu jeden silentblok, nechal jsem udělat předek komplet, včetně čepů. Čili oprava mohla vyjít na cca 300 + práce v druhovýrobě, 600 + práci v originálu, já do toho vrazil cca desítku. Ale mám to komplet a v originálu.
Karoserie:
- Jak dobrý karoserie má Hyundai? Rezne to? Loupe se lak?
Jako všechny hyundaie z tohodle období trpí na zadní lemy... Oprava je možná jenom za účasti šikovného karosáře, musí si lemy vymodelovat, jako ND nekoupíš. Nebo alespoň co já vím tak nee. Kromě lemů bych ale řekl, že to je průměrný auto co se koroze týče. Díky zadřeným motorům je ale spousta náhradních dílů na vrakovištích
Výbava:
Nejsem moc náročnej, chci aby to mělo tempomat, vyhřívaný zrcátka, všechny 4 elektrický okna, rádio. Bylo by dobrý mýt elektricky sklápěcí a zrcátka, vyhřívaný sedačky a automaticky zatmavující zpětný zrdcátko. S jakým balíkem by bylo dobrý shánět auto (jako má škodova Elegance atd...)?
V ČR se prodávaly co já vím dvě verze, dynamic a elegance. Volil bych (a mám) eleganci. Oproti dynamicu má navíc ESP, jiný čalounění sedaček, automatickou klimatizaci (podle toho jí taky poznáš relativně rychle z fotek), tempomat a to je asi všechno co mě napadá. Všechno z tebou uvedeného má výbava elegance, kromě elektrického sklápění zrcátek. Jak už jsem psal, vycházím z prodeje v ČR... Dotažený kusy můžou mít ty výbavy poskládaný trošku jinak.
Celkově:
- Jaký jsou roční náklady na tohle auto? neumím odpovědět...
- Jsou na to drahý díly? Je těžký najít dílý? myslím že jsou ve většině případů srovnatelné s konkurencí. Zatím jsem sehnal všechno, spousta je toho z druhovýroby, originál do dvou dnů na prodejně. Každopádně originální díly to chce kupovat trošku s rozumem, samozřejmě brzdy například jsou v originálu podle mě nesmysl. Homokyneťák se samotnej v originálu neprodává, jenom celá poloosa asi za jedenáct, ale dá se sehnat samotnej neoriginál tuším do dvojky že jsem platil. Naopak, čepy a gumy na podvozek jsem bral originál, u vejfucku myslím taky jiný řešení nebude. Ale to jsem zatím neřešil, je tam komplet původní.
- Kolik stojí pěknej kus? S jakým nájezdem mám hledat? to budeš muset zjistit. Nejlépe s mechanikem a úplně nejvíc nejlepší by bylo, kdyby znal hyundaie. V inzerátech jsou k vidění od 70 tisíc, podle fotek jsou to i pěkný kusy, ale fotka je fotka.... Taky jde o to kolik s tím chceš najezdit, já kupoval sonatu s nájezdem 170 tisíc a neudělal jsem špatně zdá se
- Kde je nejlepší místo kde tyhle auta sehnat? Já měl celkem štestí a poslední tři auta jsem koupil tady. Ale eNeFek tu moc není a nedá se moc předpokládat, že ho tu bude někdo prodávat.
- Kolik km tyhle auta najedou? to budeš muset jít za nějakou věštkyní
- Jak jste s tím spokojený vy?
Já osobně jsem spokojenej velice. Kdybych před rokem nekoupil grandeura, asi bych s ní sbíral kilometry ještě já. Ale chtěl jsem si udělat radost, chtěl jsem automat a chtěl jsem si udělat radost Osobně pokud by se se současnou sonatou něco stalo, myslím si že bych šel hledat a koupil nemlich to samý, protože to auto mám rád a vyhovuje mi. Za trošku péče se ti asi odvděčí, nikdy mě nikde nenechala, není tak okoukaná jako konkurence a myslím že za kilo je to hodně muziky. Osobně bych chtěl r.v. od 2007, 2,4, elegance, nejlépe první majitel, nejlépe se servisní knížkou a nejlépe do těch 170 najeto. Jenže 170 najeto po Praze není jako 170 najeto na cestách do německa. Tam ten nájezd asi záleží na konkrétním posouzení. Kouknul bych jestli nezačínají lemy, popř. bych je nechal hned udělat.
Díky
Rádo se stalo
sonatu NF mám mimo jiné doma, momentálně s ní jezdí manželka, kupováno cca před pěti lety, najeto mělo kolem 170 tisíc. Momentálně jí táhne na 290, myslím, že za pět let a 120tisíc kilometrů pár poznatků o které se můžu podělit mám. Jedná se tedy o 2,4 r.v. 2005 (to je ale datum uvedení do provozu, spousta z těchto ročníků je z tzv. předprodukce a fakticky jsou vyrobené v roce 2004) Moje poznatky se tedy vztahují k výše uvedenému, neber to jako gró, spíš jako zkušenosti jednoho konkrétního uživatele.
"Hledal bych něco kolem 100 - 150,000 kč, mezi rokama 2005 a 2008 a benzín aby tam nebyli žádný drahý čerpadla, dvou hmotový setrvačníky atd..."
Asi tě zklamu, ale zrovna 2,4 dvouhmotu má. Nám třeba pořád drží, ale když jsem měnil spojkový ložisko, chtěl jsem udělat spojku komplet a ta cena...?! To nechceš Někdy v roce myslím 2006 se ale tenhle model láme, a jsou na něj dostupnější některé díly. Z mého pohledu bych tedy vybíral od roku 2007.
- Jaký motor je v tomhle autě nejlepší?
zkušenosti mám pouze s 2,4 118kw - jestli je nejlepší nevím, ale jezdit se s tím dá pěkně.
- Kolik baští na 100km po městě / dálnici? Jaký jsou náklady na jeho provoz?
od začátku mám předěláno na LPG (což se nedoporučuje ). Nejsem úplně typ, co by si vedl evidenci spotřeby, ale střeleno od boku pravýho mýho, baští kolem 11 litrů plynu/100. Tím ale neříkám, že by se s tím nedalo jezdit za 8, nebo naopak za 15...
- Co je v tom motoru třeba pravidelně dělat a kolik to stojí?
těhle motorů je spousta na prodej zadřených.... Proč ti nepovím, ze začátku výroby = předprodukce jsem se dočetl, že mají nějaký špatný kanálky, čili to špatně maže a když se dostaneš s olejem pod půlku, nekompromisně se zadře. Jinde zase píšou, že za to může olejový čerpadlo... No... prostě měním olej po deseti tisících a každých cca 2,5 tisíce se podívám na měrku a doleju. Trochu si vezme, za těch 10tis od výměny k výměně dolejvám cca litr. Čili kdybych mohl poradit, hned po koupi udělat rozvody, včetně řetízku olej čerpadla, nebo co to je a pravidelně měnit olej. Každopádně radit se mi to radí, ale my jezdíme na rozvody původní......
- Kolik km ten motor najede?
Těžko říct, jak už jsem psal, za chvíli oslavíme 300tisíc a nezdá se že by motor mlel z posledního
- Jsou v tom motoru nějaký známý závady / náchylnosti k poruše který se časem projeví?
tak hlavně to mazání, nejsem jediný který řešil spojku klimatizace. Projdi si tadý chlívek se sonatama a možná se dozvíš o něco víc. Moc nás tady ale není....
- Je ten motor vhodnej na opravovaní svépomocí?
to asi záleží na tom, kolik té své pomoci zvládneš. Ale vzhledem k tomu, že mi to udržuje klučina s obyčejnou garáží a jámou, tak myslím, že zdatný jedinec na tom autě zvládne dost.
Převodovka:
- Jak spolehlivý jsou v těhle autech převodovky? Je lepší manuál nebo automat?
neumím odpovědět, máme manuál a stále řadí. Jak už jsem ale psal, sem tam tu někdo řešil dvouhmotu a na ten ročník 2005 je originál darda a druhovýroba nejni. Každopádně by šlo asi jít cestou repase, jestli si dobře vzpomínám, mělo by to koštovat kolem 15tis.
- Kolik km najedou?
minimálně 290tisíc zdá se
- Jsou v nich nějaký známý závady / náchylnosti k poruše který se časem projeví?
těžko říct... asi ta dvouhmota možná, někdy, někomu, časem....
Podvozek:
- Je podvozek u Sonaty vhodnej na naše silnice?
podle mě vhodnější než např. oktávka. Auto je to měkčí, spíš na pohodu, než na závodění. Při razantní jízdě spíš narazíš na limity podvozku, než na výkon motoru. Celkově to auto není závoďák, ale to už asi při pohledu na něj lze předpokládat. Tím nechci říct, že se s tím nedá jezdit svižně, to jako ani náhodou.
- Kolik stojí jeho údržba, a co nejčastěji odchází?
Myslím, že na nic konkrétního netrpí.... ve 250 tisících jsem dělal přední nápravu, ale jelikož jsem puntíčkář a nemám rád řešení věcí napůl, ačkoliv byl v kelu jeden silentblok, nechal jsem udělat předek komplet, včetně čepů. Čili oprava mohla vyjít na cca 300 + práce v druhovýrobě, 600 + práci v originálu, já do toho vrazil cca desítku. Ale mám to komplet a v originálu.
Karoserie:
- Jak dobrý karoserie má Hyundai? Rezne to? Loupe se lak?
Jako všechny hyundaie z tohodle období trpí na zadní lemy... Oprava je možná jenom za účasti šikovného karosáře, musí si lemy vymodelovat, jako ND nekoupíš. Nebo alespoň co já vím tak nee. Kromě lemů bych ale řekl, že to je průměrný auto co se koroze týče. Díky zadřeným motorům je ale spousta náhradních dílů na vrakovištích
Výbava:
Nejsem moc náročnej, chci aby to mělo tempomat, vyhřívaný zrcátka, všechny 4 elektrický okna, rádio. Bylo by dobrý mýt elektricky sklápěcí a zrcátka, vyhřívaný sedačky a automaticky zatmavující zpětný zrdcátko. S jakým balíkem by bylo dobrý shánět auto (jako má škodova Elegance atd...)?
V ČR se prodávaly co já vím dvě verze, dynamic a elegance. Volil bych (a mám) eleganci. Oproti dynamicu má navíc ESP, jiný čalounění sedaček, automatickou klimatizaci (podle toho jí taky poznáš relativně rychle z fotek), tempomat a to je asi všechno co mě napadá. Všechno z tebou uvedeného má výbava elegance, kromě elektrického sklápění zrcátek. Jak už jsem psal, vycházím z prodeje v ČR... Dotažený kusy můžou mít ty výbavy poskládaný trošku jinak.
Celkově:
- Jaký jsou roční náklady na tohle auto? neumím odpovědět...
- Jsou na to drahý díly? Je těžký najít dílý? myslím že jsou ve většině případů srovnatelné s konkurencí. Zatím jsem sehnal všechno, spousta je toho z druhovýroby, originál do dvou dnů na prodejně. Každopádně originální díly to chce kupovat trošku s rozumem, samozřejmě brzdy například jsou v originálu podle mě nesmysl. Homokyneťák se samotnej v originálu neprodává, jenom celá poloosa asi za jedenáct, ale dá se sehnat samotnej neoriginál tuším do dvojky že jsem platil. Naopak, čepy a gumy na podvozek jsem bral originál, u vejfucku myslím taky jiný řešení nebude. Ale to jsem zatím neřešil, je tam komplet původní.
- Kolik stojí pěknej kus? S jakým nájezdem mám hledat? to budeš muset zjistit. Nejlépe s mechanikem a úplně nejvíc nejlepší by bylo, kdyby znal hyundaie. V inzerátech jsou k vidění od 70 tisíc, podle fotek jsou to i pěkný kusy, ale fotka je fotka.... Taky jde o to kolik s tím chceš najezdit, já kupoval sonatu s nájezdem 170 tisíc a neudělal jsem špatně zdá se
- Kde je nejlepší místo kde tyhle auta sehnat? Já měl celkem štestí a poslední tři auta jsem koupil tady. Ale eNeFek tu moc není a nedá se moc předpokládat, že ho tu bude někdo prodávat.
- Kolik km tyhle auta najedou? to budeš muset jít za nějakou věštkyní
- Jak jste s tím spokojený vy?
Já osobně jsem spokojenej velice. Kdybych před rokem nekoupil grandeura, asi bych s ní sbíral kilometry ještě já. Ale chtěl jsem si udělat radost, chtěl jsem automat a chtěl jsem si udělat radost Osobně pokud by se se současnou sonatou něco stalo, myslím si že bych šel hledat a koupil nemlich to samý, protože to auto mám rád a vyhovuje mi. Za trošku péče se ti asi odvděčí, nikdy mě nikde nenechala, není tak okoukaná jako konkurence a myslím že za kilo je to hodně muziky. Osobně bych chtěl r.v. od 2007, 2,4, elegance, nejlépe první majitel, nejlépe se servisní knížkou a nejlépe do těch 170 najeto. Jenže 170 najeto po Praze není jako 170 najeto na cestách do německa. Tam ten nájezd asi záleží na konkrétním posouzení. Kouknul bych jestli nezačínají lemy, popř. bych je nechal hned udělat.
Díky
Rádo se stalo
Hyundai i30 1,6GDI r.v. 2013
Hyundai Grandeur 3.3 V6 r.v.2007 LPG
Hyundai Sonata NF 2.4i r.v. 2005 LPG prodáno
Hyundai Sonata EF 2.0i r.v. 2003 LPG RIP
Hyundai Accent 1.5 LC 4dv. r.v. 2001 - výměna za skútr :-D RIP
Hyundai Grandeur 3.3 V6 r.v.2007 LPG
Hyundai Sonata NF 2.4i r.v. 2005 LPG prodáno
Hyundai Sonata EF 2.0i r.v. 2003 LPG RIP
Hyundai Accent 1.5 LC 4dv. r.v. 2001 - výměna za skútr :-D RIP