včera jsem měl možnost svést se v novém modelu škoda (auto prostě za ty prachy šílenost !) ale co mě zaujalo byla funkčnost adaptivního tempomatu s manuální převodovkou.
A to mi nedalo (mám výbavu ultimate) a musel jsem zjistit proč pak Hyundai tuto funkci do I30 nepřidal... Dám Vám sem souhrn komunikace s oficiálním zastoupením...
Plus druhá otázka - proč nedostáváme např emailem informaci o vydání nových mapových podkladů či aktualizaci řídící jednotky - když už na nás email mají... (pokud jste jim ho dali... )
Vyjádření k oboum otázkám vč. položené otázky viz níže...
Otázka první:
Kód: Vybrat vše
Z jakého důvodu mi u manuální převodovky zakazujete adaptivní tempomat ? Ano nemám automatickou převodovku, ale to neznamená, že nemám radar a na dálnici zájem si nastavit rozestup před vozidlem. Když mám automatické brždění musí tedy fungovat i zastavení !? Přibrždění vozidla jsem už také párkrát zažil tedy vše dovedeme !
Netuším pro by mi z manuální převodovkou vozidlo nemělo trochu ubrat případně přibrzdit, ano nepřeřadí, ale já jsem stále za volantem, tak si přeřadím sám.
Mohly by jste mi vysvětlit proč Váš největší konkurent s manuální převodovkou motorem 1,5 toto dovede ? Ano s automatem je to skoro autopilot a manuál je částečně omezený, ale to mi chcete říct, že vývojové středisko Hyundai nedovede nastavit adaptivní tempomat tak, aby fungoval i na manuálu. Přeci jen jsem si zaplatil za to nejlepší co umíte a přitom oproti verzi s automatem ztratím jednu ze zásadních funkcí ?
Děkuji za vysvětlení a informaci zda se dočkám zprovoznění adaptivního tempomatu (který jsem si vlastně zaplatil a mám ho ?)
P.S. jsem rád, že nabízíte 10let aktualizací mapových podkladů u mé navigace, ale rád bych vždy věděl, že vyšla nová verze bez toho, abych musel volat svému dealerovi, který to ve své podstatě také netuší. Email na mě máte to je to takový problém při vydání nové verze mi napsat ? To stejné pokud vydáte nový update řídící jednotky ? Chci vědět, že se staráte o maximální komfort a rád si dojedu a případně i zaplatím za vylepšení ! Kor pokud se ještě v emailu objeví i co je opraveno a případně vylepšeno. (či jak nové podklady map dostávám)
Děkuji ještě jednou za detailní vysvětlení proč tyto věci jako adaptivní tempomat a informace o vydání aktualizací pro Vás nejsou automatickou a klíčovou věcí pro maximální spokojenost zákazníka, který u Vás koupí to nejlepší co v dané třídě nabízíte.
Kód: Vybrat vše
děkujeme za Váš email.
Nová i30 má inteligentní adaptivní tempomat doplněný o funkcí Stop&Go (automatického rozjezdu v koloně). K fungování funkce Stop&Go je potřeba automatická/robotizovaná převodovka a elektrická parkovací brzda EPB.
Jak sám zmiňujete, funkčnost adaptivního tempomatu v kombinaci s manuální převodovkou poněkud omezená – funguje pouze v rozsahu využitelných otáček zařazeného rychlostního stupně. Představte si, že máte např. zařazený 6. rychlostní stupeň, jedete 120 km/h a kolona vč. vozu jedoucího jedoucí před Vámi zpomalí až na 30 km/h, Vy sice díky adaptivnímu tempomatu bezpečně zpomalíte též, u manuální převodovky však nutně dojde k vypnutí tempomatu i v případě, že se kolona opětovně rozjede na 120 km/h. Ztratí tak na půvabu… Navíc, i kdybyste se pohyboval těsně nad touto rychlostí, auto se již bez přeřazení na 6. rychlostní stupeň nezvládne bez přeřazení rozjet zpět na nastavených 120 km/h. Musíte vícenásobně přeřadit a tempomat po rozjetí na minimální rychlost přípustnou pro 6st. rychlostní stupeň opět aktivovat. A tak podobně i v jiných režimech.
Právě z důvodu nedostupnosti funkce Stop&Go a omezené funkčnosti adaptivního tempomatu s manuální převodovkou se naši vývojáři a kolegové z definice produktových vlastností rozhodli spojit adaptivní tempomat pouze s automatickou/robotizovanou převodovkou.
Co se týče aktualizace mapových podkladů, obvykle bývají aktualizace map dostupné každý rok na začátku února, nicméně aktualizace map je prováděna zdarma pouze v rámci servisní prohlídky vozu a proto na jejich vydání není upozorňováno.
S přáním hezkého dne
Kód: Vybrat vše
Děkuji Vám za Vaší odpověď. Ale myšlenka Vašeho vývojového týmu je podle mého názoru zcela chybná a nemůžu se s ní smířit.
Předpokládat, že bych využíval adaptivní tempomat v koloně je naprosto nesmyslná kór s manuální převodovkou.
Adaptivní tempomat mi pouze pomáhá při rychlém dálničním přesunu reagovat na celkový provoz. Určitě bych, ani v případě automatické převodovky nespoléhal na jeho bezchybnou funkci a řešil si to po svém … spíš by měl fungovat v rozsahu od cca 100 do 160 tedy pouze pro 6 rychlostní stupeň a následně se deaktivovat a nechat auto dále zpomalovat.
Je mi líto, že Váš konkurent tuto funkci zvládl i pro manuální převodovku instalovat. Věřím, že jsem si v ceně značně doplatit za výbavu, kde již adaptivní tempomat je k dispozici, ale mrzí mě, že Vaše vývojové středisko neprojevilo více snahy řidičům s manuální převodovkou ulehčit práci a využít potenciál plně vybaveného a plně připraveného vozidla pro provoz s adaptivním tempomatem – nechybí nic jiného než Vaše snaha.
Nyní mám ve vozidle běžný tempomat neztrácí tedy na půvabu i on když jak píšete se musí vypnout a zapnout pokaždé když vozidlo přede mnou ubere o 3km/h a já na to musím reagovat vypnutím tempomatu, následnému opětovnému zapnutí, nebo spíše snížením rychlosti tempomatu na volantu a následnému opětovnému přidání.
Zkuste navrhnout svému vývojovému týmu, že i lidé s manuální převodovkou chtějí využívat zaplaceného radaru nejen pro autonomní brždění (plus chodci), ale i pro drobné korekce rychlosti při přesunu na dejme tomu 5 a 6 rychlostní stupeň. Klidně at se deaktivuje při snížení rychlosti o více než „20km/h“ nebo pádu otáček na předem definovanou hodnotu. Tak či tak sedím za volantem a reaguji na provoz sám ! Proto nechápu jak říkáte, že bych nechal vozidlo automaticky zpomalit na 30km/h a následně čekal, že se na 6 st. nebo jakýkoli jiný budu rozjíždět (při 30 na 6st mi to ani nepojede co je naprosto zcestná myšlenka…) Může to přece fungovat i tak že při sešlápnutí spojky či brzdy se systém stejně jako běžný tempomat deaktivuje
A proč mi tedy dáváte možnost na volantu si přidávat a ubírat rychlost se zapnutým tempomatem (není to náhodou 90% práce adaptivního tempomatu pokud se opravdu snažím…) těch 10% které schází je přibrždění a opětovné přidání s reakcí na vozidlo přede mnou… a pokud začínám brzdit sám (ať se systém deaktivuje) nebo pokud začnu řadit ať se systém deaktivuje..
Ono by to krásně šlo, ale věřím, že máte tu možnost tuto mou myšlenku předat na příslušná místa a provést analýzu proveditelnosti a třeba při dalším updatu řídící jednotky ji i realizovat ( věřte mi, že to zákazník který si za Ultimate připlatil, toto velmi ocení !)
A ještě maličká odbočka k těm informacím… ano vím, že je to zdarma 1x ročně a ano vím, že to provádí jen servis, ale co když zrovna pojedu na servis v lednu … a to potom mám celý rok čekat na další update ? A co když bych si ho rád zaplatil třeba druhý pokud budu vědět co je vylepšeno a pokud mi to za to prostě stojí. Také pokud pojedu v lednu nemusí být žádný update k dispozici a já mám jeden ročně zdarma, tak to mám volat na servis a pořád se ptát zda je k dispozici a co je vylepšeno ? Není tedy lepší když už vyvíjíte novinku do firmwaru nebo mapových podkladů rovnou napsat jak čerstvé mapy mám k dispozici co je nového a co je opraveného ?
V mém oboru je vývoj na prvním místě a názor klienta je svatý a spousta nápadů klientů se v praxi skutečně objevuje pokud je po nich poptávka (odstranění výluky případně přidání nového typu pojištění)
Budu rád za to pokud mou myšlenku posunete dál. D
Kód: Vybrat vše
„Kolonou“ myslíme v podstatě to samé co Vy, tedy celkový provoz na dálnici. Kolonu odlišuje hlavně to, že přechází do rychlostí pod obvyklou funkčností tempomatu (30-40 km/h) včetně pohybu pomalou rychlostí či dokonce zastavení. Bez vpředu jedoucího vozu je adaptivní tempomat de facto stejný jako obyčejný tempomat - s výjimkou aktivního přibrzďování z kopce pro udržení nastavené rychlosti.
Mohu jen uvést, že inteligentní adaptivní tempomat, který by fungoval až do úplného zastavení a nabízel opětovný rozjezd, nenabízí příliš mnoho konkurentů a je proto jednou z unikátních výhod nové i30. Aby ji bylo možné srozumitelně komunikovat, tak se ti, kdo definovali vlastnosti funkce adaptivního tempomatu u i30, rozhodli spojit jej jen s převodovkou DCT. Aneb z možných variant:
1. Udělat funkčnost adaptivního tempomatu výrazně odlišnou pro manuální a automatickou/robotizovanou převodovku.
2. Nenabídnout - z důvodu popsaných omezení - adaptivní tempomat pro manuální převodovku.
Vybrali druhou variantu, neboť s automatickou/robotizovanou převodovkou plně vyniknou všechny možnosti a přednosti adaptivního tempomatu.
Děkujeme za Váš návrh možné funkčnosti adaptivního tempomatu, Váš argument chápeme, ale obáváme se, že doplnění adaptivního tempomatu pro manuální převodovku se u i30 neplánuje. Nebylo by spojené jen s aktualizací sw, ale o výměnu ovladačů na volantu. Nedílnou součástí adaptivního tempomatu je možnost nastavení odstupu od vpředu jedoucího vozu.
S přáním hezkého dne
Díky za reakce ...