Stránka 1 z 1
I20 activia T-GDI 120 88kw
Napsal: 15 kvě 2018, 20:24
od copper5252
Ahoj mám dotaz mám někdo tuhel motorizaci ?
mám možnost koupit I20 activa T-GDI 120 88kw ful vybyva
tak by mně zajímalo jestli brát nebo ne ? týdení najezd mám do 250 km auto dicky nechám zahřát něž jedu v letě 5 minut a z zimně klidně i 30 minut !
tak se ptám mám do toho jít nebo ne ? nikde na foru jsem o tomhle motoru moc nanešel
Re: I20 activia T-GDI 120 88kw
Napsal: 15 kvě 2018, 20:28
od Mr. HYUNDAI
Je to stejný litrový tříválec jako v i30 třetí generace a v Koně. Těchto aut se tu pár najde...
Re: I20 activia T-GDI 120 88kw
Napsal: 15 kvě 2018, 21:06
od Richard555
Na tu i20 by ten motor měl stačit - co nechápu je to zahřívání na místě..... Většinou se všeobecně doporučuje -nastartovat - a po ustálení běhu motoru vyjet. Když to zahříváš na místě ostatní komponenty (převodovka diferák ) se neohřívá vůbec a diskutabilní je i zda-li ohřívání na místě spíš neškodí než pomáhá. Pokud trváš na zahřívání motoru, doporučoval bych spíš nějakou formu el. příhřevu, nebo použít nezávislé topení, to je určitě ekonomičtější způsob předehřívání motoru (Webasto - Ebersbacher)
Já bych se pídil, jestli není možné za příplatek dovybavit auto ještě jedním motorem T-Gdi 120
to by se mi líbilo...... (V6T-gdi 240)
Re: I20 activia T-GDI 120 88kw
Napsal: 15 kvě 2018, 22:01
od copper5252
jj a ne rovnou dokoupit další 3 muturky na každý kolo jeden ?
ja jsem se ptam proto jeslti to není totální mixer/šrot ! a kolik se odhadnout že ten mini motor vydrží ? a halvně jestli netrpi tím čím trpěly škodovácké / koncernové 3nožky/valce tedy poruchami vyvažovačky ? atd
a dale bych se rád zeptal jak se k tomu motoru chovat ? jestli rovnou místo oleje 5w30 (voda) davat raději 5w40 ? atd
jestli dělat pravidelně dekarbonizaci ?
atd
byl jsem se taky podivat v AAA a hlavně to že tvrdí nikdy nebourano zaručejemu km a puvod auta
)) jen kecy kecy a kecy
dlouho jsem se tak nepobavil
Re: I20 activia T-GDI 120 88kw
Napsal: 16 kvě 2018, 19:39
od copper5252
to Richard555: ano muže to být dyskutabilní ale těžko říci co škodí více jestli jet ze studeným motorem nebo stat z nastartovaným studeným motorem kteý tim padem skoro bez zatěže +- 15 /30 min třeba zaleží kolik je venku pod nulou, když kdysy bylo tady bylo -26c a ja mněl citrona xantia 1.8 tak jsem klidně nechal motor běžet do zahřatí na 85 c to samé jsem dělal u dyselu fabii1 RS 1.9 tdi PD tam jsem tak dlouho čakat na zahřetí nemusel a z hodně potáhnutým (chipnutým ) motorem jsme najel skoro 90tkm naž se převodovka rozhodla že ten krouták se ji nelibí
taky nechávám zahřívat na mistě I30II pokud pod +5 max do 10 min , jelikož když jedu z motorem co stál celou noc na zimně nebo mraze, tak má tendenci skákat nebo prostě dáte plyn a ono nic
spíše bych to viděl na to kdo jak chce jestli jet pomalinku ze studeným motorem a nebo počkat 10 20 min na místě až se motor zahřeje to že to zvyšuje spotřebu to je dan za teplo a teply motor
toho že když na místě stojíte z nastartovaým motorem ale diferák a převodka se nezhřívají toho bych se až tak nebal diferak převodovka není až tak náchilna na studený olej aspon tedy podle mně
Re: I20 activia T-GDI 120 88kw
Napsal: 17 kvě 2018, 09:33
od Richard555
Ano je to diskutabilní, nicméně nejvíc škodlivin motor vypustí po nastartování - lambda nefunguje - směs je max. obohacená a navíc, když ohříváš na místě, se vše dostává na jednom místě do ovzduší. Jestli bydlíš na samotě, je to tvoje věc, ale jestli někde v hustě obydlené oblasti, musí tě mít sousedé rádi. Sice bydlím v Praze, ale stačí když si po odchodu z hospody večer někdo v ulici natočí auto a pak ještě 10 minut v něm nebo u něj kecají a je to fakt cítit a to mám ještě před domem zahradu a 2 stromy.......
Re: I20 activia T-GDI 120 88kw
Napsal: 17 kvě 2018, 10:05
od Deegr
Zahřívání motoru na místě je jedna z největších hovadin, co motoru může člověk udělat. Podstatně delší dobu pak motor jede studenej, než když se člověk rozjede hned. Navíc dochází ke spalování chudé směsi a zbytečné karbonizaci motorů. Hodně lidí si myslí, že je to pro motor lepší, opak je ovšem pravdou. Motoru tím naopak škodí, včetně vyšších emisí i zbytečně spáleného benzínu. Po nastartování nechat motor tak 5-10 sec běžet, aby se olej dostal kam má a hned vyrazit. Motor nevytáčet a nezatěžovat prudkým zrychlováním.
Jinak co se týče spolehlivosti těch tříválců, tak na tom nejsou obecně špatně, spíše naopak. U HTP bylo více problému. Hlavní byla rychlá jízda, kdy se katalyzátor přehříval a musel být chlazen dodatečmým vstřikováním benzínu. Proto HTP na dálnici žrala jako V8 přes 10 litrů. Dnes jsou ty motory řešeny jinak a tento problém už nehrozí.
Re: I20 activia T-GDI 120 88kw
Napsal: 17 kvě 2018, 23:19
od copper5252
to Deegr: diky za info
sice pokud někdo píše po 20 sec jet ale zaroven motor nezatěžovat tak si trochu protiřeči jelikož na volnoběch má 1.6 cvvt 88kw zatíženi bez klimy cca 20 procent pří studeném startu v zimně klidně zitra mužu skusit pře OBD kolik má tedka zatížení motoru po startu po nočním stani
to Richard555: sory ale ekoterorizmus nehraji ! když vezmu kolik škodlivin vypustí nová hut a nebo chemička případně ostravské laguny nebo další provozy tak je mi srdečně jedno když z autem stojím 5 minut na místě smrdim do větru
to co leze z vyfuku je v prorvnání z jinýmy znečistovately ovzduší sranda
až velci znčístovatelé ovzduší začnou "sekat dobrotu" přestanou ve velkém znčístovat životní prostředi tak potom si pořídim elektromobil ! do ty doby na ekoterozmus nehraji
ps ještě bych dodal pokud vezmu co se davá do dnešních potravin za srač*y a jedy a že třeba pitna voda se čístí "hliníkem" nazev přesně nevím ale jsou to najké oxidy hlinku které spusobí že nečistoty ve vodě se srazi a pak se přez sita vytahuji , připadně flour v zubních pastach nebo kianid v kunchinské soli které se používa jako protispekací přísada atd