Únik oleje přes odvětrání vačkové hřídele - prosím pomozte!
Napsal: 22 kvě 2018, 16:47
Dobrý den
Obracím se na vás s prosbou a velkým problémem.Popíšu problém od začátku:Mám Hyundai Santa Fe r.v.2001 CRDi 2.0 83kW najeto 190000km.Před nedávnem jsem po krátké jízdě ucítil,že se něco v motoru pálí.Otevřel jsem motor a zjistil jsem,že mi přes EGR ventil prosakuje olej a kape na výfukové potrubí(u vlnovce).Olej jsem utřel a dojel domů.Doma po prohlídce jsem viděl,že turbo je kompletně od oleje a tak jsem turbo vymontoval a nechal udělat repas od odborné firmy.Veškeré potrubí a hadice jsem vyčistil a repasované turbo vrátil zpět.Problém se ale opakoval.Po důkladném prozkoumání jsem zjistil,že olej asi přichází z odvětrání víka vačkové hřídele a prochází přes PCV ventil(při demontáži z něj normálně vyleji olej) do hadice sání(za váhou vzduch) a následně jde do turba,intercoleru a dál.Vím že minimální olejová mastnota by tam měla být,ale zde se jedná o docela velké množství oleje.Nedokázal by mi někdo prosím poradit,čím by to mohlo být?
PCV ventil jsem vyměnil za jiný(sice použitý),ale beze změny.Hadice jsou všechny průchozí,kolínko víka jsem taky zkoušel profouknout a je také průchozí.Zvuk auta je normální a výkon také neztratilo.Turbo čerstvě po repasu.EGR ventil jsem zkoušel zaslepit,ale jen s výsledkem,že z něj ten olej neteče a cpe se přes spony u turba.Ještě jeden poznatek.Když při nastartovaném autě otevřu víčko pro nalévání oleje tak je z něj cítit lehce spálenina a tlak(zdá se mi víc než by mělo být).Víčko pro nalévání oleje je čisté a chladící kapalina je čistá.Vstřiky by měli být v pořádku(auto perfektně startuje i v zimě).A v poslední době(cca 7 měsíců) se s autem nic nedělalo.Před tím je výměna žhavících svíček.Olej je pravidelně měněn.
Moc vás prosím o pomoc,protože si vůbec nevím rady a auto nutně potřebuji.Prosím poraďte mi.Předem moc děkuji
Obracím se na vás s prosbou a velkým problémem.Popíšu problém od začátku:Mám Hyundai Santa Fe r.v.2001 CRDi 2.0 83kW najeto 190000km.Před nedávnem jsem po krátké jízdě ucítil,že se něco v motoru pálí.Otevřel jsem motor a zjistil jsem,že mi přes EGR ventil prosakuje olej a kape na výfukové potrubí(u vlnovce).Olej jsem utřel a dojel domů.Doma po prohlídce jsem viděl,že turbo je kompletně od oleje a tak jsem turbo vymontoval a nechal udělat repas od odborné firmy.Veškeré potrubí a hadice jsem vyčistil a repasované turbo vrátil zpět.Problém se ale opakoval.Po důkladném prozkoumání jsem zjistil,že olej asi přichází z odvětrání víka vačkové hřídele a prochází přes PCV ventil(při demontáži z něj normálně vyleji olej) do hadice sání(za váhou vzduch) a následně jde do turba,intercoleru a dál.Vím že minimální olejová mastnota by tam měla být,ale zde se jedná o docela velké množství oleje.Nedokázal by mi někdo prosím poradit,čím by to mohlo být?
PCV ventil jsem vyměnil za jiný(sice použitý),ale beze změny.Hadice jsou všechny průchozí,kolínko víka jsem taky zkoušel profouknout a je také průchozí.Zvuk auta je normální a výkon také neztratilo.Turbo čerstvě po repasu.EGR ventil jsem zkoušel zaslepit,ale jen s výsledkem,že z něj ten olej neteče a cpe se přes spony u turba.Ještě jeden poznatek.Když při nastartovaném autě otevřu víčko pro nalévání oleje tak je z něj cítit lehce spálenina a tlak(zdá se mi víc než by mělo být).Víčko pro nalévání oleje je čisté a chladící kapalina je čistá.Vstřiky by měli být v pořádku(auto perfektně startuje i v zimě).A v poslední době(cca 7 měsíců) se s autem nic nedělalo.Před tím je výměna žhavících svíček.Olej je pravidelně měněn.
Moc vás prosím o pomoc,protože si vůbec nevím rady a auto nutně potřebuji.Prosím poraďte mi.Předem moc děkuji