Stránka 1 z 1

Hyundai Sonata NF/2,4i - G4KC - Váha vduchu

Napsal: 29 kvě 2018, 20:15
od Tad
Zdravím všechny,

prosím byla by tu dobrá duše co by měla na zapůjčení váhu vzduchu, viz předmět příspěvku? Případně pouze na test, vymontovat ze své Sonaty?

Popíši problém, třeba jste se s tím setkaly, třeba mi někdo ostřílený poradí.

Často mi škube motor při rozjezdech, nebo se motor v nízkých otáčkách dost dusí a akcelerace je velmi pomalá.
Svítí kontrolka motoru, diagnostika vypisuje jednou bohatou, jednou chudou směs.
Auto má od začátku namontované LPG najeto cca 165tis, při "testování" vždy jezdím pouze na benzín (i na LPG chyba vyskakuje)

Takže kontrolovali se cívky
Měnili se Svíčky
Měnila se 2x lambda
Těsnění pod škrtící klapkou
Těsnění sacího potrubí
Všechny těsnění (O kroužky) vstřikovačů
Kontrolovalo se přisávání vzduchu všude možně

Měřili se jednou komprese motoru výsledek:
1. válec 12,5
2. válec 9,5
3. válec 12,5
4. válec 9,5

(Měření se bude opakovat s jiným měřícím přístrojem (pro sichr))

Autem se zabývali dva servisy, s různými závěry, ale nikdo neřekl s jistotou co to je.

Takže verze špatné vstřiky, cena opravy = 20 000,-
Nebo špatná váha vzduchu, cena opravy = 10 500,-

Tato sranda už mě stála skoro 10 000,- a odstavené auto 4 týdny

Tak jestli máte někdo radu, nebo možnost mi pomoct budu rád.
Samozřejmě zapůjčení Váhy vzduchu nechci zadarmo...

Díky za pozornost :-)
(Jo a jsem z Prahy)

Re: Hyundai Sonata NF/2,4i - G4KC - Váha vduchu

Napsal: 29 kvě 2018, 23:19
od petr.gr
Pro benzínový motor máte zd odkaz na váhu vzduchu. Jak jste k vaší uvedené ceně přišel?
https://www.automobilovedily24.cz/oen/2816425000
Vstřikovací ventily v superdrahé Autokelly:
https://www.autokelly.cz/Product/HYU-35 ... 1001583883
Mám na půjčení váhu vzduchu z Číny. pro test to vyhovuje. Koupil jsem ji jako náhradní ale diagnostika mi ukázala chybné hodnoty. Auto jelo normálně. Pro zkoušku v pohodě. Více v SZ.
Závady váhy:
https://motofocus.cz/technika/23996,den ... zduchu-maf
U lambdy víte přesné naměřené napětí ? Mělo by to být kolem 0,85V u první lambdy. Pokud je nižší auto má botahou směs a špatně se s tím jede.

S pozdravem.

Re: Hyundai Sonata NF/2,4i - G4KC - Váha vduchu

Napsal: 30 kvě 2018, 11:43
od Tad
Super,

díky za rychlou reakci, lambda by měla být změřená co jsem se ptal servisáka.
Cenu výměny váhy vzduchu mi nacenil servis, šlo o originální díl...
Nakonec se mi podařilo sehnat na zápujčku váhu vzduchu tady u Prahy, každopádně moc děkuji za nabídku.

Dám vědět jestli to zabralo...

Myslíte že má cenu řešit ty komprese? V jednom servisu říkají že pohoda v druhém že se jedná o nečasovanou bombu...

Re: Hyundai Sonata NF/2,4i - G4KC - Váha vduchu

Napsal: 30 kvě 2018, 23:24
od petr.gr
Tlaky jsou špatné. Uvádí se max. rozdíl do 1 baru. Ideální je sundat hlavu, demontovat písty a rovnou předělat písty na jiné pístní kroužky. Samozřejmě po kontrole rozměru válců. U mého auta po 270000 byla pracovní plocha stále honovaná, tedy že nenesla stopy opotřebení. Pokud někdo píše, že Hyundai je nekvalitní, tak je to hlupák. Už jsem to v jiném tématu popisoval. Po ujetých asi 8500 km mám stále olej na horní rysce !!!!!!!!!! Nikde žádný karbon.

Re: Hyundai Sonata NF/2,4i - G4KC - Váha vduchu

Napsal: 02 čer 2018, 16:17
od Tad
Zdravím,

Nejprve jsme vyčetli všechny chyby z řídící jednotky:
P2097
P0170
P0130
P0102
P0113

Po výměně Váhy vzduchu, vypsala řídící jednotka chybu:
P0170
(předpokládám že další chyby tam naskáčou průběžně)

Auto se stále chová stejně, nemáte nějaké tipy co by se ještě dalo zkusit, abych se chyby zbavil....
Na Opel fóru jsem se dočetl že problém vyřešili výměnou zapalovacího modulu.
Je možné že se to děje i tohoto motoru? Dá se ověřit správná funkčnost modulu?

Díky moc!


-> petr.gr
Jak popisujete opravu, zní to relativně nákladně. Mohl byste doporučit servis, kde s takovou opravou mají zkušenosti, případně odhadovanou cenu opravy?

Re: Hyundai Sonata NF/2,4i - G4KC - Váha vduchu

Napsal: 03 čer 2018, 12:31
od petr.gr
V servisu to neumí nikdo (změna pístních kroužků ). Dělal jsem si vše sám. Náklady pakatel, trocha času práce. Sada pístních kroužků na 4 písty do 1000 Kč !!!!!! Ale toho hledání......
Nepočítám demotáž a montáž hlavy, nové šrouby a těsnění.

P0170:
nejdříve zkontrolovat těsnost sání, což by byla jedna z levnějších oprav. LS (lambda sondu) napojit na osciloskop a zkontrolovat, že funguje jak má. vadné/ojeté zapalovací svíčky a nebo zapalovací kabely a nebo zapalovací modul/cívka. vadné vstřiky - vstřiky musejí "prášit" ne čůrat, nesmí kapat a musí dávat správné množství paliva. prasklé svody, zkontrolovat celistvost výfukových svodů vč. těsnění svodů na hlavě. nesprávný tlak paliva - způsobený regulátorem paliva, netěsnou palivovou soustavou a nebo vadným palivovým čerpadlem. MAF měří hmotnost vzduchu v reálu posílá do ECU motoru proměnnou hodnotu ve voltech. Je třeba vědět kolik tomá být v závislosti na otáčkách motoru. odvětrání klikovky - bývá ucpané a nebo naopak netěsné Naprosto nejčastější příčinou je vadný MAF a nebo LS. LS vám napíchnou v každém Bosch servisu a za 200,- czk a 10 min. práce víte jak na tom LS je. S hodnotami MAF je to stejné ;) ale tu si umíte změřit i doma pouhým voltmetrem. Jak se chyba projevuje za jízdy? MIL (Kontrolka funkční poruchy) Vysoká spotřeba paliva Černý kouř z výfuku Váhání / vynechávání při volnoběhu či při zátěži

Více na: http://www.club-opel.com/forum-tema/chy ... 170-142056