Sonata 2,4 i NF - palivové čerpadlo
Napsal: 15 čer 2018, 23:47
Načerpal jsem čistý E85 po delší době a pa několika km motor občas cukl a OBD diagnostika hlásila nízký tlak. Vzal jsem hned standardní benzín a přestalo. Nicméně dle recenzí E8 zkracuje životnost palivového čerpadla, tak jsem objednal od náhradního výrobce. Při výměně jsem narazil na další nebytyčnou hloupost. Čerpadlo s plovákem je uchyceno 6 šroubky M5, které samozřejmě nikdo nikdy nenamazal, až jsou vystaveny odstřikujícímu svinstvu silnic. Všech 6 šroubků jsem ukroutil i bez ráčny. Také rychlospojka na výstupu z nádrže díky nečistotám už rychle nespojovala. No nic, šrouby jsem odvrtal a udělal nové závity v nádrži. Polyamidovou trubku jsem ufikl a po zjištění koroze výstupní trubičky jsem vyrobil novou a ty navařil na původní místo. Nové čerpadlo má výstupní tlak 3,5 bar.
Výměnou jsem odstranil mírné pocukávání při akceleraci a spadla spotřeba asi o 1,5 L / 100 km dle palubního počítače.
Majitelé Sonat by měli preventivně všechny šroubky na choulostivých místech vyšroubovat a namazat Konkorem a natřít výstupní trubku na nádrži. Kdo není vybaven a nebo není zručný, zaplatí možnou výměnu nádrže spolu s komplet plovákem za několik tisícovek.
Výměnou jsem odstranil mírné pocukávání při akceleraci a spadla spotřeba asi o 1,5 L / 100 km dle palubního počítače.
Majitelé Sonat by měli preventivně všechny šroubky na choulostivých místech vyšroubovat a namazat Konkorem a natřít výstupní trubku na nádrži. Kdo není vybaven a nebo není zručný, zaplatí možnou výměnu nádrže spolu s komplet plovákem za několik tisícovek.