Stránka 1 z 1

Emisna kontrola- nesposobile kvoli vysokemu volnobehu

Napsal: 18 čer 2018, 14:57
od ferrda
Zdravim. Dnes som bol na emisnej kontrole, a som vyradeny koli vysokým otačkam na volnobeh. V protokole mam 930rpm. Tolerancia do 850. Pri merani cez elm327, mi ukazuje teraz doma od 830 az do 860. Precistil som skrtiacu klapku, mal som ju rozobratu a vycistil sprejom na rozpustanie carb usadenin. Bordel tam bol, ale otacky su stale vysoke. Este mi obcas svieti kontrolka check, cez diagnostiku to ukazuje chybu p0340. Snimac polohy vackoveho hriadela, uz bol cca 4 roky dozadu meneny. Mohol by sposobovat tento senzor zvysene otacky na volnobeh? Este taka zaujimavost, ked zapnem svetlá, tak otacky su este vyssie 910rpm. Vdačny som za kazdu radu.

Re: Emisna kontrola- nesposobile kvoli vysokemu volnobehu

Napsal: 09 srp 2018, 18:00
od slabostka
rozvody? boli menené? boli správne menené - nastavené?

Re: Emisna kontrola- nesposobile kvoli vysokemu volnobehu

Napsal: 09 srp 2018, 19:22
od soban
Vadná baterka?

Při zvětšené spotřebě počítač zvedne otáčky aby bylo dostatečné napájení spotřebičů?

Re: Emisna kontrola- nesposobile kvoli vysokemu volnobehu

Napsal: 09 srp 2018, 20:38
od slabostka
Zapnutie svetiel nezvýši voľnobeh o toľko... a má tam predsa chybovú hlášku, ak je čidlo dobré - nové nemusí znamenať funkčné - potom by to mohli byť chybne nastavené rozvody - kľuka je chybne voči vačke a príde hláška...

Re: Emisna kontrola- nesposobile kvoli vysokemu volnobehu

Napsal: 09 srp 2018, 21:44
od 69pavel
pokud tam mas elektricky posilovac tak ten zvysuje otacky motoru, kratke jizdy a motor bezi skoro porad na 1000 ot aby motor dobijel baterku,normalni jev, toho kokota na emisich nakopat do varlat a povesit na snuru do pruvanu, nestacim se divit co jsou dnes za kokoti na STK kteri nerozumi problematice aut, nereknu ze by te vyrazili na kourivost ci vadne vstriky ale zvysene otacky to fakt musel byt debil,kam to spejeme???????

edit: kte chybe pokud je snimac OK tak poradne zkontroluj kabelaz, byvaj konektory zkorodovany neb nekde se mohla dostat kuna ci jiny hryzec a pochutnat si na izolaci,takze dukladna kontrola kabelaze, snimac haze do zkratu a posila nesmysly RJ anebo odeslo samotne cidlo, potom bych nechal udelat test altiku jestli dobiji jak ma a test baterky jestli uz neni na odchodu do nebe......

a dale se divim jak je mozne ze kdyz ti pise RJ check ze te nevyhodil za check, RJ nesmi mit zadne zavady a picus si vymysli zvysene otacky,jakesi divne??? zajed jinde...

Re: Emisna kontrola- nesposobile kvoli vysokemu volnobehu

Napsal: 09 srp 2018, 22:01
od slabostka
tak to píšeš nezmysly - otáčky určite nebudú 1000 kvôli posilovaču... ak je voľnobeh napr. 850 tak má byť normálne 850 pri zahriatom motore, ešte som nevidel aby otáčky skákali lebo točím volantom...

Re: Emisna kontrola- nesposobile kvoli vysokemu volnobehu

Napsal: 20 srp 2018, 21:38
od 69pavel
slabostka zadne nesmysly, mam accika a bezne kdyz mam zahraty motor a jezdim v meste ,caste parkovani,starty,toceni na miste tak motor sam od sebe vybehne na 1000-1100 otacek, vse mam v poradku,jak nabijeni tak posilovac ,baterku, proste normalni jev kde je elektricky posilovac.....


Edit: a potom, proc asi tam montuji u dieslu 120A a benzinu 90A alternatory, aby to utahlo tech cca 20 zarovek co je na aute + starter cca 1kW u benzinu a cca necele 2kW u dieslu ??? to asi neee

Re: Emisna kontrola- nesposobile kvoli vysokemu volnobehu

Napsal: 21 srp 2018, 18:47
od Chasnik
Bohužel, pravidla, která jsou dnes na STK, psal zřejmě nějaký dement, co neviděl auto ani z rychlíku. S podmínkou na rozsah volnoběžných otáček se STKčka potýkají, holt předpisy nereflektují realitu. Neoficiálně prý DEKRA doporučuje technikům lehce prokluzovat (přeloženo pálit) spojku, aby otáčky lehce poklesly do předepsaných hodnot. ](*,) Vzhledem k tomuto faktu usuzuju, že tě technik nevyrazí jen tak z plezíru, ale proto, že mu soft nedovolí pokračovat v kontrole :(

Topení, příp. klima je vypnuto? Eventuálně všechno, co jde, je vypnuto?

Re: Emisna kontrola- nesposobile kvoli vysokemu volnobehu

Napsal: 22 srp 2018, 10:54
od Jakub91
Presne podobny problem som mal na poslednej STK aj ja ...technik povypinal vsetko a aj tak otacky skakali nad 850 co bola horna hranica....nakoniec ako sa spomina vyssie nechal preklzovat spojku aby otacky zostali nizsie....tak sa to nakoniec podarilo.