Diagnostika nestartování
Napsal: 06 črc 2018, 15:37
Stala se mi věc že jsem Accenta vypnul a po hodině nešel nastartovat, startér točil ale nic. Samo jsem ten problém vyřešil, byl to crankshaft position senzor, ale vím že je to téma tady asi 40x, tak že to ve volným čase aleapoň sesumíruju, kdyby to náhodou někoho potkalo, jak to jednoduše doma zjistit bez diagnostiky.
Jestli netočí startér, buď baterka, cesta od baterky ke starzéru nebo startér, ale to je jiný příběh
Kontrolka imobilizéru by se měla rozsvítit, vím že jsem byl kolikrát rychlej a začal točit ještě než se to "připojilo"
Po rozvícení immo by mělo zaznít palivové čerpadlo, pokud ne tak vyhodit všechny ECU pojistky a dát je zpět
Při točení strtérem by to čerpadlo taky mělo bžet, pokud nejde slyšet tak v ppjistkovce v motoru je fuel pump check pin, prostě od relátka výstup na měřák, pichnout jeden drát z měřáku na mínus baterky a druhej tady sem a mělo by to pod startováním ukázat napětí
Pokud čerpadlo je mrtvé i po vyhození pojistek, zkusit vyměnit relátko, fuel pump a start, půjde poznat že je KO díky tomu že pro změnu nebude točit startér a nebo taky prý občas je problém na čerpadle s kontakty, takže rozdělat a ptoměřit co se dá
Na řadu přichází proměřit odpor crankshaft position senzoru, podle GDS by měl mít 490-590Ohm, můj měl kolem 2MOhm, což je prostě moc, koupil jsem nejlevnější v ČR za 350Kč a problem solved
Pokud by pumpa při startování šla a odpor by byl plusmínus kolem toho (ten senzor měl 790Ohm ale funguje, jen je k němu blbej pístup bez nářadí, připadal jsem si jak ze záznamu s lakatošem), změřil bych odpory na cívkách, jsou dvě cívky tak by se neměla jedna lišit od druhé, těžko by odešly obě zaráz
Zkontrolovat jestli palivo fakt vede do motoru, odpojit hadičku a spustit ho aby to vyplivlo benzín někam do kýblu nebo flašky
Pak už mě napada jen nějaký měření kompresí nebo shození deklu a podívat se na řemeny, ale z 90% to fakt bude jen ten pitomej senzor, je schovanej za hydraulikou spojky tam kdesi dole, číslo dílu 39180-22600 je to teda na 1.3 ale stejnej je asi pro všechny benzíny v LC, ruku do ohně za to nedám. Snad alespoň jednomu člověku ušetřím čas a výdaje za metodu pokus-omyl v servise, nebo prostě fakt že když se dá auto do servisu tak ho nějak zkurví
Jestli netočí startér, buď baterka, cesta od baterky ke starzéru nebo startér, ale to je jiný příběh
Kontrolka imobilizéru by se měla rozsvítit, vím že jsem byl kolikrát rychlej a začal točit ještě než se to "připojilo"
Po rozvícení immo by mělo zaznít palivové čerpadlo, pokud ne tak vyhodit všechny ECU pojistky a dát je zpět
Při točení strtérem by to čerpadlo taky mělo bžet, pokud nejde slyšet tak v ppjistkovce v motoru je fuel pump check pin, prostě od relátka výstup na měřák, pichnout jeden drát z měřáku na mínus baterky a druhej tady sem a mělo by to pod startováním ukázat napětí
Pokud čerpadlo je mrtvé i po vyhození pojistek, zkusit vyměnit relátko, fuel pump a start, půjde poznat že je KO díky tomu že pro změnu nebude točit startér a nebo taky prý občas je problém na čerpadle s kontakty, takže rozdělat a ptoměřit co se dá
Na řadu přichází proměřit odpor crankshaft position senzoru, podle GDS by měl mít 490-590Ohm, můj měl kolem 2MOhm, což je prostě moc, koupil jsem nejlevnější v ČR za 350Kč a problem solved
Pokud by pumpa při startování šla a odpor by byl plusmínus kolem toho (ten senzor měl 790Ohm ale funguje, jen je k němu blbej pístup bez nářadí, připadal jsem si jak ze záznamu s lakatošem), změřil bych odpory na cívkách, jsou dvě cívky tak by se neměla jedna lišit od druhé, těžko by odešly obě zaráz
Zkontrolovat jestli palivo fakt vede do motoru, odpojit hadičku a spustit ho aby to vyplivlo benzín někam do kýblu nebo flašky
Pak už mě napada jen nějaký měření kompresí nebo shození deklu a podívat se na řemeny, ale z 90% to fakt bude jen ten pitomej senzor, je schovanej za hydraulikou spojky tam kdesi dole, číslo dílu 39180-22600 je to teda na 1.3 ale stejnej je asi pro všechny benzíny v LC, ruku do ohně za to nedám. Snad alespoň jednomu člověku ušetřím čas a výdaje za metodu pokus-omyl v servise, nebo prostě fakt že když se dá auto do servisu tak ho nějak zkurví