Stránka 1 z 6
Zadrhavanie a klepanie motora
Napsal: 10 srp 2018, 08:14
od zapalkac
Caute, kedze na FB sa tieto konverzacie rychlo stratia vytvaram ju teda tu.
Ak mate napr. 2000rpm na 3ke a zoslapnete pedal na podlahu pri jazde dokopca tak sa mi z motora ozve ostry kovovy naraz akokeby zaklepali ventily a motor strati vykon na polsekundu. Cele sa to deje cca pri 3000rpm. V servise netusia o co ide, tak sa podme pobavit a zatlacit na vsetky servisy, ze to nie je normalne ked ani moja stara felda nic take nerobila.
1,4 TGDI
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Napsal: 10 srp 2018, 09:23
od prdlik
Mne by asi ani pri 2tis otackach nenapadlo do kopce na trojku davat plyn az na zem. Pri jake rychlosti?
zapalkac píše:Caute, kedze na FB sa tieto konverzacie rychlo stratia vytvaram ju teda tu.
Ak mate napr. 2000rpm na 3ke a zoslapnete pedal na podlahu pri jazde dokopca tak sa mi z motora ozve ostry kovovy naraz akokeby zaklepali ventily a motor strati vykon na polsekundu. Cele sa to deje cca pri 3000rpm. V servise netusia o co ide, tak sa podme pobavit a zatlacit na vsetky servisy, ze to nie je normalne ked ani moja stara felda nic take nerobila.
1,4 TGDI
Odesláno z mého EVA-L19 pomocí Tapatalk
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Napsal: 10 srp 2018, 10:23
od Shebo
Ahoj, zatiaľ sa mi to stalo iba raz, pri plne obsadenom aute, keď som potreboval prudšie zrýchliť, stalo sa to na 3 prevodovom stupni a pri otáčkach asi 3000, žiadny zvuk som však nepočul, ale tu polsekundovú stratu výkonu som pocítil, bolo to dosť nepríjemné.... motor 1,4 TGDI, najazdených mám len 2000 km.
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Napsal: 10 srp 2018, 12:29
od idam.i
Dúfam,že to nebude problém ako mám Opel na svojej 1,4T.
http://www.opel-forum.cz/viewtopic.php?f=100&t=7000
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Napsal: 10 srp 2018, 15:13
od robenzo
Aj mne to niekedy spraví presne ako píšeš 1.4 tgdi i30 kombi aj to s tym výkonom aj s tým puknutim či ako to nazvať. Nechápem čo to robí
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Napsal: 10 srp 2018, 19:24
od Camelopardalis
U mě přesně stejně. Řekl bych spíš že to cvaknutí je jako nějaký relé nebo spínač.
Mám najeto už skoro 18000 a dělá to pořád. V servisu na nic nepřišli ale to mě vůbec nepřekvapilo
Zadrhavanie a klepanie motora
Napsal: 11 srp 2018, 01:15
od prdlik
Mne to nepuka, ale je tam proste 1s turbodira. Je treba s tim pocitat. Proto podradim a pridavam s plynem az na podlahu v momente, kdy tam mam tak 3tis minimalne, takze kdyz se sekundu nic nedeje, tak mi klesnou otacky nekam na 2,5 a pak to zabere.
Pokud tam mas 2tis, slapnes az na podlahu, tak ti to spadne po1s pod 1,5tis a pak to samozrejme netahne.
Odesláno z mého EVA-L19 pomocí Tapatalk
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Napsal: 16 srp 2018, 07:33
od michal84
Práve riešim čí ísť do tohoto motoru koli LSPI (to čo trápi napr spomínané motory od Oplu) ... podla popisu by to na to sedelo
samozrejme sa to takto nedá s istotou povedať.
Pridávaním plynu na podlahu v 2000 otáčkach sa myslím vytvoria ideálne podmienky k tomuto efektu. Ak sa to ale deje povedzme aj u 3000 otáčiek, tam by som čakal že je motor už relatívne roztočený ...
Niečo málo informací k LSPI
https://en.wikipedia.org/wiki/Low-speed_pre-ignition
https://motofocus.cz/technika/36078,zab ... enemu-lspi
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Napsal: 20 srp 2018, 10:46
od Tomas_i30
1.4 t-gdi ma konstrukcne dva kusy CVVT mechanizmov pre saci a vyfukovy vackovy hriadel. Natacaju sa podla potreby vykonu, otaciek motora atd. Na mojej starej i30 (1.4 cvvt - 140 tkm) sa to sprava tak ze obcas pri stlaceni plynu na podlahu zacujete jeden ostry kovovy zvuk. Sposobuje to opotrebenie CVVT mechanizmu ktory sa prilis prudko a naraz natoci do medznej polohy a buchne o vnutorny doraz. To by nebol az taky problem . Horsie je ze pri vacsom opotrebeni tohoto CVVT mechanizmu sa pri urcitych medznych otackach a potrebe vykonu ozve taky kovovy cvrlikavy zvuk. Je to sposobene tym ze ten CVVT mechanizmus sa nataca tam a spet , tam a spet a nevie co so sebou. Riesenie je vymena CVVT mechanizmu.
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Napsal: 20 srp 2018, 11:39
od michal84
Tak užívatelia čo tu o probléme píšu majú najazdené. jeden ani nie 20 000 km a druhý iba 2 000 km tak o opotrebení minimálne v druhom prípade nemože byť reč ...
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Napsal: 20 srp 2018, 13:39
od stirling
Mě už se to také stalo, šlápnu na to a kolem 3000 kovové cvaknutí a na chvilku drobný výpadek výkonu. Bohužel zatím to nedokážu nasimulovat stalo se to asi dvakrát a pak když jsem se to pokoušel nasimulovat tak to bylo v pohodě. Mám najeto pouze 5000. Daří se to někomu nasimulovat?
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Napsal: 21 srp 2018, 14:51
od Votavik
Ahoj, stalo se to taky zatim 2x. Najeto 12000. Okolo 3tis otacek kdyz uz je motor pekne v tahu najednou kratky propad vykonu. Bez jakehokoli cvaknuti/zvuku. Koncem zari mam garancku, tak to urcite zminim, ale nedelam si iluze...
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Napsal: 02 zář 2018, 19:53
od kajman73
Ahoj, přesně jak píšete. Mám 1.4 tgdi v i30 kombi a pokud sešlápnu plyn až na podlahu, tak se při zrychlování mezi 3000-4000 ozve kovové cvaknutí (jak když klepne drát do kovu) a na velmi krátký okamžik motor zaváhá a následně pokračuje v zrychlování. Když vím v jaké situaci k tomu dochází, tak není těžké to nasimulovat. Sice k tomu nedojde vždy, ale tak v polovině případů ano.
Pokud nezrychluju na max (sešláplý pedál až na podlahu), tak se to neprojeví.
Nájezd 7500Km, žádné jiné problémy s motorem nemám, tohle mi přijde jak něco související s turbem, protože u mých dřívějších neoturbených motorů jsem nikdy nic podobného neslyšel.
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Napsal: 11 zář 2018, 10:18
od Tomasek
Už se mi to taky parkrát stalo, při předjíždění je to fakt paráda, pěkně jsem se zapotil.
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Napsal: 11 zář 2018, 11:35
od Ruska.ruleta
A to dela i bez zapnute klimatizece?