i30 1.6 CVVT-než se ohřeje motor, auto při zastavení chcípne
Napsal: 02 zář 2018, 15:30
Ahoj,
mám Hyundai i30 1.6 CVVT (LPG, najeto cca 230000) a poslední dobou se setkávám s problémem, kdy auto při zastavení s plně sešlápnutým spojkovým pedálem chcípne. Nejlépe to dokážu popsat na příkladu, kdy vyjíždím z práce - motor je studený a chvíli jde v pohodě, ale zhruba na úseku 500-2000 ujetých metrů, než se motor úplně ohřeje, a já musím zastavit například na přechodu, motor zastaví, rozsvítí se kontrolky a jde špatně startovat. Jako by tam šlo málo nebo moc paliva. Když potom motor chytne, tak se jakoby dusí okolo 500 rpm, dokud nepřidám trochu plynu. Diagnostika nic nehlásí a dělá to na benzín i na plyn - benzín používám Verva 100 a plyn Kralupol.
Auto je pravidelně servisované a krom běžných opotřebení (brzdy, tyčky, ložiska, rozvody...) se snad nikdy nic nedělalo kromě pumpy a termostatu, protože ubývala chladící kapalina a v poslední době se měnil senzor otáček.
Nesetkal se s tím někdy někdo? Předem děkuji za rady.
mám Hyundai i30 1.6 CVVT (LPG, najeto cca 230000) a poslední dobou se setkávám s problémem, kdy auto při zastavení s plně sešlápnutým spojkovým pedálem chcípne. Nejlépe to dokážu popsat na příkladu, kdy vyjíždím z práce - motor je studený a chvíli jde v pohodě, ale zhruba na úseku 500-2000 ujetých metrů, než se motor úplně ohřeje, a já musím zastavit například na přechodu, motor zastaví, rozsvítí se kontrolky a jde špatně startovat. Jako by tam šlo málo nebo moc paliva. Když potom motor chytne, tak se jakoby dusí okolo 500 rpm, dokud nepřidám trochu plynu. Diagnostika nic nehlásí a dělá to na benzín i na plyn - benzín používám Verva 100 a plyn Kralupol.
Auto je pravidelně servisované a krom běžných opotřebení (brzdy, tyčky, ložiska, rozvody...) se snad nikdy nic nedělalo kromě pumpy a termostatu, protože ubývala chladící kapalina a v poslední době se měnil senzor otáček.
Nesetkal se s tím někdy někdo? Předem děkuji za rady.