Stránka 1 z 1
4WD-ABS
Napsal: 13 zář 2018, 10:26
od ferda328
Santa fe, CRDi, 2.0, rv.2005
Kamarádi prosím o vaší radu. Začalo mi sem-tam svítit kontrolka ABS. Diagnostika hlásila "senzor G", ten jsem vyměnil a nic se nezměnilo
Teď jsem zjistil, že na obou předních kolech mám prasklé kroužky ABS. Odstranil jsem je /budu měnit kineťáky a tam jsou kroužky nalisovány/ a rozpojil jsem konektory od senzorů.
A nyní ta záhada, když se rozjedu tak tak samozřejmě svítí ABS, ale začne svítit BRZDA a bliká kontrolka 4WD. Mají tyto kontrolky nějakou souvislost s vyřazením ABS
Pokud nastartuji a stojím na místě tak se kontrolky nerožnou, pouze za jízdy.
Moc děkuji za vaše názory.
Re: 4WD-ABS
Napsal: 13 zář 2018, 11:32
od Richard555
Za mě určitě. Možná by bylo vhodnější vyřadit ABS spíš vyjmutím pojistky, než rozpojením čidel. Nevím přesně kterou pojistkou, možná se budeš muset při "vypnutí ABS" obejít bez 4x4 protože systém nezjistí prokluz a tedy nepřipne zadek
Systém 4x4 potřebuje info o otáčení kol a ty mu dají jen ty kroužky ABS a čidla.....
Mě u IX55 se při nekorektním přenosu dat ze zadního pravého sensoru ABS taky rozsvítilo ABS, ESP, 4x4, naštěstí to zas přešlo a 2 roky mám klid i bez výměny sensoru
Re: 4WD-ABS
Napsal: 13 zář 2018, 20:03
od EFISO
ferda328 . Pri jazde musia všetky 4! snímače posielať údaje riadiacej jednotke inač budú stále počas jazdy svietiť kontrolky ABS,ESP a ďalšie ktoré potrebujú pre správnu funkciu snímanie otáčania kolies. vyradenie Snímača alebo ABS. Nepomôže ! . vymeň vadne krúžky a bude to potom OK . BEZ SVIETENIA kontroliek .iná možnosť nieje ! . ja som mal podobný problém pred 2 týždňami. Zadný pravý kružok vyhrdzavel (neutesnený snímač pri montáži vo výrobe ) výmena komplet zadného náboja a je po probléme
Re: 4WD-ABS
Napsal: 14 zář 2018, 09:05
od ferda328
Moc vám děkuji za vysvětlení. Mám připraveny oba přední homokineťáky, budu je měnit. Na nich jsou kroužky nalisovány tak bude tedy vše OK. Ještě na doplnění, má to vliv i na to, že se po rozjezdu rozsvítí kontrolka brzd. Jinak brzdí normálně, nezpozoroval jsem žádný rozdíl.
Re: 4WD-ABS
Napsal: 14 zář 2018, 12:00
od EFISO
Kontrolka signalizuje výstrahu,závadu,problém,nesprávnu funkciu atd... brzdiť to bude iba ako auto bez ABS . Pri intenzívnom brzdení alebo na mokrú môže dôjsť k zablokovaniu kolesa (kolies) preto ta kontrolka výstrahy brzd svieti,aby upozornila vodiča na nesprávnu funkciu brzd. (opatrnosť za volantom a odstránenie závady
)
Re: 4WD-ABS
Napsal: 15 zář 2018, 10:04
od ferda328
Nějaký fígl jak vyšroubovat matku náboje kola
Nastříkal jsem to několikrát odrezovačem, použil 2mertovou trubku a ani ťuk
Jedině, snad to načat flexou
Re: 4WD-ABS
Napsal: 15 zář 2018, 10:37
od EFISO
Najlepšie je výkonný rázový uťahovák.Ak je v zavite lepidlo proti uvoľneniu matice tak je potrebné nahriať maticu teplovzduškou . Ak to nejde silou tak treba použiť ešte väčšiu silu
Re: 4WD-ABS
Napsal: 15 zář 2018, 19:20
od Richard555
Zatím jsem se nesetkal s maticí na náboji (vlastně na konci mrkve poloosy) kterou bych nepovolil s trhákem a aspoň metrovou trubkou
každopádně se matka musí povolovat s koly a autem ještě na zemi, pořádně zabrzdit nebo i dát klíny...... no a nejlépe 3/4 gola + trhák + ta metrová či dvou trubka a jde to fajn..... a ještě jedna poznámka občas si nejsem jist na kterou stranu povolovat
pomáhám si ráčnou od Goly nastavím povolování a ujasním si směr - hlavně na různejch blbě nasměrovaných šroubů
minulý týden jsem povoloval šroub na těhlici u Forda Focus kvůli výměně prasklého péra..... moc to nešlo ale trhák a metrová trubka mu domluvila ...... sere mě to zmenšování ...... ten šroub je 10 ale hlava je na 15 klíč a ne na 17 PROČ??????
Re: 4WD-ABS
Napsal: 15 zář 2018, 20:31
od ferda328
Matka si nakonec dala říct, pořádně jsem zabral a šlo to. Teď jsem ale v koncích, jak stáhnout náboj
Všechny mé pokusy
. Jak bych měl postupovat, poradíte ještě? Díky
Re: 4WD-ABS
Napsal: 15 zář 2018, 23:13
od Richard555
máš asi zarezlou tu drážkovanou "mrkev" v drážkách náboje ..... správně by měla jít poloosa hladce ven...
Pořádně to zas prostříkni WDčkem a nech do rána působit , pak zkus nějaký tříramený stahovák, přinejhorším pak palici.... ale hrozí že při vytloukání palicí poškodíš ložiska. A až to budeš montovat z5 mázni ty drážky třeba měděnou pastou, nebo nějakou voděodolnou vazelínou, pak už další demotáž bude vždy brnkačka.... bohužel ve fabrice to dávaj "nasucho"
Re: 4WD-ABS
Napsal: 16 zář 2018, 00:00
od EFISO
Nezabudnúť najprv vysunúť guľový čap spodného ramena z náboja kolesa.
(pri MecPherson naprave) u Santa fe neviem aká je .
Re: 4WD-ABS
Napsal: 16 zář 2018, 10:13
od Richard555
Určitě ten spodní kulák a kloub na páce řízení nezapomenout odmontovat
nechat těhlici viset jen nahoře na tlumiči s pérem, pak můžeš s celým phersonem hejbat (rozpoj i čidlo ABS a dej pozor na brzdovou hadičku) a dostat z náboje poloosu - teda až ji rozhejbeš
ještě lépe když povolíš nahoře pod kapotou ty 3 šrouby co ho drží. Jestli budeš měnit i ložiska, nevím jak to u Santy je nedělal jsem to u něj, tak sundej celou těhlici z McPhersona - jsou dva systémy ta vzpěra - tlumič je dole v objímce a jeden šroub na těhlici ho stahuje (Škoda, Ford) nebo na tlumiči jsou dvě packy a hořejšek těhlice je mezi nima uchycen 2 šrouby (Daewoo snad i
) Pokud se mění celý náboj i s ložisky není třeba sundavat těhlici, je na ní na 4 šroubech....
Pokud nebudeš a nechceš měnit ložiska moc do té poloosy nemlať , přenáší se to přes kuličky (kuličky udělají důlky) do drah ložiska, a brzy budeš měnit i ložisko nebo náboj.... tak raději použij masivní tříramený stahovák
Good luck
Re: 4WD-ABS
Napsal: 16 zář 2018, 10:42
od ferda328
Budu měnit i ložiska protože na pravé straně to ložisko hučí. Takže chci udělat komplet klouby /kvůli kroužkům ABS/ a udělat obě ložiska. Právě se na to chystám, pokusím se shodil těhlici dolů a jen se modlím, že to půjde dolů s té drážkové hřídele. Jinak bych to musel zřejmě srazit i kineťákem !?!? Ale zase to dělat doma na dvoře, no nevím?
No a aby toho nebylo málo tak jsem zjistil, že na levé straně jsou sjeté brzdové destičky, tak k tomu přidám i toto
Re: 4WD-ABS
Napsal: 16 zář 2018, 13:37
od Richard555
Vnější kineťák na sobě má tu drážkovou hřídel - mrkev , pokud měníš vnější kineťák i ložiska tak do toho majzni mělo by to povolit a těhlice by se měla stáhnout z poloosy - mě tedy zatím u všech aut co jsem si dělal šla poloosa z náboje ven rukou
výměna ložisek (jen ložisek) je docela náročná - spíš jde o montáž - tam už musíš používat tah a ne mlácení, tedy vnější kroužek ložiska naklepnout do těhlice můžeš (použiješ vnější kroužek starého ložiska) , ale náboj na vnitřní kroužek ložiska musíš nějak bez mlácení nalisovat, já používal dlouhý šroub 12, kus profilu a golaořech vhodného průměru a velkou tlustou podložku a šlo to v pohodě - ono se to pak zas vše stáhne tou centrální matkou - zas se utahuje v podstatě "na krev" a nezapomeň ji zajistit