vyber motora novy Tuscon
Moderátor: Moderátoři
vyber motora novy Tuscon
Ahojte,
ma tu niekto osobnu skusenost s benzinovou 1,6 bez turba ?
zaujima ma ci je to auto s tym motorom v pohode, alebo ist radsej do turba. Chcem manualnu prevodovku a pocul som, ze je to nie je velmi na predbiehanie.
Vsetkym dakujem za info
ma tu niekto osobnu skusenost s benzinovou 1,6 bez turba ?
zaujima ma ci je to auto s tym motorom v pohode, alebo ist radsej do turba. Chcem manualnu prevodovku a pocul som, ze je to nie je velmi na predbiehanie.
Vsetkym dakujem za info
- Reklama
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8134
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: vyber motora novy Tuscon
otazka asi dobra ale nie moc konkretna.
1, kolko km rocne jazdiis?
2, na akych typoch ciest sa pohybujes?
3, jazdis sam / nalozeny/ tahas prives alebo karavan?
v zasade si mozes urobit nazor sam. 100kw skrteny ekonormami, auto je tazke a karoseria SUV sposobuje ze to ma odpor vzduchu ako Tatra so sneznym pluhom. Takze jazdit to jazdi, ak v tom sedis sam/dvaja a na okreskach nevahas radit na trojku/stvorku. Spotreba bude rovnaka, mozno aj vacsia ako u T-Gdi takze z dlhodobeho hladiska by som ja osobne videl pouzitie 1,6 atmosfery v Tucsone sposobom "pozera" .. To znamena, ze mam potrebu jazdit opticky velkym autom, ale v skutocnosti na to nemam peniaze a vlastne ani vyuzitie. do mesta je to nanic, na okresky slabe a na dialnici to zere ako s prestrelenou nadrzou. Ale SUV je trendy, to je fakt
pardon za emocionalnu odpoved.. a to som sa este nedostal k problematike SUV a pohod prednej napravy (len).. ale ludia dnes kupuju nezmysly, takze by vyrobcovia boli blbi ak by to nevyrabali
1, kolko km rocne jazdiis?
2, na akych typoch ciest sa pohybujes?
3, jazdis sam / nalozeny/ tahas prives alebo karavan?
v zasade si mozes urobit nazor sam. 100kw skrteny ekonormami, auto je tazke a karoseria SUV sposobuje ze to ma odpor vzduchu ako Tatra so sneznym pluhom. Takze jazdit to jazdi, ak v tom sedis sam/dvaja a na okreskach nevahas radit na trojku/stvorku. Spotreba bude rovnaka, mozno aj vacsia ako u T-Gdi takze z dlhodobeho hladiska by som ja osobne videl pouzitie 1,6 atmosfery v Tucsone sposobom "pozera" .. To znamena, ze mam potrebu jazdit opticky velkym autom, ale v skutocnosti na to nemam peniaze a vlastne ani vyuzitie. do mesta je to nanic, na okresky slabe a na dialnici to zere ako s prestrelenou nadrzou. Ale SUV je trendy, to je fakt
pardon za emocionalnu odpoved.. a to som sa este nedostal k problematike SUV a pohod prednej napravy (len).. ale ludia dnes kupuju nezmysly, takze by vyrobcovia boli blbi ak by to nevyrabali
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: vyber motora novy Tuscon
Vidím to stejně. To je motor maximalne do i30.
Re: vyber motora novy Tuscon
ano, momentalne skor druhe auto do rodiny pre jedneho, max dvoch, jazdenie nakupy, praca, do 20-30km ked nepocitam dovolenky a pod.
len nechcem ostat sklamany, ked budem chciet dat za 3 a spravit nejaku kolonu aut ...
len nechcem ostat sklamany, ked budem chciet dat za 3 a spravit nejaku kolonu aut ...
Re: vyber motora novy Tuscon
To si musíš vyzkoušet, pro někoho je určité zrychlení "raketa" a pro jiného to samé "želva". Já s GDIčkem jezdil v Ceedu kombi a bylo to příjemné ježdění, Tusík je o cca 10% těžší (záleží na výbavě) a při vyšších rychlostech má zvýšený odpor vzduchu. Ten se ale začíná významněji projevovat až nad 100 km/h, takže při předjížděcím zrychlení např. 80 - 120 řešíš spíš tu hmotnost. Tam ti i admo 1.6 GDI ukáže slušnou dynamiku, pokud správně zakvaltuješ a nebojíš se zatlačit ručičku otáčkoměru směrem na východ nebo východo-jiho-východ
Pokud ale potřebuješ nakopnout auto ve 140 na dálnici, tak už to bude gumovější zrychlení, o tom nepochybuj.
Otázka je taky, jaký je rozdíl v investici.
Ale bod 1 je vyzkoušet, tady na fóru můžeme kecat všechno možné, ale platíš to ty a jezdit v tom budeš ty a stejně tak víš, kde budeš jezdit a jakým stylem.
Pokud ale potřebuješ nakopnout auto ve 140 na dálnici, tak už to bude gumovější zrychlení, o tom nepochybuj.
Otázka je taky, jaký je rozdíl v investici.
Ale bod 1 je vyzkoušet, tady na fóru můžeme kecat všechno možné, ale platíš to ty a jezdit v tom budeš ty a stejně tak víš, kde budeš jezdit a jakým stylem.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: vyber motora novy Tuscon
Nic mi do toho není, ale proč tak velké auto? Když už SUV, (pokud zůstaneme u ), tak na 2. auto by klidně stačila i Kona...aviator píše:ano, momentalne skor druhe auto do rodiny pre jedneho, max dvoch, jazdenie nakupy, praca, do 20-30km ked nepocitam dovolenky a pod.
len nechcem ostat sklamany, ked budem chciet dat za 3 a spravit nejaku kolonu aut ...
http://www.garaz.cz/clanek/hyundai-kona ... 61%3famp=1
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: vyber motora novy Tuscon
aviator: Pokládáš otázku, na kterou na fóru již existuje odpověď - stačí projít zkušenosti majitelů https://www.hyundaiclub.net/viewforum.php?f=209
Kluci výše mají pravdu, vyzkoušet si to musíš sám.
Kluci výše mají pravdu, vyzkoušet si to musíš sám.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Kamílek
- **
- Příspěvky: 427
- Registrován: 29 čer 2018, 19:47
- Bydliště: skoro Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: vyber motora novy Tuscon
Do Tucsona 1.6 GDI určitě ne. Chyběl by ti kroutící moment, musel bys to točit a spotřeba by byla pekelná. Rozhodně 1.6 TGDI. Když jsem po testovacím víkendu Tucsona vrátil a přesedl zpět do i30 GDI, tak jsem myslel, že mám zataženou ručku S TGDI bude spotřeba při normální jízdě 100% nižší.
Re: vyber motora novy Tuscon
Pokud jde čistě o spotřebu, tak zrovna u 1.6 T-GDI platí, že koně musíš nakrmit:
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2
Ale chápu, že spotřeba není jediný fator rozhodování. Každopádně 1.6 T-GDI moc úsporný není a to dokazují i recenze místních členů, kteří to auto zkoušeli.
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2
Ale chápu, že spotřeba není jediný fator rozhodování. Každopádně 1.6 T-GDI moc úsporný není a to dokazují i recenze místních členů, kteří to auto zkoušeli.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: vyber motora novy Tuscon
KIA STONIC 1,4CVVT manuál,nebo 6°automat
Proč ne Tucson?-1,6GDI na to auto docela slabý motor co do krouťáku, diesel pro tyto účely nevhodný a nedořešené problémy se spojkou a DPF
A 1,6TGDi-ani náhodou
Výňatek z článku o spolehlivosti a nespolehlivosti aut dle Cosumer Reports (v tomto případě pravdivý) :
Zajímavý je pak rozdíl mezi sesterskými značkami Kia a Hyundai, i když obě jsou hodnoceny jako nadprůměrné. Nicméně zatímco SUV Sportage se obešlo bez zásadních výtek, spřízněný model Tucson táhne ke dnu - stejně jako automobilku samotnou v rámci hodnocení turbomotorů - přeplňovaný 1,6litrový motor. Nevalně hodnocena je i hybridní jednotka Hyundai Ioniq.
Proč ne Tucson?-1,6GDI na to auto docela slabý motor co do krouťáku, diesel pro tyto účely nevhodný a nedořešené problémy se spojkou a DPF
A 1,6TGDi-ani náhodou
Výňatek z článku o spolehlivosti a nespolehlivosti aut dle Cosumer Reports (v tomto případě pravdivý) :
Zajímavý je pak rozdíl mezi sesterskými značkami Kia a Hyundai, i když obě jsou hodnoceny jako nadprůměrné. Nicméně zatímco SUV Sportage se obešlo bez zásadních výtek, spřízněný model Tucson táhne ke dnu - stejně jako automobilku samotnou v rámci hodnocení turbomotorů - přeplňovaný 1,6litrový motor. Nevalně hodnocena je i hybridní jednotka Hyundai Ioniq.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
- tomasko007
- **
- Příspěvky: 289
- Registrován: 25 úno 2017, 18:11
- Bydliště: Bratislava (SR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: vyber motora novy Tuscon
Kedze sam mam 1.6GDI a som spokojny .. moze to zniet zaujato ale predsa...
Kazda minca ma 2 strany.
"Jednoduchsi" motor .. klasicka atmosfera ktora donedavna bol ako najvykonnejsi benzin v i30.
Nemusim riesit problemy s kratkymi trasami v meste (dnad uz benzin v oleji sa vyriesil - prestal som sledovat tuto temu), alebo chladenie turba po agresivnejsej jazde (aj tak to nikto nerobi).
Zaroven motor "nezere" aj travu pri ceste
Jazdim skrz cele Slovensko a nemam strach a paniku z otacok motora okolo 5000.
Je zaroven pravda ze machrovat so zrychlenim sa s tym neda a zaroven v kopcoch treba drzat otacky ... cize pokial motor nema aspo 3500 otacok.tak to je ina na pohodovu jazdu. Po 3500 otacok uz to zacina tahat lepsie.
Ak by ze jazdim hore kopcami tak asi je volba jasna pre t-gdi.
Pri konstantnej rychlosti 140km po.dialnici je mi jedno aky tam je motor.
Este sa mi nestalo aj ked som sa musel rozbiehat povedm ze zo 100 na 140 aby som niekoho brzdil (kedze vacsinou to absolvujem na 4ke )
Hluk motora je minimalny (aj ked toci pri 140km/ cca 3700 otacok). Pocut hlavne pneumatiky.
Zaroven dufam ! Ze ked budem menit Tucson za novy (ak ho dizajnovo nepokazia).
Tak verim ze vyfasuje 1.4 t-gdi, myslim ze by to bola idealna volba rozumu ...
Kazda minca ma 2 strany.
"Jednoduchsi" motor .. klasicka atmosfera ktora donedavna bol ako najvykonnejsi benzin v i30.
Nemusim riesit problemy s kratkymi trasami v meste (dnad uz benzin v oleji sa vyriesil - prestal som sledovat tuto temu), alebo chladenie turba po agresivnejsej jazde (aj tak to nikto nerobi).
Zaroven motor "nezere" aj travu pri ceste
Jazdim skrz cele Slovensko a nemam strach a paniku z otacok motora okolo 5000.
Je zaroven pravda ze machrovat so zrychlenim sa s tym neda a zaroven v kopcoch treba drzat otacky ... cize pokial motor nema aspo 3500 otacok.tak to je ina na pohodovu jazdu. Po 3500 otacok uz to zacina tahat lepsie.
Ak by ze jazdim hore kopcami tak asi je volba jasna pre t-gdi.
Pri konstantnej rychlosti 140km po.dialnici je mi jedno aky tam je motor.
Este sa mi nestalo aj ked som sa musel rozbiehat povedm ze zo 100 na 140 aby som niekoho brzdil (kedze vacsinou to absolvujem na 4ke )
Hluk motora je minimalny (aj ked toci pri 140km/ cca 3700 otacok). Pocut hlavne pneumatiky.
Zaroven dufam ! Ze ked budem menit Tucson za novy (ak ho dizajnovo nepokazia).
Tak verim ze vyfasuje 1.4 t-gdi, myslim ze by to bola idealna volba rozumu ...
Hyundai Tucson (2017) - 1.6 GDI 97kw/132k - STYLE - Phantom Black (PAE)
KIA Rio (2009) - 1.4 71kw/97k - SPORTY - Midnight Black
KIA Rio (2009) - 1.4 71kw/97k - SPORTY - Midnight Black
-
- **
- Příspěvky: 264
- Registrován: 08 dub 2014, 17:33
Re: vyber motora novy Tuscon
Takže za tři týdny to bude rok, co mám Tusíka 1,6 GDI. Najeto cca 17 000 km. Za týden v pondělí první garančka. Osobně jsem s 1,6 GDI maximálně spokojený. Přiznávám, že v kopcích, když chci předjet, musím podřadit, ale jinak si motor sedl a jezdí svižně. I když jedem čtyři, dva dospělí, dvě děti. Je pravdou, že tam ještě nemám to další kurvítko ohledně emisí, ale ten výkon mi stačí. Nevěřím tomu, když tady někdo píše, že s turbem to je u benzínu úspornější. To je blbost. Když v našem městě náhodou někde stojím a stojí vedle mě Tusík, vždy dám s majitelem řeč, vbětšinou se jedná o majitele s turbem, asi se více prodávají, ono zase těch aut až tak moc nejezdí a ti, co mají benzín turbo říkají, že jim to prostě žere, i mimo město, prostě ten litr navíc oproti tomu bez turba tam je. Pak ještě jedna věc, to turbo je v autě slyšet, můj motor téměř ne. Po městě jezdím se spotřebou mezi 7 až 8. Mimo město od cca 5,7 do 7 litrů a většinou ta horní hranice je 6,7. To s turbem nedáš. Samozřejmě. pokud jedu dlouho po dálnici a ta cesta tvoří 2/3 celkově ujeté vzdálenosti a občas to polechtám nad 130 km/h, tak jedu za 7,5 litrů. Jak kdy, jak kde a za jaké povětrnostní situace a profilu silnice. A jak jsem psal na jiném vlákně ohledně mých letních výletů přes Oravu nad Zakopané, tak jsem se vracel s průměrnou spotřebou pod 7 litrů ve čtyřech lidech a to jsou na Oravě pěkné kopečky a také jsem si ""zajezdil"". Ale ono to je i tím, že jezdím od 18 let a mám za kousek 55 let a opravdu si dovoluji říct, že jsem. tzv. vyježděný . A dále na garančku, tedy přesněji výměnu oleje je tam sice max. lhůta rok, nebo dříve, pro všechny auta, nebo když najedeš s turbem 15 000 km a bez turba 30 000 km. Jenomže si troufám říct, že je dost řidičů, co najede těch patnáct o hodně dříve, takže zase častější náklady na servis. Plus to, jestli to turbo vydrží bez poruchy pět šest let a ty problémy s benzínem v olejové náplni. A pak to hlavní je pořizovací cena a je jedno, jestli je akce, nebo ne. Bez turba je Tusík levnější. Každopádně je Tusík skvělé auto, co se všeho kolem něho týče a je jedno, co ho pohání , opravdu se povedlo, za mou rodinu si ho fakt užíváme a příští auto bude na 90 % zase Tusík . Jenom by to chtělo v Praze vyměnit toho magora ve vedení, který svou politikou dokur*il to, že se rapidně snížil počet prodejních a servisních zastoupení.
Hyundai Tucson 1,6 T-GDI, NX4E, N Line, manuál, 4x2, barva Abyss Black Pearl (v provozu od 2/2024)
- Kamílek
- **
- Příspěvky: 427
- Registrován: 29 čer 2018, 19:47
- Bydliště: skoro Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: vyber motora novy Tuscon
K mé předchozí odpovědi - vycházel jsem ze zkušenosti s GDI v i30 II. Ač mám svojí i30ku opravdu moc rád, tak musím napsat, že ač je GDIčko nejsilnější motor, který se do ní dával, tak to rozhodně žádný trhač asfaltu není, spíš auto na pohodový ježdění. Tucson je oproti i30ce těžší, s horší aerodynamikou, na větších kolech + širší pneu. Pro pohodovou jízdu bude nutný motor kvůli nízkýmu kroutícímu momentu víc vytáčet a pokud bude člověk jezdit svižněji, tak si myslím, že se na těch 8.5 - 9 litrů dostane.
Nový Tucsona 1.6 T GDI jsem měl v rámci akce na víkend, kdy měl najeto necelý dva tisíce kilometrů, vytáhl jsem ho do hor, často si užíval dynamiky a vracel jsem ho se spotřebou 8.6 (nuloval jsem při přebírání vozu, protože spotřeba byla jednou z věcí, která mě u toho motoru zajímala). To mě příjemně překvapilo, protože jsem čekal, že bude jezdit tak o litr až litr a půl víc. Věřím tomu, že se zajetým motorem se bude normální a přesto dynamickou jízdou dát s tím turbem jezdit kolem osmi litrů.
Stejně jako bych si nekoupil i30ku s 1.4 (přestože s takovou motorizací spousta lidí jezdí), tak bych si nekoupil Tucsona s 1.6 GDI. Je to můj subjektivní pohled a rozhodně jsem se tím nechtěl majitelů nijak dotknout.
Nový Tucsona 1.6 T GDI jsem měl v rámci akce na víkend, kdy měl najeto necelý dva tisíce kilometrů, vytáhl jsem ho do hor, často si užíval dynamiky a vracel jsem ho se spotřebou 8.6 (nuloval jsem při přebírání vozu, protože spotřeba byla jednou z věcí, která mě u toho motoru zajímala). To mě příjemně překvapilo, protože jsem čekal, že bude jezdit tak o litr až litr a půl víc. Věřím tomu, že se zajetým motorem se bude normální a přesto dynamickou jízdou dát s tím turbem jezdit kolem osmi litrů.
Stejně jako bych si nekoupil i30ku s 1.4 (přestože s takovou motorizací spousta lidí jezdí), tak bych si nekoupil Tucsona s 1.6 GDI. Je to můj subjektivní pohled a rozhodně jsem se tím nechtěl majitelů nijak dotknout.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: vyber motora novy Tuscon
kongresman: Je fajn slyšet, že jsi spokojen Ať je to tak i dál.
kamílek: i30 s 1,4 jsem měl a ač neuvěříš, byla hodně svižná i úsporná. Za 5 let jsem s ní ujel 124.100 km
kamílek: i30 s 1,4 jsem měl a ač neuvěříš, byla hodně svižná i úsporná. Za 5 let jsem s ní ujel 124.100 km
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek