Stránka 1 z 1

Olej: přechod za 10W-40 na 5W-30

Napsal: 13 lis 2018, 16:16
od signalCZ
Zdravím všechny ve spolek, jsem čerstvým majitelem Santy a rád bych vás poprosil o radu. Dle štítku je tam cca 3 měsíce nový olej o což ani tak nejde, stejně ho chci vyměnit ale zaráží mě že na štítku je zaškrtnuto že olej je specifikace 10W40, který tam vlastně co se snažím zjistit všude na netu nepatří. Ale zase by se nemělo z desítky přecházet zpět na pětku. Můžu někoho poprosit o radu co teď s tím?
je to 2.2 CRDI 4x4, 110kw (bez DPF ještě)

Děkuju moc

Re: Olej: přechod za 10W-40 na 5W-30

Napsal: 13 lis 2018, 17:18
od Richard555
No, chtělo by to info o nájezdu. Tedy zhruba jak dlouho to auto jezdilo na ten 10W40. Myslím, že do tvého motoru je tento olej povolen k použití, ale většinou se používá 5W30. Dle kamaráda "Mechanika" s velkým "M" protože to není výměňář a zkoušeč :wink: tak význam řidší 5W30 má kvůli turbu, to se chladí jen olejem, proto je potřeba řidší olej, aby byl dostatečný průtok a tedy i chlazení. Říkal, že hustšího oleje tam proteče méně a při větším zatížení se může turbo přehřívat a olej se začne v ložiscích napalovat což vede k poškození turba. Otázka je jak moc je třeba motor zatížit aby toto nastalo.
Každý olej má jisté čistící přísady. Agresivnější je řidší 5W30 ev. 5W40 než 10W40. Přechod na řidší olej by neměl dělat problémy pokud není moc najeto. Pokud máš nějakejch 200000km už bych asi řídký olej nepoužíval. Mohl by motor začít žrát olej a agresivně čistící 5W30 by ti mohla rozpustit staré usazeniny a ucpat sítko olejového čerpadla a tím motor zadřít - tedy zničit - u Santy nic neobvyklého :wink:

Re: Olej: přechod za 10W-40 na 5W-30

Napsal: 13 lis 2018, 17:36
od signalCZ
moc děkuji za vyčerpávajíci a rychlou odpověď. Nalítáno má skoro 280, takže dám na tvoji radu. Olej stejně vyměním a dám tedy stejný 10w40, někdo tu doporučoval značku LIQUI MOLY, právě ve vláknu zadřených Santů :-) , doporučil by jsi ji? je mi jedno zda to bude o nějakou stvku držší, či levnější chci tam dát to nejlepší pro auto a můj pocit aspon...

ještě se zeptám, jak je náročné sundat vanu a podívat se na to sítko. Chci se do toho vrhnout ale mechanik mi říkal že je pod vanou ještě nápravnice a něco dalšího a že se mu do toho moc nechce. Já to pro svůj pocit udělat chci.

Díky znovu předem

Re: Olej: přechod za 10W-40 na 5W-30

Napsal: 13 lis 2018, 22:39
od Richard555
No mám staršího Santu v rodině najeto 170 tkm a vanu jsme ještě nesundavali, jezdíme na 5W30 od GM Dexos2 A3/B4 - výměny po nejpozději 15 tkm - stojí to pár korun (výměna s kvalitním filtrem Mahle Knecht cca 800,- ) tak proč to natahovat. Nicméně v rodině je i SAAB 9-5 Aero a tam se demontáž a čištění sání olejového čerpadla doporučuje ob výměnu oleje t.j. každých 20 tkm. Výměna oleje je nejpozději po 10 tkm a pouze mobil1 :wink: dokonce se v sobí komunitě traduje, že někdo použil Castrol předepsané specifikace a už dojezdil :wink:
Já u IX55 jezdím taky na GM Dexos2 5W30 A3/B4 a autí si nijak nestěžuje - protože ale má přes 7 l. oleje tak to vyjde na cca 1000,- , ale je to půlka nádrže nafty :wink:

Re: Olej: přechod za 10W-40 na 5W-30

Napsal: 15 lis 2018, 09:28
od signalCZ
Dekuju, cetl jsem vyborne recenze na tyto oleje ale ktery vzit, nevyznam se v tech cislech, co by jste vzali vy?

https://m.heureka.cz/hledat/?h%5Bfraze% ... Moly+10w40

Re: Olej: přechod za 10W-40 na 5W-30

Napsal: 15 lis 2018, 12:27
od Richard555
Vem olej 10W40 s API A3/B3/B4 (tedy ten hustší - plnotučný) ACEA to aby bylo za "C" co nejvyšší písmeno abecedy (CA je málo CH je lepší CG ještě lepší ) jasné ?
To co za písmeno je za "S" platí pro benzíny, nemusí tě to zajímat....

Re: Olej: přechod za 10W-40 na 5W-30

Napsal: 15 lis 2018, 13:01
od signalCZ
Dekuju!!! =D>