Stránka 1 z 1
Ohřev motoru CRDI 100kw před jízdou
Napsal: 16 pro 2018, 20:14
od 09freds
Vzhledem , že občas musím jet krátkou trasu cca 7 km a 7 km zpátky a drtí mne studený motor v podstatě až do návratu, tak mne napadla myšlenka instalace nějakého ohřívadla do chladicího okruhu, které bych chvíli před odjezdem zapnul a vzapětí bych odjížděl z teplým motorem, nemyslím tím naftový bufik. Kdysi se montovaly takové vložky s topnou spiralou na 220V do okruhu chlazení, tehdy bylo to jednoduché, nebyl v motoru žáden eletronický hlídač. Dnes to bude asi složitěší.
Nemáte nějaký nápad?
Re: Ohřev motoru CRDI 100kw před jízdou
Napsal: 16 pro 2018, 22:23
od Felotron
Něco takového bych taky uvítal!
Re: Ohřev motoru CRDI 100kw před jízdou
Napsal: 16 pro 2018, 22:30
od EFISO
čo také to niečo ?na ohrev motora
https://www.aliexpress.com/item/ford-tr ... 1a6a172577
Brať to ako námet na vyhľadávanie na nete . Pozor made in China
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Ohřev motoru CRDI 100kw před jízdou
Napsal: 16 pro 2018, 22:38
od ulthar
Re: Ohřev motoru CRDI 100kw před jízdou
Napsal: 17 pro 2018, 09:09
od 09freds
EFISO :
To je to,co jsem si představoval, další otázkou je vlastní instalace. Dle nákresu to vypadá velmi jednoduše, ale hned mne napadají otázky:
1.schéma chlazení v popisu ohřívače odpovídá skutečnému provedení v moderních autech? Půjde to tak zapojit? Nebude tam nějaký další zádrhel- další termostat,obtok atd?
2. V popisu topidla je uvedeno , že je tam oběhové čerpadlo, jak se bude chovat když nebude v chodu? Nebude brzdit oběh v topném okruhu?
3.Co na to Hyundai záruka? Asi by mohl být problém? Řešit záruku demontáží topidla pokažde před návštěvou servisu by se mi nechtělo.
ulthar:
Dík za přesměrování na podnětnou diskuzi. A jak jsi dopadl Ty, realizoval jsi něco?
Ještě doplňuji proč zvážuji toto řešení. Jsem v důchodu, najezdním ročně cca 15000 km, z toho kratké trasy max. 1000- 1500 Km a držet proto druhé auto mi připadá za 1.naprosto ekonomický nesmyslné, za 2. další auto mi podstatně ubere místo na dvorku.
Pro diesel v Tucsonu jsem se rozhodl po negativních zkušenostech s maloobjemovým turbomotorem 1.2 TCI v Renaultu Kadjar, který mél být řešením. Byl živý, spotřeba do 8 litrů,rychle se ohřal,ale bohužel po 27000 Km začal cukat, přehrání software nepomahalo, tak šel pryč. Tak jsem vzpomněl na předcházejícího Koleose s motorem 2.0 CRI a DPF, generačně stejně starým jako dvoulitr v Tucsonu, se kterým nebyly v podstatě žádně problémy až na zrezivělý spodek a koupil jsem Tucsona.
A toho mi je teď líto.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: Ohřev motoru CRDI 100kw před jízdou
Napsal: 17 pro 2018, 20:53
od EFISO
09freds píše:EFISO :
To je to,co jsem si představoval, další otázkou je vlastní instalace. Dle nákresu to vypadá velmi jednoduše, ale hned mne napadají otázky:
1.schéma chlazení v popisu ohřívače odpovídá skutečnému provedení v moderních autech? Půjde to tak zapojit? Nebude tam nějaký další zádrhel- další termostat,obtok atd?
2. V popisu topidla je uvedeno , že je tam oběhové čerpadlo, jak se bude chovat když nebude v chodu? Nebude brzdit oběh v topném okruhu?
3.Co na to Hyundai záruka? Asi by mohl být problém? Řešit záruku demontáží topidla pokažde před návštěvou servisu by se mi nechtělo.
ulthar:
Dík za přesměrování na podnětnou diskuzi. A jak jsi dopadl Ty, realizoval jsi něco?
Ještě doplňuji proč zvážuji toto řešení. Jsem v důchodu, najezdním ročně cca 15000 km, z toho kratké trasy max. 1000- 1500 Km a držet proto druhé auto mi připadá za 1.naprosto ekonomický nesmyslné, za 2. další auto mi podstatně ubere místo na dvorku.
Pro diesel v Tucsonu jsem se rozhodl po negativních zkušenostech s maloobjemovým turbomotorem 1.2 TCI v Renaultu Kadjar, který mél být řešením. Byl živý, spotřeba do 8 litrů,rychle se ohřal,ale bohužel po 27000 Km začal cukat, přehrání software nepomahalo, tak šel pryč. Tak jsem vzpomněl na předcházejícího Koleose s motorem 2.0 CRI a DPF, generačně stejně starým jako dvoulitr v Tucsonu, se kterým nebyly v podstatě žádně problémy až na zrezivělý spodek a koupil jsem Tucsona.
A toho mi je teď líto.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ak je auto ešte v záruke tak odporúčam nešahat do toho lebo by bolo potrebné niektoré hadice predeliť a to už do pôvodného stavu bez výmeny celej hadice neide .Napája sa to na malý okruh (topenie a motor pred termostat ) ja som mal amatérsky na Favo... niečo podobne špirála 2200 W a vodu na 40C ohrialo za 15 minut ale iba 1.3 obsah pri vonkajšej teplote -7 .Tých 1500w je malo na CRDI . Odporúčam radšej clonu pred chladič dosť to pomôže no na 7km žiadna výhra . Po záruke možno,ale aj bez pred ohrevu CRDI vydrží státisíce Km .
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Ohřev motoru CRDI 100kw před jízdou
Napsal: 20 pro 2018, 13:28
od mikodim
Chcel by som len pre upokojenie napísat, keď píšeš: "občas krátke trasy" ... Tak motoru to určite nijak neublíži a môžeš spokojne spávať..
Re: Ohřev motoru CRDI 100kw před jízdou
Napsal: 20 pro 2018, 14:07
od 09freds
Též doufám,ale mám takový divný pocit když se studeným motorem vyjedu a se studeným se vracím
![Brick wall ](*,)](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Re: Ohřev motoru CRDI 100kw před jízdou
Napsal: 20 pro 2018, 18:26
od ulthar
09freds píše:
ulthar:
Dík za přesměrování na podnětnou diskuzi. A jak jsi dopadl Ty, realizoval jsi něco?
Nakonec ne, protoze jsem nechtel riskovat ztratu zaruky a zaruku na motor/chlazeni nikdo z vyrobcu neprebere.
Re: Ohřev motoru CRDI 100kw před jízdou
Napsal: 12 led 2019, 11:48
od Chasnik
Loni jsem to taky řešil, někde jsem viděl kontaktní topná tělíska, která se lepila na spodek olejové vany, prohřívala tedy celý blok, nikoli pouze chladicí kapalinu.
Jinak na prohřívání kapaliny jsem také našel jenom bazmek, který se instaluje na potrubí, které se musí přeřezávat, a to se mi nelíbilo.
Také jsem si pohrával s myšlenkou, omotat odporovým kabelem buď olejovou vanu nebo část trubek vodního okruhu, ale pak jsem to uložil k ledu, řešil jsem nějaké pracovní záležitosti a s příchodem jara to přestalo být aktuální. Navíc, teplo pod kapotou láká kuny, takže to je pak blbá volba - buď studený motor, nebo vyžraný od kuny...
Re: Ohřev motoru CRDI 100kw před jízdou
Napsal: 12 led 2019, 12:48
od Axel.Foley
Minulou zimu jsem měl tendenci instalovat nezávislé topení. Předložená cenová nabídka mně spolehlivě odradila.
Re: Ohřev motoru CRDI 100kw před jízdou
Napsal: 12 led 2019, 18:24
od Richard555
Jsem na tom podobně
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
jak sednu zapínám topení na zadek - a dá se to přežít. Jo nezávislé topení by bylo jiný kafe, ale těch 50000,- využiju líp.
Re: Ohřev motoru CRDI 100kw před jízdou
Napsal: 12 led 2019, 18:52
od Axel.Foley
Jj, vyhodnotil jsem to stejně.