Stránka 1 z 1
Klepání motoru nejen za studena
Napsal: 06 led 2019, 21:27
od machy98machy
Zdravím,
včera mi i30 1.6 95000km po zarazeni 2. rychlostniho stupne prestala tahnout, reakce na pedal temer nulova, po novem nastartovani vsak jede jak má, je ovsem slyset pri pridani plynu hlasite klepani, zvuk jde od svicek. Dela to i po zahrati, po 100km neprerusovane jizdy. Volnobeh kdyz auto stoji jenhlasitejdi nez predtim, auto malinko skube.
Odpojoval jsem postupne valec od valce a pri odpojeni kazdeho z nich prisla reakce v podobe duseni motoreu, podle toho soudim ze vsechmy 4 valce pracujou.
Ma nekdo zkusenosti ?
Oprava, servis, doba s cena ?
Diky za odpoved.
Re: Klepání motoru nejen za studena
Napsal: 06 led 2019, 21:58
od petzl62
Tipnu si-přeskočené rozvody a doufej,že ne o víc jak 3 zuby
I když to klepání není povzbudivé.
Držím pěsti,ať jsou škody co nejmenší
Oprava jasně-co nejdřív,cena- od 7tis. výš-záleží kde budeš opravovat a co vše bude špatně,čas -opět záleží co vše se bude dělat.
Odkud jsi?
Re: Klepání motoru nejen za studena
Napsal: 07 led 2019, 08:45
od machy98machy
Jsem z Jihlavy, ty rozvody se mi nezdaji, auto opravdu jede uplne normalne, tahne, dostane se do otacek, jen to opravdu hlasite klepe.
Re: Klepání motoru nejen za studena
Napsal: 07 led 2019, 09:04
od Mexican
1, mas auto v zaruke? ak ano, nefilozofuj ho a daj to do Jihlavskeho Hyundaiu
2, ak nemas v zaruke, daj ho tam na diagnostiku (minimalne) - od stola t nikto fundovane neporadi
Re: Klepání motoru nejen za studena
Napsal: 07 led 2019, 10:04
od slabostka
hlavne by som s tým dlho nejazdil lebo či je to rozvod alebo znak zlého mazania motora speje to k niečomu drahšiemu ak sa na tom bude jazdiť a skúšať... možno je to niečo úplne iné, uvolnený spoj... ale načo pokúšať
Re: Klepání motoru nejen za studena
Napsal: 07 led 2019, 10:25
od machy98machy
Mexican píše:1, mas auto v zaruke? ak ano, nefilozofuj ho a daj to do Jihlavskeho Hyundaiu
2, ak nemas v zaruke, daj ho tam na diagnostiku (minimalne) - od stola t nikto fundovane neporadi
Vsak to ja vim, jen sem se ptal, jestli nema nekdo podobnou zkusenost, jasne ze to hodim do servisu.
Re: Klepání motoru nejen za studena
Napsal: 07 led 2019, 12:52
od Richard555
Hlavně dej taky info o tom co bylo příčinou a jak to bylo odstraněno - kvůli tomu je forum
Re: Klepání motoru nejen za studena
Napsal: 07 led 2019, 13:45
od Mexican
ono "podobna skusenost" najma u motorickych problemov je taka ta mantra domacich opravarov. Motor a prevodovka su extremmne komplexne zaelzitosti s mnozstvom dielov. Co sa laikovi a beznemu uzivatelovi zda podobne, profesional vidi rozdiel. Niekto vyssie pisal rozvody. Tie sa prejavuju rozne a bez toho aby sa nacitala RJ s chybami (a tam sa to tiez nie vzdy musi ukazat), zlozila hlava vlacov a fyzicky sa skontrolovalo rozvodove ustrojenstvo
tak ako pise slabostka - nejazdit, najma nezatazovat motor a cim skorej do servisu. Mozes mat pridrete ventily, mozes mat rozhodene casovanie rozvodov (preskocenie), moze byt v <> klikovka z dovodu predchadzajucej chyby mazania. Mozno si natankoval brutalne zly benzin, mozno mas pridrete cerpadlo a to zle davkuje palivo. Zacat treba tou diagnostikou
Re: Klepání motoru nejen za studena
Napsal: 18 čer 2019, 20:23
od pecipekar
Prosím o nějaké zkušenosti se závadou, která se prý relativně často objevuje. Hyundai i30, 12/2013, 1,6 benzin, 88 kw, DOHC, 65 tis. km, koupeno na konci října 2018, nevím jak byl měněn olej. Při průjezdu pravou zatáčkou přes koleje auto umřelo, při sešlápnutí plynu se to dusilo a chcíplo, výkon max 15 procent, dojel jsem jen na blízkou benzinku na volnoběh na jedničku, kontrolka motoru problikla až na benzince, auto jsem po pěti hodinách zkusil nastartovat a fungovalo, "akorát" cvakavý zvuk z motoru něco kovového, vačka/ventil nebo nějaká vůle, auto ve více servisech, diagnostika neukazuje žádnou závadu, první možnost přeskočené rozvody - negativní, druhá možnost katalyzátor a následné poškození motoru - kamerou se jeví kat v pořádku... Někdo hovoří o časovači vaček - prozatím nepotvrzeno. Spíše se přes fonendoskop jeví kovoví zvuk v bloku, vůle píst o válec nebo čep pístu. Nevím co s tím, předpokládaná rozborka motoru na dlouhé týdny o penězích ani nemluvím. Má teda někdo nějakou zkušenost.