Tekutina v zadním topení (pod sedačkami)
Napsal: 18 led 2019, 22:31
Ahoj,
při prvním zapnutí zadního topení pod sedačkami (ventilátor na palubovce, vodní pumpa pod sedadly do polohy otevřeno), se po chvíli z topení začalo kouřit. Vše jsem vypnul a v pohodě dojel domů. Doma jsem odšoupl sedačky a zjistil, že v prostoru pod mřížkou zadního topení se nachází několik centimetrů hnědé kapaliny. Vzhledem k tomu, že má stejnou barvu jako chladící kapalina v nádržce v motorového prostoru a k tomu, že v zimě nezmrzla, řekl bych, že se jedná o chladící kapalinu. Zkusil jsem ji trošku stříkačkou odčerpat, ale po chvilce (cca 0,5 litru odčerpáno) přestala hladina klesat.
Dle mého se jedná o netěsnost v oblastní zadního topení, způsobenou možná korozí, možná nějakým těsněním. Zadní topení nepotřebuji, stačí mi to přední, ale nelíbí se mi představa že v prostoru topení zůstane zbytek chladící kapaliny vyteklý. Měl bych ji tedy odsát všechnu? Pokud zadní topení nebudu používat, páku pod sedadly budu mít v poloze "off", neměla by kapalina tímto místem dále unikat, jelikož okruh bude odstaven. Nebo?
Máte prosím někdo podobnou zkušenost, názor, radu?
Děkuji
Martin Braun
při prvním zapnutí zadního topení pod sedačkami (ventilátor na palubovce, vodní pumpa pod sedadly do polohy otevřeno), se po chvíli z topení začalo kouřit. Vše jsem vypnul a v pohodě dojel domů. Doma jsem odšoupl sedačky a zjistil, že v prostoru pod mřížkou zadního topení se nachází několik centimetrů hnědé kapaliny. Vzhledem k tomu, že má stejnou barvu jako chladící kapalina v nádržce v motorového prostoru a k tomu, že v zimě nezmrzla, řekl bych, že se jedná o chladící kapalinu. Zkusil jsem ji trošku stříkačkou odčerpat, ale po chvilce (cca 0,5 litru odčerpáno) přestala hladina klesat.
Dle mého se jedná o netěsnost v oblastní zadního topení, způsobenou možná korozí, možná nějakým těsněním. Zadní topení nepotřebuji, stačí mi to přední, ale nelíbí se mi představa že v prostoru topení zůstane zbytek chladící kapaliny vyteklý. Měl bych ji tedy odsát všechnu? Pokud zadní topení nebudu používat, páku pod sedadly budu mít v poloze "off", neměla by kapalina tímto místem dále unikat, jelikož okruh bude odstaven. Nebo?
Máte prosím někdo podobnou zkušenost, názor, radu?
Děkuji
Martin Braun