Stránka 1 z 3

1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)

Napsal: 28 led 2019, 20:09
od Gamerlu
Zdravím všechny,

tož tak jsem zatím asi dojezdil a čekám na servis, až dá vědět co se vysypalo.

Tuhle v pátek sednu do auta, nastartuji a hned mě auto zdechlo, říkám si, to je divný, ale nedávám tomu žádný velký význam, nastartuji podruhé a hurá frčím domů, na první semaforu, kde byla červená sem dojížděl na červenou, vyřadil jsem na neutrál a v tom mě auto chcíplo.
Kua dyť baterku mám novou, to tím nemůže být.

Zastavím, chci nastartovat, startér točí, rádio hraje, kontrolky svítí, jen auto nenastartuje. A kuuaa, hodím tam blikačky, startuji podruhé, potřetí, počtvrté a nic, prostě nic. Stojím zrovna z mírného kopečka, tak nechám auto rozjet z kopca, hodím tam dvojku otočím klíčkem v zapalování, auto chytne a normálně jede,řadím 3, 4, 5, 6, kontrolka s chybou žádná nesvítí. Říkám si paráda, asi nějaká blbina, frčím si to k druhé křižovatce, vyřadím na neutrál, auto zdechlo, bohužel, na kopcu už jsem nestál, tak prostě musím chca nechca vylézt z auta a auto odtlačit bokem. Bez posilovače to jde pěkně blbě :-)

Mno, ve finále to dopadlo tak, že jsem musel nechat auto odtáhnout do servisu a čekám na verdikt.

Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)

Napsal: 28 led 2019, 20:54
od harvi
vyzera to skocene....

Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)

Napsal: 29 led 2019, 09:06
od motorol
Ze by další odepsanej motor. Je to ještě v zaruce?

Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)

Napsal: 29 led 2019, 09:15
od Tudy
Škrtící klapka, zanesený EGR ventil, možná alternátor nebo nějaká jiná elektrika. Nemalujte čerta na zeď, samotným motorem to být nemusí.

Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)

Napsal: 29 led 2019, 10:29
od Gamerlu
Auto není v záruce, mám ho od nového 8/2012.

Na servisu zatím nic neví, jsou tajemní jak hrad v karpatech, testují nějaký časování ventilů a pak se přiklánějí k rozvodům, ale že zatím neví.

Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)

Napsal: 29 led 2019, 10:39
od Espero
Myslím, že by to mohl být snímač otáček motoru. Bývá to na klikovce anebo na hlavním hřídeli v převodovce. Kde to má I 30 nevím. Nic až tak problematického.
Těch příčin ale může být samozřejmě i více.
Mně teď sporadicky něco podobného dělá Dacia, už bude mít 8 let, ale jen 68 tis. najeto. V nepravidelných intervalech, třeba jednou za 4 týdny, jednou za dva, jindy za 8, když je teplý motor nechce chytit, startér točí marně. Zpravidla postačí vypnout, chvilku počkat a pak znovu nastartovat a jede to. V servisu se to nikdy neprojevilo, takže prý musím počkat, až to klekne úplně. Na diagnostice se taky nic neukázalo. Než se to příště projeví, budu mít asi už nový I30.

Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)

Napsal: 30 led 2019, 16:29
od Gamerlu
Tak mě právě volali ze servisu.

Rozvody přeskočeny o 3 zuby. Vypadá to, že se nic s ničím nepotkalo, oprava 10 500 kč.

Moc pěkný, ale mohlo to dopadnou opoznání hůř.

Ještě bych napsal, kdyby něco dalšího objevili.

Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)

Napsal: 30 led 2019, 17:41
od rudolf.tomka
a čo u teba spôsobilo preskočenie o 3 zuby ](*,) , lebo u mňa to bolo jednoznačné, krízová situácia , brzdenie na ľade / ABS + ESP / zdochnutie auta a prebrzdenie na asfalte - cuk, cuk ,cuk a už to bolo, napínak reťaze nefungoval poriadne a skočilo to , zistili to až po 9 mesiacoch :!: #-o bádania po rôznych servisoch a na 4 diagnostikách , už som bol :roll: , ale pomohli mi chlapci z :hyu: Bardejov , za čo im veľká vďaka a obdiv , cena opravy dohodou :wink: / 130 € :-$ / Od opravy jazdíííme ako za "mlada" :D/
http://www.kia-club.org/viewtopic.php?f ... 33#p151033

Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)

Napsal: 30 led 2019, 18:10
od harvi
som rad ze som mal pravdu, ale nerad, ze sa ti to vobec stalo. Povedali ti, kvoli comu to skocilo? zly napinak, malo caste vymeny oleja, konstrukcna vada napinaku, malo oleja, vytahana retaz.... Predpokladam, ze cena zahrna komplet nove rozvody. Hlavne nech to jazdi k dalsej tvojej spokojnosti

Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)

Napsal: 30 led 2019, 19:32
od Gamerlu
pro rudolf.tomka
Nevím nic vyjímečného jsem nezaregistroval, ráno jedu do práce (25 km) a odpoledne když chci jet domů, tak jsem nastartoval a zdechlo to, startuji po druhé a normálně vše šlapalo, ujel jsem cca 2 km a zdechlo mě to na semaforu na červené při vyřazeni na neutrál. Zbytek viz první příspěvek.

pro Harvi

měl jsi pravdu, proč se to stalo nevím, to mě neřekli, zkusím samozřejmě zjisti vícet, je mě řekli že mě objednají materiál na rozvody a že to bude 10 500 kč. Jinak samozřejmě jsem asi blbej, ale jezdím pořád do stejnýho servisu ke globusu. Každý rok pravidelně jezdím na servis, tak si říkám, že z mé strany pečuji o auto maximálně. Ročně najedu max 15 tis km.

Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)

Napsal: 30 led 2019, 19:50
od harvi
raz sa stalo jednomu znamemu ze normalne prisiel na fabii htp, vypol motor a o par hodin uz nenastartoval. skocilo to zjavne pri vypinani, pri poklese tlaku oleja. malo to niekolko 'vyvojovych verzii' napinakov a voditiek. bohuzial sa mu to vtedy stretlo, takze menil radsej cely motor za iny.

Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)

Napsal: 31 led 2019, 06:34
od Bukaj44
Přesně to se stalo na Fabii 1.2 htp mě. Ráno jsem přijel normálně do práce a odpoledne už jsem nenastartoval. Akorát venku bylo -17°C. Taky jsem měnil celý motor.

Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)

Napsal: 31 led 2019, 06:40
od Axel.Foley
Gamerlu píše:...jezdím pořád do stejnýho servisu ke globusu...
Který Globus máš na mysli? V republice je jich několik.

Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)

Napsal: 31 led 2019, 07:30
od Gamerlu
Axel.Foley píše:
Gamerlu píše:...jezdím pořád do stejnýho servisu ke globusu...
Který Globus máš na mysli? V republice je jich několik.

Soráč, jsem z Brna, tak jezdím co auto mám ke globusu k Pokornýmu

Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)

Napsal: 31 led 2019, 09:30
od motorol
Ono nejlepší cesta jak skočit rozvody bude to startovani přes rychlost z kopecka ne?