IX35 2.0 automat rok 2012
Moderátor: Moderátoři
IX35 2.0 automat rok 2012
Zdravim. Auto me jezdi ok,ale posledni dobou ,kdyz jedu pomalu napr: prijedu ke kruhacu a zacnu jej objizdet (otacky 1500-1800) tak me zacina chrcet z motoru nebo prevodovky, takovej chrčivej zvuk,ale jen pri tech malejch otackach a male rychlosti. Nevite co to muze bejt? A pak jeste jeden dotaz. Kdyz jedu a pribrzdim a pak zas pridam plyn a pootocim volantem ,tak citim takove jakoby prasknuti ve volantu, dela to uz asi rok. Predem diky za info.
- Reklama
Re: IX35 2.0 automat rok 2012
Jezdíš jen na D nebo i jiné rychlosti? Kdy jsi měnil olej v automatu? Kolik má auto najeto?
Re: IX35 2.0 automat rok 2012
Ano jezdim jen na automat. Vse meneno pred rokem v kvetnu. Vzdy jednou za rok jezdim do Hyudai servisu Kyjov. Najeto 202 000km . Jsem objednany na prosti tyden. Tak at vim co me asi ceka.. Snad to nebude nic hrozneho.. Jak rikam auto jede Ok,jen proste tyhle dva neduhy jsem ted vypozoroval
Re: IX35 2.0 automat rok 2012
nahraál jsem video zvuku. Dělao to od 9sec, prej jestli to neni homokinetický kloub
https://youtu.be/FBPmDt53NE4
https://youtu.be/FBPmDt53NE4
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: IX35 2.0 automat rok 2012
Dělá to jen když jedeš doleva ? Doprava ne ? Nám zas u santy něco bouchalo při děravé zatáčce doprava a byl to výfuk - daly se nový gumy na kterých visí a OK . Ještě jeden pazvuk, který je podobný tomu tvému se nám u Santy objevil po demontáži altíku kvůli volnoběžce. Musel jsem nadzvednout motor a při akceleraci začlo něco drnčet podobně jako tobě. Marně jsem to hledal, nakonec se to našlo - na pravým silentbloku motoru je u Santy kromě motoru ještě takové závaží /asi kvůli vibracím/ no a to se při akceleraci opřelo o podběh a začlo to drnčet..... nevím jestli to i v IX35 je taky, ale omrkni i zavěšení motoru, jestli není nějak unavené a motor se za určitých podmínek nedotýká karoserie.....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: IX35 2.0 automat rok 2012
Ano hlavně to dělá když jedu vlevo. Ale jen při malé rychlosti a otáčky 1500-2000 max , sem tam do udělá na rovince,ale hlavně vlevo
Re: IX35 2.0 automat rok 2012
tak jsem vlezl pod auto a jak je takova ta tyc co drzi prave kolo ,tak kdyz sni poradne ale opravdu poradne zalomcuju,tak smerem k motoru ma trochu vuli. Ale netusim co to muze bejt. Ta tyc na leve strane drzi jak pribyta
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: IX35 2.0 automat rok 2012
No máš na mysli zřejmě tyč řízení, protože spodní rameno jako tyč nevypadá a tlumič s pérem taky ne. No a příčný stabilizátor je ke kolu připevněn přes tyčky stabilizátoru (kosti stab.)
takže k tý tyči na jedné straně u kola je kulový kloub - ten ti natáčí kola a pod tím gumovým krytem - takovou harmonikou je ještě jeden - axiální kloub, který je připevněn k hřebenu řízení. na téhle páce by vůle být neměly - tahle páka bývá někdy rovná , někdy i trochu zakroucená, vůle zde by mohla vysvětlit to lupnutí
Ale jestli jsi tahal za poloosu tak tam vůle směrem od kola k motoru či spíš k převodovce je normální a ještě poznámka, jestli jsi měl namysli poloosu - (na obou stranách jsou takové gumové měchy) a směřuje do středu kola tak ta pouze přenáší točivý moment z převodovky a motoru na kola a se zavěšením nemá nic společného
Lupnutí někdy i ránu jakoby kladivem do karoserie při propérování může dělat i prasklá pružina v horní části (co není moc vidět) ale je to docela časté
Ale to drnčení co tam je slyšet vypadá fakt na dotek motoru s karoserií - on ten motor se při jízdě docela pohybuje a jestli jsou silentbloky unavené může se motor za určitých podmínek dotknout karoserie.........
takže k tý tyči na jedné straně u kola je kulový kloub - ten ti natáčí kola a pod tím gumovým krytem - takovou harmonikou je ještě jeden - axiální kloub, který je připevněn k hřebenu řízení. na téhle páce by vůle být neměly - tahle páka bývá někdy rovná , někdy i trochu zakroucená, vůle zde by mohla vysvětlit to lupnutí
Ale jestli jsi tahal za poloosu tak tam vůle směrem od kola k motoru či spíš k převodovce je normální a ještě poznámka, jestli jsi měl namysli poloosu - (na obou stranách jsou takové gumové měchy) a směřuje do středu kola tak ta pouze přenáší točivý moment z převodovky a motoru na kola a se zavěšením nemá nic společného
Lupnutí někdy i ránu jakoby kladivem do karoserie při propérování může dělat i prasklá pružina v horní části (co není moc vidět) ale je to docela časté
Ale to drnčení co tam je slyšet vypadá fakt na dotek motoru s karoserií - on ten motor se při jízdě docela pohybuje a jestli jsou silentbloky unavené může se motor za určitých podmínek dotknout karoserie.........
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: IX35 2.0 automat rok 2012
Diky za rady. Ve stredu jedu do servisu tak pak dam vedet co to bylo.
Re: IX35 2.0 automat rok 2012
Tak jsem doma ze servisu, byla to povolene poloosa. Utahl to a zatim je klid,ale prej asi casem se bude muset poloosa vymenit. Samozrejme tam nasli hromadu baldich blbosti atd.. Tak jsem tam nechal 8000.- , olej, filtry, zarovky, kapaliny atd ale ted to jede OK , jeste prej čepy jsou špatné
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: IX35 2.0 automat rok 2012
No to jako že byla povolená ta matka, kterou se v ložisku resp. v náboji upevňuje polosa? Ta matka tuším 30 nebo 32 na kterou když povoluješ potřebuješ trhák a aspoň metrovou trubku a která je navíc jištěná buď závlačkou, nebo zahnutým okrajem ?
No potěš koště ale hlavně že je auto OK , ale možná bude časem problém s ložiskem protože správné utažení té jediné matky, která na poloose je vlastně stahuje ložiska a vymezuje jejich vůli - ložiska mají jistou vůli, která se právě utažením odstraní.......
No potěš koště ale hlavně že je auto OK , ale možná bude časem problém s ložiskem protože správné utažení té jediné matky, která na poloose je vlastně stahuje ložiska a vymezuje jejich vůli - ložiska mají jistou vůli, která se právě utažením odstraní.......
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: IX35 2.0 automat rok 2012
Nejsi sám Richarde,povolení této matky taky dost dobře nechápu
Tak snad to bude v pořádku,ale na ložisko bych si vsadil-a dost rychle
Tak snad to bude v pořádku,ale na ložisko bych si vsadil-a dost rychle
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.