Teplota oleja 80°
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Teplota oleja 80°
Ahojte, chcel by som sa opýtať je normálne že sa mi motor nezohreje na 90°? Stále od kedy som ho dostal od nová mám teplotu ako je vidiet na obrázku.
http://www.imageworld.sk/images/vffbftv ... ffmmyz.jpg
Ďakujem.
http://www.imageworld.sk/images/vffbftv ... ffmmyz.jpg
Ďakujem.
- Reklama
Re: Teplota oleja 80°
Mám to podobně, neřekl bych, že to je nějaká vada
Hyundai i30 Fastback 1,4 T-GDI, Best of Czech + paket Style, Polar white - od 02/2019
Škoda Octavia III Kombi 2,0 TDi, Style + paket Sport, Denim blue - od 10/2016
Lokalita: Kladno
Škoda Octavia III Kombi 2,0 TDi, Style + paket Sport, Denim blue - od 10/2016
Lokalita: Kladno
Re: Teplota oleja 80°
Tak nestretol som sa s tým ešte nikdy aby teplota nebola presne na 90° motor by mal drzat tu teplotu či ?
Re: Teplota oleja 80°
Na Octávii i služebních Passatech je to přesně 90 stupňů. Třeba to u Hyundai mají jinak, toto je má první zkušenost...
Hyundai i30 Fastback 1,4 T-GDI, Best of Czech + paket Style, Polar white - od 02/2019
Škoda Octavia III Kombi 2,0 TDi, Style + paket Sport, Denim blue - od 10/2016
Lokalita: Kladno
Škoda Octavia III Kombi 2,0 TDi, Style + paket Sport, Denim blue - od 10/2016
Lokalita: Kladno
Re: Teplota oleja 80°
Neřeš to pokud ta teplota se zvedne celkem rychle během jízdy a pak ji motor drží.
Pokud teplota lítá tam a spět nebo se to nedá zahřát až za hodně dlouho tak bude asi haprovat termostat.
Jinak moje i20 drží něco málo pod 90°C - ručička je těsně pod čárkou 90°C odhad nějakých 88°C.
Vše je o motoru jakou má předepsanou provozní teplotu, podle toho se namontuje správný termostat.
Jinak co v práci jezdím s autobusem staré karosy měly 70°C pak přišly nové a ty zase držely 90°C na to jsme nebyly zvyklí a nakouknutím do manuálu tam byla psaná provozní teplota 85°C až 110°C teď co jezdím se solarisem tak tam je zase 80°C akorát nevím zase jak ty nejnovější zda u nich tam není 90°C.
Pokud teplota lítá tam a spět nebo se to nedá zahřát až za hodně dlouho tak bude asi haprovat termostat.
Jinak moje i20 drží něco málo pod 90°C - ručička je těsně pod čárkou 90°C odhad nějakých 88°C.
Vše je o motoru jakou má předepsanou provozní teplotu, podle toho se namontuje správný termostat.
Jinak co v práci jezdím s autobusem staré karosy měly 70°C pak přišly nové a ty zase držely 90°C na to jsme nebyly zvyklí a nakouknutím do manuálu tam byla psaná provozní teplota 85°C až 110°C teď co jezdím se solarisem tak tam je zase 80°C akorát nevím zase jak ty nejnovější zda u nich tam není 90°C.
Re: Teplota oleja 80°
Ta ručíčka je přesná plus mínus autobus. Pokud to nelítá nahoru dolů při provozu, neviděl bych žádný problém, jak psal kolega nade mnou.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Re: Teplota oleja 80°
asi by bolo vhodne opravit nazov vlakna, teplota oleja nema nic spolocne s teplotou chladiacej kvapaliny o ktorej sa tu bavime
HYUNDAI I30 FASTBACK, 1,4 TGDI
Re: Teplota oleja 80°
Zrovna jsem se chtěl zeptat, je to skutečně teplota oleje?
Ukazatele jsou orientační, výrobci sami přiznávají, že ten pohyb ručičky softwarově "vyhlazují", protože reálný průběh teplot některé řidiče děsí a zbytečně alarmují servisy - nechápou cyklický průběh při otevírání a zavírání termostatu (alespoň to je oficiální zdůvodnění).
Pro tvůj vlastní klid si připoj do OBDII zásuvky nějaký ELM Bluetooth nebo Wifi adaptér a přes mobilní aplikaci se na teploty podívej. U mě cykluje u zahřátého auta teplota celkem pravidelně mezi 84 - 94 a je jedno, jestli je zima nebo léto. Dokonce i v létě při jízdě se zaplachtovaným přívěsem chladič bez problémů zvládá.
Teplota oleje, to je jiná věc, v zimě při klidné jízdě je problém se dostat přes 75, v létě okolo 90. Pouze při jízdě s přívěsem to jde lehce přes 100. Uživatelům koncernových aut to na DOT displeji běžně ukazuje 100 - 105 stupňů.
Každopádně podle toho údaje na rafičce bych se vůbec neorientoval.
Ukazatele jsou orientační, výrobci sami přiznávají, že ten pohyb ručičky softwarově "vyhlazují", protože reálný průběh teplot některé řidiče děsí a zbytečně alarmují servisy - nechápou cyklický průběh při otevírání a zavírání termostatu (alespoň to je oficiální zdůvodnění).
Pro tvůj vlastní klid si připoj do OBDII zásuvky nějaký ELM Bluetooth nebo Wifi adaptér a přes mobilní aplikaci se na teploty podívej. U mě cykluje u zahřátého auta teplota celkem pravidelně mezi 84 - 94 a je jedno, jestli je zima nebo léto. Dokonce i v létě při jízdě se zaplachtovaným přívěsem chladič bez problémů zvládá.
Teplota oleje, to je jiná věc, v zimě při klidné jízdě je problém se dostat přes 75, v létě okolo 90. Pouze při jízdě s přívěsem to jde lehce přes 100. Uživatelům koncernových aut to na DOT displeji běžně ukazuje 100 - 105 stupňů.
Každopádně podle toho údaje na rafičce bych se vůbec neorientoval.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Teplota oleja 80°
Pokud je venku >25 °C a jedu delší dobu po městě nebo v pomalé koloně, DOT mi u oleje ukazuje 110-115 °C, mimo město 100-105 °C. V zimě ve městě kolem 100 a mimo město 95-98 °C (Leon).
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
- rudolf.tomka
- **
- Příspěvky: 344
- Registrován: 19 čer 2011, 18:12
- Bydliště: Zborov -Slovensko
Re: Teplota oleja 80°
je to kontrolka teploty chladiacej kvapaliny, ktorá sníma teplotu "vody" v oblasti termostatu , ktorý má otváraciu teplotu cca 82 st.
KIA SOUL 1,6 CVVT tomato red
Re: Teplota oleja 80°
Jo chalani máte pravdu, zle som sa vyjadril je to teplota vody a nato som narážal či je to ok ale ak píšete že to máte podobne tak pohoda.
Ja sa budúci týždeň chystám na garačnu kontrolu po 45tisic km tak len som tam nechcel šaškovať. Ďakujem.
Ja sa budúci týždeň chystám na garačnu kontrolu po 45tisic km tak len som tam nechcel šaškovať. Ďakujem.
- rudolf.tomka
- **
- Příspěvky: 344
- Registrován: 19 čer 2011, 18:12
- Bydliště: Zborov -Slovensko
Re: Teplota oleja 80°
graf teploty chladiacej kvapaliny ...
- Přílohy
-
- chladiaca kvapalina (1).png (62.5 KiB) Zobrazeno 3136 x
KIA SOUL 1,6 CVVT tomato red