Stránka 1 z 1
1.0 T-GDI - cukání motoru po startu
Napsal: 01 dub 2019, 07:31
od Anarki
Zdravím,
2 týdny mám novou i30 a malinko mě vystrašilo chování motoru po nastartování.
Když se rozjedu ihned (pár vteřin) po nastartování a držím plyn na podlaze (př. na dvojku od 2000-4000 otáček), tak se mi kolikrát stane, že auto cukne, jak kdybych úplně sundal nohu z plynu a malinko přibrzdil.
Jak se auto rozjede, tak je po problému. Toto chování jsem vysledoval jen po tom, co auto alespoň 10 hodin stojí.
Mám najeto cca 1200km, tak nevím, jestli si auto ještě "nesedlo", jestli je to u tak malého motoru normální, nebo jestli se mám připravit, na nějaké problémy :/
Díky za rady
Re: 1.0 T-GDI - cukání motoru po startu
Napsal: 01 dub 2019, 10:09
od Axel.Foley
Podobný projev měla 1,4 CVVT u i30 I. Stačilo nastartovat, zapnout si pás a prvních 200 - 300 m nedupat zběsile na plynový pedál a netlačit ho do podlahy. Dle servisu prý omezení kvůli emisím, t. j. naučit se s tím žít. Navíc vytáčet studený motor taky není to pravé ořechové.
Jako řešení č. 2 by se dalo považovat vymazání adaptabilních dat, i když s tak malým nájezdem nevím, zda by to pomohlo
Re: 1.0 T-GDI - cukání motoru po startu
Napsal: 01 dub 2019, 10:12
od Mexican
ak par vterin po nastartovani slapes na 4000 otacok, tak to je u uplne noveho motoru fakt zly velmy zly pristup
ucrite si dostal k autu uzivatelsky manual. Prosim, drz sa ho. Navodov ako spravne pouzivat nove auto je mnoho
-> nepodtacat
-> nezatazovat neohriaty motor (tvoj pripad)
-> nevytacat surovy motor (tvoj pripad)
-> casto striedat rychlosti (otacky v rozumnom a doporucovanom spekre)
mas litrovy trojvalec. Proste prosim chvilu premyslaj co to obnasa. Ten motor nie je stavany na velku zataz, plati to dvakrat ked je studeny (a v tvojom pripade este surovy od vyroby)
doporucujem tankovat prevereny benzin (pozor nepliest si terminom drahy benzin), minimalne zozaciatku sledovat hladinu oleja a hladinu chladiacej zmesi
Re: 1.0 T-GDI - cukání motoru po startu
Napsal: 01 dub 2019, 10:16
od Anarki
Přechod z 2 litru nafty na 1 litr benzín - i po 2 týdnech si připadám jak v autoškole
Každopádně je mě jasné, že tlačit auto hned po startu na 4000 není úplně OK, ale jednou jsem k tomu byl donucen situací a pak asi 2x zvědavostí, jestli mě to ten motor provede znovu...
Ale joo, žít se s tím naučím a mazání nějakých dat na budoucích 10 let nevidím
Spíš mě šlo o to, jestli to mám brát jako vadu motoru, nebo jeho vlastnost.
Díky
Re: 1.0 T-GDI - cukání motoru po startu
Napsal: 01 dub 2019, 11:19
od Mr. HYUNDAI
Pomiňme, že stát na podlaze u studeného a ještě k tomu syrového motoru je čuňárna. Jasně, že cuká. Vstřikování jede na sytič a jak jedou otáčky nahoru pod plným, tak se i rychle přenastavují vačky. A během té cesty otáčkoměrem doprava se zhruba dvakrát úplně nepotká maximální vstřik paliva a změna časování vačky. V tu chvíli se motor "uleje". Když je ohřátý, tak už množství benzínu není tak velké a i při změně časování vačky/vaček se tudíž motor "neuleje".
Ano, rozjezdy s litránkem vyžadují cvik, něco o tom vím
. Osvědčilo se lehké předtočení motoru (opět - chce to trénink co je akorát, aby rozjezd byl svižný a přitom nehvízdaly gumy a nesmrděla spojka). A pokud je zapnutý kompresor klimy, chce to plynu drobet víc
.
Re: 1.0 T-GDI - cukání motoru po startu
Napsal: 02 dub 2019, 07:11
od dibarbora
Jednoducho to chce trochu citu pre auto a nejaký ten cvik. Dobrý vodič sa prispôsobí po prvých rozjazdoch na každé auto, kopyto zničí aj hydrodynamický menič v 8 valcovej amerike .... . Dnes už bohužiaľ chýba škola typu škoda 105,120 prípadne iné východoeurópske oldtimer/youngtimer. K autu veľa ľudí pristupuje ako bežnému domácemu spotrebiču za 100€
.
Re: 1.0 T-GDI - cukání motoru po startu
Napsal: 02 dub 2019, 07:28
od Mexican
ja som mal i30 1.0TGDi pozicany na tyzden. Najazdili sme s tym cca 1000km. A nemal som pocit ze by som sa oproti 1,5l CRDi musel nejak razatne ucit, tak ako pise dibarbora , je to len o nohach a hlave. U mna je to ale dane aj psychicky, k niecomu co nie je moje (vratane aut s pozicovni) sa chovam este lepsie ako k tomu svojmu
Re: 1.0 T-GDI - cukání motoru po startu
Napsal: 20 dub 2019, 19:48
od Chasnik
Axel.Foley píše:Podobný projev měla 1,4 CVVT u i30 I. Stačilo nastartovat, zapnout si pás a prvních 200 - 300 m nedupat zběsile na plynový pedál a netlačit ho do podlahy. Dle servisu prý omezení kvůli emisím, t. j. naučit se s tím žít. Navíc vytáčet studený motor taky není to pravé ořechové.
Jako řešení č. 2 by se dalo považovat vymazání adaptabilních dat, i když s tak malým nájezdem nevím, zda by to pomohlo
Stejně se choval motor 1.6 cvvt (i30 FD) i 1.6 GDI (Ceed JD). Takže bych v tom neviděl nějakou chybu nebo závadu.
Re: 1.0 T-GDI - cukání motoru po startu
Napsal: 11 kvě 2019, 09:13
od slabostka
a hlavne kvôli riziku lspi by som to nikdy nerobil...
turbobenzin potrebuje trošku iný prístup hlavne ak je to súkromné auto.